بردسکن در تقسیمات شرکت ملی فرآورده های نفتی جزء منطقه سبزوار است

خبرگزاری فارس در مطلبی که به تازگی منتشر کرده است، از تأمین فرآورده های نفتی مورد نیاز شهرستان بردسکن از منطقه سبزوار خبر داده و گفته است، بر اساس تقسیمات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور، بردسکن و 6 شهرستان دیگر در غرب استان خراسان رضوی جزء منطقه  سبزوار هستند. 
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه متن کامل این مطلب در ادامه منتشر می شود:
 
تامین نفت بردسکن از سبزوار براساس تقسیمات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور است
 
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه بردسکن گفت: درخصوص تامین مواد سوختی بردسکن از طریق سبزوار یا تربت حیدریه تفاوتی نیست و این براساس تقسیمات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، مخاطبان در «فارس من» سوژه‌ای را با عنوان «چرا نفت بردسکن از سبزوار تامین می‌شود؟» به ثبت رسانده و درخواست پیگیری پیرامون این موضوع را داشته‌اند.
 
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ناحیه بردسکن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن اظهار کرد: این شهرستان در تقسیمات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جزء منطقه سبزوار است، زیرا منطقه سبزوار علاوه بر بردسکن مسوولیت تامین و توزیع فراورده‌های نفتی ۶ شهرستان دیگر استان را هم بر عهده دارد.
 
مهدی مومنی افزود: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار یکی از ۳۷ منطقه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران است که تامین فرآورده های نفتی در شهرستان‌های سبزوار، بردسکن، خوشاب، داورزن، جوین، جغتای در غرب خراسان رضوی را بر عهده دارد.
 
منبع: خبرگزاری فارس
 
گفتنی است سبزوار علاوه بر اینکه یکی از 37 منطقه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است، دارای دانشکده نفت و پتروشیمی و نیز صاحب اولین موزه صنعت نفت ایران نیز می باشد. همین موارد باعث شده سبزوار در این زمینه یکی از قطب های شمال شرق ایران باشد. 
 
با توجه به این پتانسیل، چند سال قبل ایده تأسیس مجتمع های پالایشگاهی در سبزوار مطرح شد و حتی کار تا مرحله کلنگ زنی نیز پیش رفت، اما متاسفانه آن وعده ها و برنامه ریزی ها، تا امروز تحقق پیدا نکرده است. با این حال جایگاه خاص نفتی سبزوار در شمال شرق کشور به قوت خود باقی است.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما