آماده سازی معابر سجادشهر، امید تازه ای بر رونق نواحی شمالی سبزوار

 
با شروع فاز اول عملیات آماده سازی معابر سجادشهر این روزها از شمالی ترین نقطه شهر سبزوار بوی رونق به مشام می رسد. رونقی که امیدهایی را در دل هزاران نفر از مالکان اراضی سجادشهر ایجاد کرده است که بالاخره بعد از چند سال چشم انتظاری، قفل تعلل ها و تأخیرهای قبلی شکسته شده و سرمایه گذاریشان در این شهرک به ثمر می رسد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه اکنون با مشاهده آغاز عملیات جدول گذاری و خیابان کشی در سجادشهر، مالکان اراضی این منطقه امیدوارند، پس از این مرحله، صدور پروانه و آماده سازی انشعابات شهری (آب برق گاز و...) و همچنین آماده سازی معابر و شریان‌های داخلی در سجادشهر تسریع شود.
 
بر اساس آنچه از اظهارات مسئولان شهرداری و شورای شهر بر می آید، به نظر می رسد مدیران شهری سبزوار نگاه مساعدی به توسعه جدیدترین مناطق این شهر در محدوده توحیدشهر و سجادشهر دارند به طوری که توحیدشهر به عنوان منطقه ویژه گردشگری در سبزوار در نظر گرفته شده (منبع) و در سالهای اخیر با برگزاری چندین جشن از جمله جشنواره غذاهای سنتی، جشنواره خیابان غذا و نیز ایجاد پارک ها و فضاهای فرهنگی و هنری آینده رو به رونقی را می توان برای آن در نظر گرفت.(منبع)
 
اخیرا نیز با جانمایی جدیدترین مجتمع فرهنگی و هنری سبزوار در حاشیه بولوار شهدای هسته ای که حد فاصل سجادشهر و توحیدشهر واقع شده و قرار است از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به دیار سربداران احداث شود، (منبع) سطح برخورداری این منطقه از شهر سبزوار که در سالهای گذشته علی رغم پتانسیل های فراوان، از امکانات فرهنگی محروم باقی مانده بود، افزایش چشمگیری پیدا می کند.
 
مناطق سجادشهر و توحیدشهر جدیدترین مناطق شهری سبزوار هستند که در مجاورت چندین دانشگاه و مراکز آموزش عالی شهر سبزوار قرار دارند و از طرفی دیگر به خاطر نزدیکی به کوهپایه های شمال این شهر از آب و هوای معتدل تری نسبت به بقیه مناطق شهر برخوردارند و نیز در طرح توسعه شهر سبزوار بیشترین رشد این شهر به سمت مناطق شمالی پیش بینی شده است. لذا همه  این عوامل دست به دست هم داده تا صاحب نظران و آگاهان مسائل شهرسازی ، آینده روشنی برای توحیدشهر و سجادشهر متصور شوند. 
 
 
کد: 5050
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما