در کش و قوس نظرات مسئولان شهرستان سبزوار برای جانمایی زمین:

مجتمع فرهنگی و هنری در توحید شهر ساخته می شود

الهام شبانی مقدم/ مجله اینترنتی اسرارنامه

در کش و قوس نظرات مسئولان شهرستان سبزوار برای جانمایی زمین مجتمع فرهنگی و هنری که از مصوبات سفر ریاست جمهور به سبزوار است، روز گذشته در کمیسیون ماده 5 استان مصوب شد تا مجتمع فرهنگی و هنری در توحید شهر ساخته شود.  

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار با حضور در این کمیسیون ضمن دفاع از جانمایی این مجتمع در توحید شهر که برخی از مسئولان شهرستان با ایجاد آن در این منطقه مخالفت کرده بودند، اظهار کرد: یکی از برکات سفر ریاست جمهوری به سبزوار اختصاص مبلغ 40 میلیارد تومان برای احداث پروژه مجتمع فرهنگی و هنری بود که برای جانمایی این طرح عمرانی دو گزینه یکی در توحید شهر و دیگری در حاشیه بلوار ابریشم مطرح شد اما یکسری اختلافات جدی بین مدیران شهری سبب تاخیر در اجرای این پروژه فرهنگی شده و نظر بر این بود که جانمایی پروژه در بلوار ابریشم کلنگ زنی شود.

قربانعلی کل میشی افزود: این دو گزینه در کمیسیون ماده 5 استان مطرح گردید و در واقع برای دو گزینه مطرح شده راه  و شهرسازی برای جانمایی مجتمع فرهنگی مزایا و معایب هر دو نقطه مورد بررسی قرار گرفت.

وی در این جلسه به مزیت های موجود در توحید شهر از جمله وجود مراکز علمی( دانشگاه حکیم سبزواری، دانشکده علوم قرآنی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشکده فنی)،شهرک 50 هکتاری فاز دو، مسکن مهر، شهرک 20 هکتاری اقدام ملی، شهرک 150 هکتاری طلاب و سجاد شهر اشاره و اظهار داشت: حدود 30 سال از احداث توحید شهر می گذرد در همان ابتدا برای این منطقه 7 مرکز فرهنگی پیش بینی می شود اما با گذشت سه دهه در توحید شهر با 27 هزار جمعیت به جزء مسجد هیچ اقدام مثبتی  برای ساخت مراکز فرهنگی انجام نشده است.

کل میشی ادامه داد: زمین معرفی شده در توحید شهر با مساحت 4250 متر مربع علاوه بر اینکه دارای کاربری فرهنگی و بلامعارض است، تمام زیر ساخت های  لازم از جمله آب، برق، تلفن و گاز در آن مهیا است. این زمین در حاشیه بلوار شهدای هسته ای واقع شده و از لحاظ منظر شهری نیز شرایط بسیار ویژه تری نسبت به بلوار ابرایشم داشته و از آکس بلوار نیز 50 متر فاصله دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار افزود: و اما در رابطه با گزینه دوم برای مجتمع فرهنگی و هنری در بلوار ابریشم(پشت اداره راه و شهرسازی) باید گفت این زمین در محدوده ای واقع شده که هیچ طراحی و مطالعه شهری  تاکنون برای آن انجام نشده و به صورت تپه ماهور است. علاوه بر این تسطح این اراضی هزینه بسیار بالایی در بر دارد و شهرداری بودجه ای برای ایجاد دسترسی در این محدوده ندارد. در صورتی که فاصله این زمین را با بلوار اصلی در نظر بگیریم از بلوار دکتر شریعتی تا محل زمین  بالغ بر 4 کیلومتر فاصله است و از لحاظ منظر شهری و دید نیز از آکس بلوار 150 متر فاصله دارد.

وی گفت: مهمترین بحث گزینه دوم( زمین پشت اداره راه و شهرسازی) با متراژ 17 هزار متر مربع دارای کاربری آموزش  عالی است و  یک قطعه زمین بزرگ و قابل توجه است که ذخیره آینده این شهر محسوب می شود و نباید  این زمین را قطعه قطعه کرد

کل میشی اضافه کرد: با دفاع از این پروژه فرهنگی در نهایت کمیسیون ماده 5 استان با ایجاد مجتمع فرهنگی و هنری در توحید شهر موافقت کرد ایجاد این مجتمع جهش خوبی در توسعه شمال شهر سبزوار خواهد بود.

وی اظهار کرد: برای ایجاد پروژه مجتمع فرهنگی و هنری مبلغ 40 میلیارد تخصیص اعتبار صورت گرفته که با موافقت کمیسیون ماده 5 با جانمایی آن در منطقه توحید شهر مبلغ 10 میلیارد تومان برای این پروژه در اختیار استانداری خراسان رضوی قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: همچنین از دیگر مصوبات مطرح شده در این کمیسیون بحث جانمایی زمین برای ساختمان پزشکی قانونی  بود که مقرر شد راه و شهرسازی قطعه زمینی با مساحت 4500 متر مربع واقع در ضلع جنوب کمربند ابریشم در اختیار پزشکی قانونی قرار دهد.

گفتنی است  کلنگ زنی دو پروژه مجتمع فرهنگی و هنری و پزشکی قانونی به زودی در سبزوار انجام خواهد شد.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما