منطقه ویژه اقتصادی سبزوار به مرحله طراحی سردر ورودی رسید

پروژه احداث منطقه ویژه اقتصادی سبزوار به مرحله طراحی سردر ورودی رسید.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه وبسایت منطقه ویژه اقتصادی سبزوار به تازگی فراخوان طراحی سردر ورودی این پروژه را منتشر کرده و برای سه نفر اولی که بهترین طرح ها را ارائه دهند، جوایزی از یک سکه کامل بهار آزادی تا نیم سکه و ربع سکه را در نظر گرفته است.(منبع)

داوری این طرح ها زیر نظر دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور انجام خواهد شد و معیارهایی نظیر لحاظ کردن شاخص های ملی و بین المللی، توجه به اهداف و تناسب داشتن با خط مشی کلی منطقه ویژه اقتصادی ، لحاظ شدن کارکرد گردشگری و ... در داوری مد نظر قرار گرفته می شود.

گفتنی است منطقه ویژه اقتصادی سبزوار پیش از این در مرحله طراحی آرم نیز فراخوانی داده بود.(منبع)

به گفته صاحبنظران منطقه ویژه اقتصادی سبزوار یکی از بزرگترین پروژه های اقتصادی غرب خراسان و شمال شرق کشور است که به واسطه قرار گرفتن در حد فاصل دو شهر بزرگ و مهم سبزوار و نیشابور در محدوده روستای تاریخی و گردشگری زعفرانیه از شانس زیادی برای رونق و سوددهی برخوردار است. 

وجود امکانات و زیرساخت هایی نظیر فرودگاه سبزوار، راه آهن در حال احداث سبزوار - سلطان آباد و سپس امتداد همین خط ریلی در مسیر بردسکن، کاشمر ، تربت حیدریه به سمت جنوب ایران، قرارگرفتن سبزوار در مرکزیت مواصلاتی شمال شرق ایران که این شهر را به مهمترین مرکز ثقل جاده ای خراسان رضوی پس از مشهد تبدیل کرده است، وجود ظرفیت های بالای کشاورزی، دامی و صنعتی در منطقه غرب خراسان و نیز پتانسیل های گردشگری و فرهنگی و تاریخی و بهره گیری از ویژگی تاریخی شهر سبزوار به عنوان بندرخشک شرق ایران و مرکز بازرگانی و تجاری خراسان از جمله مزایا و علل تأسیس منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان است.

احداث منطقه ویژه اقتصادی سبزوار از سال 89 در هیئت دولت و مجلس وقت تصویب شده و در سال 90 با تأیید نهایی شورای نگهبان، به تدریج و به طور مستمر سایر عملیات اداری و اجرایی آن تا به امروز پیگیری شده تا به مرحله کنونی رسیده است.

منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در 1200 هکتار از اراضی موات شمال روستای زعفرانیه در 35 کیلومتری محور شرق سبزوار در حال احداث است.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما