روز نوشت انتخابات(قسمت اول)

تبلیغات افسارگسیخته ، این جا، آن جا، همه جا

 

مهدیه عابدی/ مجله اینترنتی اسرارنامه

صبح روز اول انتخابات را شروع کردیم. آن هم چه شروع با شکوهی! تمام در و دیوارهای شهر ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍مزین شده بود از پوستر ها و عکس های آقایان! خدا به داد ماموران شهرداری برسد بعد از اتمام تبلیغات. چه خون دل ها که بخورند و چه کاردک هایی که بیفتد به جان این شهر...

تبلیغات به خودی خود لازم است اما واقعا به چه قیمتی؟ به قیمت آویزان شدن از شاخه ها و ریسه های رنگی رنگی، زیر جدول ها، میدان ها و آبنماها؛ درخت ها و بوته ها یا حتی سطل های اشغال شهرداری!؟ به نظرتان واقعا این نوع از تبلیغات مضحک به نظر نمی رسد؟ و البته با شعارهای اخلاقی و انقلابی جنابتان در تضاد.

از یاران انقلاب بیش ازدیگران و از مابقی کاندیدها نیز، این انتظار می رود که با این وجهه انقلابی و شعارهای فرهنگی، روز اول انتخابات را با بی اخلاقی تبلیغاتی آغاز نکنند. از کسانی که اخلاق و انقلابی گری را تبلیغ می کنند به دور است که از شیوه های غیر معمول و ناامیدانه استفاده کنند. اگر منش و رسم انقلابی گری همین است که امروز در شیوه تبلیغات شاهد آن بودیم بهتر است توجیه درخور شانی نسبت به اینگونه تبلیغات داشته باشید و پیروزی یا شکست در این رقابت را به قیمت تخریب چهره فرهنگی شهر سبزوار به جان نخرید.

بی اخلاقی های انتخاباتی خصوصا در نوع و روش چه دستاوردی به جز شیوع بی فرهنگی در بدنه شهر و در میان ستاد ها خواهد داشت؟ آیا آغاز و شروع به کار تبلیغات رسمی باید با ترویج تخریب شهر به شیوه ای  به دور از فرهنگ توامان شود؟ در این صورت جایگاه فرهنگ چگونه خواهد بود! فرهنگ فدای سیاست!

طریق اطلاع رسانی و شیوه های رایج تبلیغاتی یکی از مهم ترین جلوه های نوع تفکر هر کاندیدی به شمار می رود، نه تنها گروه بندی و ائتلاف ها که تمامی افرادی که از گردنه پر پیچ و خم شورای نگهبان رد شده اند باید بپذیرند که مردم آگاهانه و حتی با توجه به همین روش های تبلیغاتی به شما رای خواهند داد پس اینچنین بی اخلاقی های تبلیغاتی را خصوصا از شروع روز اول کنار بگذارید و با روش های معمول و مهم تر از آن قانونی اقدام به تبلیغات نمایید تا لااقل ذره ای از شعارهای اولیه تان در همین شیوه ها جلوه گر شود و در تقابل با آن قرار نگیرد.

مردم می بینند، تصمیم می گیرند و در پایان به نتیجه خواهند رسید. پس پروسه تبلیغات انتخابات از روز نخست تا پایانی را  به طور ویژه مد نظر قرار دهید تا نه تنها در و دیوار ها که شاخ و برگ درختان هم  دعا به جان مبارک کنند و گزندی از جانب شما به آن ها نرسد .

کمی هم به فکر ماموران زحمتکش شهرداری باشید ، قرار نیست هزینه مادی و معنوی انتخابات پس از پیروزی یا شکست هر کدام به ضرر کسی تمام شود. اولین قدم برای نشان دادن اثبات حقانیت و درستی کردار و عمل دقیقا همان چیزیست که در همین روزها شاهد آن خواهیم بود....  

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما