دلنوشته محمود دولت آبادی برای شهادت سردار سلیمانی در مرکز توجهات رسانه ای

دلنوشته اندوهبار استاد محمود دولت آبادی نویسنده برجسته سبزواری و آقای رمان ایران درباره شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مرکز توجه رسانه های مختلف کشور با گرایش های سیاسی گوناگون قرار گرفته است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه محمود دولت آبادی که به خاطر دریافت نشان شوالیه ادب و هنر به عنوان بالاترین نشان ادبی کشور فرانسه به عنوان شوالیه ادبیات ایران نیز شناخته می شود، پس از انتشار خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی، طی متنی کوتاه وی را فرزند شایسته ایران دانست و این فاجعه را به خاری که در دل نشیند تعبیر کرد. متن کامل این پیام را در پیوند زیر مطالعه کنید:
 
 
پس از اولین انتشار این پیام در روزنامه ایران بلافاصله همه خبرگزاری ها و پایگاه های خبری کشور از جناح های مختلف سیاسی به بازنشر دلنوشته محمود دولت آبادی پرداختند. اتفاقی که قبلا کمتر برای این نویسنده شهیر سبزواری پیش می آمد که مواضع او اینطور یکدست مورد استقبال همگانی قرار گیرد. زیرا نام او به عنوان یک نویسنده موثر و کنشگر فعال اجتماعی در دهه های گذشته همواره بعضی حاشیه ها و نقد و نظرات سیاسی را به دنبال داشت و مواضعش موافقان و مخالفانی پیدا می کرد.
 
اما اینبار در بین رسانه های حمایت کننده از پیام محمود دولت آبادی، که از وی با عناوین مثبتی چون نویسنده شهیر ایرانی یاد کرده اند، نام رسانه هایی که سابقا بسیار منتقد او بودند نیز به چشم می خورد. 
 
بررسی های اسرارنامه نشان می دهد در روز شنبه 14 دی حداقل 26 خبرگزاری و رسانه پر مخاطب و اصلی کشور از طیف های اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل به بازنشر پیام تسلیت آقای رمان ایران پرداخته اند که از آن بین می توان به خبرگزاری های مهر، ایسنا، ایلنا، پانا و پایگاه های خبری تابناک، انتخاب، عصر ایران، مشرق نیوز، الف، راسخون، پارسینه و ... اشاره کرد.
 
محمود دولت آبادی پیش تر هم در زمان حیات سردار سلیمانی در مصاحبه ای با مجله مهرنامه حمایت خود را از این سردار شجاع ایران اعلام کرده و صراحتا گفته بود: «من هم قاسم سلیمانی و امثال او را می‌پسندم در جای خود و همین‌ طور آقای ظریف و امثال او را. به همین روشنی هم این حرف را چاپ کنید. او و امثال او باید سر جای خودشان بایستند و نگذارند مردم‌کُشان وارد کشور ایران شوند و این دیگران هم سر جای خودشان و از طُرُق دیگر بگویند و بکوشند که این مردم کُشان را باید جمع کرد!» (منبع)
 
یادداشت محمود دولت آبادی علاوه بر بازنشر مستقیم در بسیاری از رسانه های کشور، خود سوژه نوشته شدن یادداشت های دیگری نیز شده است که یکی از این موارد به قلم احسان محمدی در وبسایت تابناک جوان همراه با عکس بزرگی از آقای رمان ایران منتشر شده که در بخش هایی از این مطلب آمده است:
 
 آش آنقدر شور شده که صبح دیدم دختر جوانی زیر پستی نوشته: «این پیرمرد سبیل‌زرده هم معلومه جیره‌خور نظامه»!
منظورش محمود دولت‌آبادی است. یکی از ستون‌های داستان‌نویسی در ایران که در همین کشور به بعضی کتاب‌هایش مجوز نمی‌دهند، بار‌ها احضار و بازخواست شده و در رسانه‌های رسمی نیمی از عزت و احترامی که یک استندآپ کمدین می‌بیند را ندیده. حالا چرا این «پیرمرد سبیل زرد» متهم شده به جیره‌خواری؟ چون در یادداشتی نوشته عمیقاً سوگوار است در فقدان «شخصیتی که سدی سترگ در برابر خون آشامان داعش برآورد و مرز‌های کشور ما را از نکبت حضور آنان ایمن داشت» و آورده: «چه سازم به خاری که در دل نشیند؟ و ازخود می‌پرسم آیا این است سرنوشت همه فرزندان شایسته این آب و خاک، با هر اندیشه و هرگرایشی؟ انهدام؟» چون پیرمرد مفهوم وطن را عمیق‌تر از دل چرکینی‌های جناحی و حزبی و تندی‌های و تلخی‌ها می‌بیند. چون به تجربه عمر ۷۹ ساله می‌داند که دنیا میان ایران و جمهوری اسلامی ایران تفاوتی قائل نیست و باید از این خاک مقابل هر متجاوز لات‌مسلکی دفاع کرد.
برای مطالعه متن کامل این مطلب هم اکنون به پیوند زیر مراجعه کنید:
 
 
در مجموع به نظر می رسد، این اظهارنظرهای صریح و شجاعانه دولت آبادی درباره سردار سلیمانی چه قبل و چه بعد از شهادت وی، چهره معتدل و غیر سیاسی این نویسنده پیشکسوت سبزواری را بیش از پیش در نظرها آشکار کرده و او را به مثابه هنرمند پیشکسوتی مورد احترام و مورد توافق همه گروه های سیاسی مطرح کرده است.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما