از سرگیری مجدد فعالیت انجمن مفاخر شهرستان در انتظار تایید فرماندار

مهدیه عابدی/ مجله اینترنتی اسرارنامه

در حالی که پس از انتشار خبری مبنی بر آغاز به کار دوباره انجمن مفاخر در مجله اینترنتی اسرارنامه در 11 آذر ماه سال جاری زمزمه هایی درخصوص فعالیت انجمن مفاخر سبزوار بعد از چندین سال به گوش می رسید، دبیر ستاد این انجمن این مهم را منوط به موافقت یکی از دو طرح پیشنهادی از سوی رضا شجاع مقدم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تصویب در کارگروه شورای فرهنگ عمومی دانسته بود.لازم به ذکر است که اولین طرح پیشنهادی در قالب ادامه فعالیت های انجمن به سبک گذشته خود و دومین طرح بر مبنای ورود اعضای جدید به انجمن مفاخر بود که بعد از قبول و موافقت رضا شجاع باید در کارگروه شورای فرهنگ عمومی طرح و به تصویب می رسید.

حال پس از سپری شدن بیش از دوماه از ارائه این پیشنهاد علیزاده مسئول دبیرخانه انجمن مفاخر شهرستان از تعلل  فعالیت دوباره انجمن خبر می دهد!

انجمنی که گویا قرار نیست به همین راحتی ها دوباره پا گرفته و آغاز به کار خود را اعلام کند.

محمد علیزاده در گفتگو با خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه گفت: طبعا اولین اقدام دبیرخانه انجمن این بود که دو پیشنهاد در راستای ادامه روال قبلی فعالیت های انجمن و یا ورود اعضای جدید به شجاع مقدم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دهد و پس از قبول وی به طرح و تصویب در شورای فرهنگ عمومی شهرستان برسد. پس از موافقت رضا شجاع مقدم با پیشنهاد دوم و ورود اعضای جدید به انجمن  در جهت ادامه فعالیت بر همان سبک و سیاق گذشته خود ، اسامی اعضای جدید و مشخص شده به فرماندار اعلام گردیده است اما تا این لحظه هنوز پاسخی مبنی بر تایید و یا رد از جانب احمد برادران دریافت نکرده ایم.

وی با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و به ویژه دبیرخانه  انجمن مفاخر در این باره مسئولیت خویش را در خصوص طرح پیشنهادی و ارائه اسامی افراد حقوقی و حقیقی، در گام نخست انجام داده است افزود: مشخص نیست که جریان چیست و چگونه خواهد بود! زیرا افراد نام برده شده همه افرادی نام آشنا هستند که قطعا تایید آنها از  سوی فرماندار نباید آنچنان به طول انجامد. در این باره شخصا با فرماندار صحبتی نداشته ام ولی مسلم است که کارهای فرهنگی متغیر های زیادی دارد که برای به ثمر رسیدن آنها باید عوامل زیادی دست به دست هم بدهد.

مسئول انجمن مفاخر شهرستان در بخش دیگری از گفتگو با ذکر این نکته که کنسل کردن و مخالفت کردن با هر طرح فرهنگی حتی مثل لغو کنسرت ها یا دیگر برنامه های فرهنگی تازگی ندارد ادامه داد: درباره نهایی شدن و موافقت با طرح های فرهنگی مهم این است که از صفر تا صد باید همه دست اندرکاران موافق باشند تازه آن وقت است که موضوع مورد نظر به مرحله قطعیت می رسد.

علیزاده با بیان اینکه قرار بر این است که فعالیت مجدد انجمن مستقل از کارگروه شورای فرهنگ عمومی و زیر نظر مستقیم  آن نباشد اضافه کرد: پس از تغییراتی که اعمال شده  قرار بر این موضوع است که از سرگیری دوباره انجمن مفاخر  به مانند روال ماقبل خود  ولی با ورود افراد جدید صورت بپذیرد.

وی با ذکر این عنوان که اسامی داده شده در قالب دو گروه از افراد حقوقی و حقیقی است گفت: بعد از تایید نظر فرماندار در این خصوص باید انجمن شکل رسمی به خود بگیرد  البته این موارد تا زمانی قابل وقوع است که احمد برادران این افراد را مورد تایید قرار دهد و فعالیت مجدد انجمن را با این اعضا به رسمیت شناخته و اعلام کند.

مجله اینترنتی اسرارنامه برای تکمیل این گزارش به طور قطع از احمد برادران چند و چون این موضوع را جویا خواهد شد تا از دلایل احتمالی این تعلل باخبر شود و به سمع و نظر خوانندگان خود برساند.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما