مراحل مرمت نمای سردر تاریخی قدیمی ترین بیمارستان خراسان در سبزوار

 
"امیرعلی گرایلی" کارشناس مرمت و احیا بناها و بافت های تاریخی سبزوار که در پروژه مرمت سر در قدیمی بیمارستان حشمتیه نیز به عنوان کارشناس مشارکت داشته، به تازگی در صفحه شخصی اینستاگرامی خود تصاویری از مراحل این پروژه را منتشر کرده است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه کارفرمای این پروژه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بوده و امیرعلی گرایلی و مجتبی کاویان به ترتیب کارشناسان مرمت و نظارت بوده اند.
 
این سردرب که تنها اثر به جا مانده از ساختمان قدیمی بیمارستان حشمتیه است،دارای تزئینات زیبای گره چینی آجری و رخبام آجری ارزشمند می باشد که اقدامات لازم برای ثبت این سردرب در فهرست آثار ملی کشور از سوی پایگاه میراث فرهنگی سبزوارآغاز شده است.
 
بر اساس اسناد معتبر تاریخی بیمارستان_حشمتیه سبزوار به عنوان اولین بیمارستان خراسان بزرگ و یکی از اولین_بیمارستان_های_ایران در بهمن 1298 باهمت دکتر قاسم غنی، تعدادی از خیرین و مسئولین شهری و طبق علم نوین پزشکی آن روز در این شهر ساخته شد.
 
با توجه به جایگاه با اهمیت بیمارستان حشمتیه ،همایش گرامیداشت یکصدمین سال تأسیس این بیمارستان قدیمی خراسان و ایران روز سه شنبه 15 بهمن 98 در سبزوار برگزار شد.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما