یکصدمین سالگرد تأسیس قدیمی ترین بیمارستان خراسان در سبزوار گرامی داشته می شود

 
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: همایش گرامیداشت یکصدمین سال تأسیس بیمارستان حشمتیه در ایام الله دهه فجر برگزار می شود.
 
وبدا سبزوار/ محمد باقرزاده ضمن اعلام این خبر، در گفتگو با وبدا اظهار کرد: بر اساس اسناد معتبر تاریخی بیمارستان حشمتیه سبزوار به عنوان اولین بیمارستان خراسان بزرگ و یکی از اولین بیمارستان های ایران در بهمن 1298 باهمت تعدادی از خیرین و مسئولین شهری و طبق علم نوین پزشکی آن روز در این شهر ساخته شد.
 
وی افزود: در حال حاضراین بیمارستان درراستای توسعه و ارتقاء کیفیت خدمات درمانی و بهداشتی با بنایی جدید  مطابق با استاندارد های روز، به عنوان بزرگترین و مجهزترین بیمارستان غرب خراسان مشغول به فعالیت است.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه اکنون یک قرن از قدمت این دستاورد ارزشمند می گذرد،بیان داشت: با توجه به جایگاه این میراث ماندگار،همایش گرامیداشت یکصدمین سال تأسیس این بیمارستان با حضور مسئولین کشوری،استانی و شهرستانی،15 بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
 
محمد باقرزاده اضافه کرد:معرفی بیمارستان حشمتیه به عنوان قدیمی ترین بیمارستان شرق کشور، برند سازی ظرفیت های درمانی و بهداشتی سبزوار بزرگ وتوسعه گردشگری سلامت از جمله مهمترین اهداف برگزاری این همایش به شمار می رود.
 
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه یکصد سالگی بیمارستان حشمتیه در حاشیه این همایش، گفت: ازمیان 5هزار مستند تصویری و نوشتاری جمع آوری شده،  70 اثر در قالب عکس، اسناد قدیمی،لوازم و کتب پزشکی انتخاب و جهت بازدید علاقمندان و عمومی مردم به نمایش گذاشته می شود.
 
دبیرستاد گرامیداشت یکصدمین سال تأسیس بیمارستان حشمتیه همچنین با اشاره به بازپیرایی و مرمت سردرب قدیمی این بیمارستان،اظهار کرد: این سردرب که دارای تزئینات زیبای گره چینی آجری و رخبام آجری ارزشمند می باشد، اقدامات لازم برای ثبت این سردرب در فهرست آثار ملی کشور از سوی پایگاه میراث فرهنگی سبزوارآغاز شده است.
 
محمد باقرزاده تصریح کرد: تجلیل از پیشکسوتان حوزه سلامت، تقدیراز روسا،مدیران و کارکنان قدیمی بیمارستان،رونمایی از تمبر و سنگ نوشته یادمان یکصدمین سال تاسیس، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، افتتاح نمایشگاه و بازگشائی درب قدیمی از دیگر برنامه های گرامیداشت یکصدمین سال تأسیس بیمارستان حشمتیه خواهد بود.
 
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی سبزوار خاطرنشان کرد: امید است این همایش فتح بابی باشد تا مسئولین نگاهی ویژه تر به این شهر بزرگ و تاریخی داشته و این شهر بتواند جایگاه واقعی خود را در حوزه های توسعه شهری و اقتصادی و نیز توریسم سلامت در کشور پیدا نماید. 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما