یک مسئول کشوری:

سبزوار به دلیل وجود افراد فهیم ، فرهیخه و با فرهنگ در سطح کشور زبانزد است/این منطقه مزیت های نسبی برای راه اندازی دانشکده طب سنتی را دارد

قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسمی که برای معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برگزار شد ، به سخنرانی پرداخت و ضمن بیان شماری از توانمندی های منطقه سبزوار بزرگ ، و وجود  مزیت های نسبی در این شهرتان  نسبت به راه اندازی دانشکده طب سنتی در سبزوار ابراز امیدواری کرد و سبزوار را به عنوان منطقه ای که به خاطر وجود افراد فهیم، فرهیخته و با فرهنگ در سطح کشور زبانزد است ، معرفی کرد و دلیل توسعه سبزوار را همین موضوع دانست.

مشروح کامل این خبر را به شکل زیر شرح داده است :


راه اندازی دانشکده طب سنتی در سبزوار نیازمند حمایت نمایندگان است


سبزوار نیوز/ قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه ها گفت: راه اندازی دانشکده طب سنتی در سبزوار نیازمند پیگری نمایندگان و حمایت مسئولین شهرستان می باشد.

امامی رضوی  به ظرفیت های بسیار خوب این منطقه در حوزه های پزشکی اشاره کرد و مهمترین سرمایه کشور را سرمایه اجتماعی بیان کرد و افزود: این منطقه به خاطر وجود افراد فهیم، فرهیخته و با فرهنگ در سطح کشور زبانزد است و همین امر سبب توسعه پایدار در سبزوار شده است.

وی با بیان اینکه انسان های سالم محور توسعه پایدار خواهند بود اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم در بخش سلامت به توسعه دست پیدا کنیم باید به مزیت های نسبی منطقه توجه جدی کنیم توسعه دانشگاه علوم پزشکی در این سال ها قابل تقدیر است بیش از 4 دانشگاه در سبزوار وجود دارد که هنوز هم زمینه لازم برای اضافه شدن دانشگاه های دیگر هست.

 امامی رضوی حوزه خیرین را از دیگر مزیت های موجود در سبزوار بیان کرد و اظهار د اشت: باید برنامه ای پیش بینی شود تا از سرمایه های خیرین در بخش سلامت استفاده مطلوبی شود.

 قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه ها در ادامه به وضعیت نامطلوب اقتصادی در کشور اشاره کرد  و  افزود: برنامه ریزی  شده که سه دهک از درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه ها  پرداخت نشود و این میزان  به بخش سلامت اختصاص داده شود در صورتی که این برنامه در مجلس به تصویسب نهایی برسد ما می توانیم به شاخص های از جیب مردم را از 70 به 30 درصد کاهش برسانیم و بیماران نیازمندی که به خاطر مشکلات درمانی به زیر خط فقر می رسند نجات داد.

منبع : سبزوارنیوز

 

گفتنی است شهرستان سبزوار هم اکنون با برخورداری از چندین دانشگاه با سابقه ملی در جایگاه اولین قطب دانشگاهی و فرهنگی شمال شرق کشور پس از مشهد مقدس قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار یکی از قدیمی ترین دانشگاه های علوم پزشکی شمال شرق کشور است که سابقه تأسیس آن به 27 سال قبل باز می گردد.

در حال حاضر در استان خراسان رضوی تنها 4 دانشگاه علوم پزشکی در شهرهای مشهد ، سبزوار، گناباد و تربت حیدریه وجود دارد.

شهرستان نیشابور نیز به تازگی اقدام به تأسیس دانشکده علوم پزشکی کرده است. همچنین شهرستان های تربت جام ، قوچان و کاشمر نیز در آستانه تأسیس دانشکده علوم پزشکی هستند.

در میان دانشگاه های علوم پزشکی خراسان ، تنها دانشگاه های علوم پزشکی مشهد ، سبزوار و گناباد از رشته های پزشکی برخوردارند.

اینک با توجه به حوزه گسترده سیاسی و اداری منطقه سربداران و بهره مندی حدود 10 شهرستان غرب خراسان رضوی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ، امید می رود هر چه سریعتر مقدمات راه اندازی دانشکده طب سنتی نیز در این شهرستان فراهم آید.

گزارش تصویری

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

مجتمع مراکز تحقیقاتی ومعاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تأسیس شد.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما