آموزش بازی های بومی و محلی سبزوار در دبستان امامت باقرشهر استان تهران

چند بازی محلی شهرستان سبزوار در یکی از دبستان های پسرانه استان تهران آموزش داده شد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه بازی های «سنگ سنگ چلیپا» ، «گاوگزل پندیل خلش» ، «گیلی گیلی» از جمله بازی های محلی سبزوار هستند که در اولین جلسه از برگزاری طرح اتاق بازی در دبستان امامت 2 باقرشهر توسط معاون پرورش این مدرسه پسرانه با مشارکت دانش آموزان اجرا گردید.  
 
معاون پرورشی دبستان امام 2 باقرشهر در این رابطه به خبرنگار  اسرارنامه گفت: ازآنجاییکه دانش آموزان امروز، بازی های بومی ومحلی رانمی شناسند و این بازی ها در حال فراموشی هستند، ما تصمیم گرفتیم که اولویت راه اندازی اتاق بازی در این مدرسه با،  بازی های بومی ومحلی باشد.
 
براتعلی رجبی ادامه داد: ازآنجاییکه در کلانشهر تهران مردمانی از اقوام مختلف کشور با امنیت و صفای کامل در کنارهم روزگارمیگذرانند، طی جلسه ای باوالدین همه دانش آموزان که هر کدام از قومیت های مختلفی نظیر ترک، کرد، لُر، گیلک و ... هستند در معرفی بازی های محلی شهر و منطقه خود مشارکت داشته باشند.  
 
وی افزود: از آنجایی که بنده خودم اهل شهر فرهنگ پرور سبزوار هستم و با بازی های محلی این شهر به خوبی آشنایی دارم، بازی های بومی سبزوار را برای آموزش در اولین جلسه اتاق بازیمان در نظر گرفتم. 
 
رجبی که از هنرمندان تئاتر سبزوار با چندین سال سابقه فعالیت هنری است، در  ادامه اظهار کرد: در فرصتی مناسبی برخی دیگر از آیین های نمایشی سبزواربزرگ نظیر چولی چغل را نیز به دانش آموزان مدرسه امامت باقرشهر آموزش خواهد داد.
 
گفتنی است: طرح آزمایشی اتاق بازی هم اکنون در تعدادی از مدارس 10 استان کشور در حال اجراست و مدرسه امامت 2 باقرشهر تهران یکی از مدارسی است که برای اجرای آزمایشی این طرح انتخاب شده است. 
 
بنا به گفته مسئولان مهمترین اهداف طرح اتاق بازی در مدارس، افزایش نشاط و شادابی دانش آموزان، توجه به اقتضائات و ویژگی های دوران کودکی، کاهش استرس و اضطراب، افزایش انگیزه و علاقه حضور دانش آموزان در مدارس، شوق انگیز نمودن محیط های یادگیری مانند مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی، تسهیل و تسریع فرآیند یادگیری با استفاده از ظرفیت های بازی، ارتقاء صلاحیت های حرفه ای معلمان با بکارگیری روش های یادگیری از طریق بازی، پرورش و تقویت مهارت های زبانی، اجتماعی، عاطفی و شناختی و تلفیق بازی و یادگیری دانش آموزان است.
 
در قالب این طرح استفاده از اتاق بازی با برنامه های قبلی تعیین شده متناسب با نیاز آموزش و طراحی برنامه های هفتگی، استفاده از وسایل اتاق بازی و یادگیری در کلاس درس براساس تشخیص معلم، بهره گیری از ظرفیت دبیران تربیت بدنی در استفاده از بازی های جنبشی و حرکتی، استفاده از بازی های بومی و محلی که قابلیت اجرا در اتاق بازی و یادگیری را دارند و استفاده از امکانات و ظرفیت های مراکزی مانند کانون پرورش کودکان و نوجوانان، خانه های بازی انجام می گیرد.
 
کد: 5050
 
 
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما