بردسکن شهر طلایی خراسان می شود

 
امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
طی دهه فجر امسال بردسکن یکی از دست پر ترین شهرستان های غرب خراسان رضوی بود. شهرستانی که برای افتتاح دو پروژه صنعتی مهم، میزبان وزیر صمت شد. درست برخلاف سبزوار که به همت مسئولان اجرایی و نمایندگان پرتلاشمان، تقریبا هیچ طرح و پروژه مهمی برای افتتاح نداشت و آن هایی هم که خبرش را از قبل اعلام کرده بودند، مانند افتتاح فاز یک استادیوم 15هزارنفری سربداران با حضور وزیر، به دلیل نیمه تمام بودن پروژه، به سرانجام نرسید.
 
بردسکن ولی دو طرح مهم صنعتی را افتتاح کرد که طبق خبرها، مجموعا برای حدود 430 جوان به طور مستقیم اشتغالزایی می کنند. یکی طرح توسعه واحد نساجی بردسکن و دیگری کارخانه تولید شمش طلا (منبع) ، تا بدین ترتیب این شهر غربی استان خراسان رضوی به سمت روزهایی طلایی پیش برود که البته برای سبزواری ها هم جای شکر و خوشحالی است. 
 
زیرا علاوه بر پیوندها و روابط برادرانه دیرینه ای که بین دو شهر سبزوار و بردسکن وجود دارد، به طور کل پیشرفت هر منطقه از کشور روی مناطق همجوار نیز تأثیر مثبتی بر جای می گذارد.
 
البته ما مردم سبزوار هم در حوزه صنعت وعده های زیادی شنیده ایم. وعده هایی که گفتنشان فقط زبان مسئولان و نمایندگان را و نوشتنشان دستان خبرنگارانمان را خسته کرده است. وعده هایی که بعضاً از همان ابتدا توخالی بودن آن ها برای اهل فن مشخص بود. مانند وعده راه اندازی کارخانه خودروسازی با سرمایه گذاری اولیه 5 هزارمیلیارد ریالی! که به همان راحتی که اعلام گردید، به همان راحتی هم به دست فراموشی سپرده شد ...
 
اما وعده های دیگری نیز در این مدت مطرح شده است که منطقی تر بود و انتظار می رفت به سرانجام برسد و یا حداقل پیشرفت امیدوارکننده ای داشته باشد، مانند وعده راه اندازی نیروگاه برق یا کشتارگاه صنعتی سبزوار که هیچیک هنوز راه به جای خاصی نبرده است.
 
حالا بگذریم از راه آهنی که تنها با 48 کیلومتر طول، کوتاه ترین پروژه ریلی کشور بود و باید تا به حال به بهره برداری می رسید، یا آزادراهی که آزادانه به حال خود رها شد یا ده ها قول و وعده دیگر...
 
به هرحال ما برای شهرستان بردسکن خوشحالیم که در همسایگی مان تلاش امیدوار کننده ای را برای حرکت از جایگاه محرومیت به سمت جایگاه توسعه یافتگی آغاز کرده و به روزهای طلایی شدنش می اندیشد و  در عین حال امیدواریم مسئولان و نمایندگانمان اگر نه به اندازه مشهد و کاشان و بیرجند و بجنورد، حداقل به اندازه مسئولان شهرستان کوچکتری مثل بردسکن تدبیر و همت و پشتکار واقعی برای توسعه سبزوار داشته باشند.
 
برای مطالعه مطالب بیشتر به قلم امید برومندی هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما