نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استانها:

گلایه از ساخت فرودگاه بجنورد بدون توجه به مسائل زیست محیطی / تراشیدن کوه با هزینه 40 میلیاردی برای کاهش کنسلی پروازها

عضو شورای عالی استان‌ها:
با 40 میلیارد هزینه، کوه را تراشیدند تا هواپیماها کنسلی نداشته باشد/ ساخت فرودگاه بدون انجام مطالعات در خراسان شمالی
 
عضو شورای عالی استان‌ها ضمن انتقاد از عدم توجه به مسائل زیست محیطی در خراسان شمالی از هزینه 40 میلیاردی برای تراشیدن کوه باباموسی جهت تردد هواپیماها گلایه کرد.
 
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علیرضا ایزدی، نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها، ضمن انتقاد از بی‌توجهی نسبت به مسائل زیست محیطی در استان خراسان شمالی گفت: فرودگاه بجنورد تنها فرودگاه خراسان شمالی است و با کنسلی‌های زیادی در طول بهره‌برداری مواجه شد. برخی دوستان وقت استانداری در سال 85 با هزینه 40 میلیاردی تصمیم گرفتند کوه باباموسی را کوتاه کنند و به تعبیری کوه را تراشیدند تا مانع کنسلی پرواز هوایپماها شوند.
 
او افزود: با این کار سعی شد زاویه دید هواپیماها بیشتر شود تا بتوانند پروازها را بنشانند.
 
ایزدی با اشاره به اینکه این اقدام کاری غیر کارشناسی بوده است، اظهار کرد: این اقدام خلاف مسائل زیست محیطی بود و کسانی که این جانمایی را انجام دادند باید مورد سوال قرار بگیرند و بازخواست شوند که چرا در چنین جایی فرودگاه ساخته شد.
 
نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها گفت: در این امر که مرکز استان ما باید فرودگاه داشته باشد شکی نیست اما این سوال مطرح است که چرا این فرودگاه در جایی دیده شد که کوه وجود دارد زیرا با این اقدام کوه تراشیده شد.
 
به گفته ایزدی درخواست تغییر جای فرودگاه انجام شده بدین ترتیب بناست فرودگاهی در همان مرکز استان، به جای دیگر منتقل شود، فضایی که امکان پرواز داشته باشد.
 
نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر پیوست‌های اجتماعی و زیست محیطی برای انتقال فرودگاه در نظر گرفته شده است، گفت: سازمان فرودگاه ها جای جدید جاجرم را تائید کرده است و می توان به عنوان فرودگاه دوم از این فضا استفاده کرد.
 
او خاطرنشان کرد: متاسفانه با این اقدام مشکلاتی برای محیط زیست ایجاد شده و در حال حاضر با تراشیدن کوه همچنان مشکل فرودگاه حل نشده است.
 
به گفته ایزدی برای مقابله با افرادی که چنین تصمیمی گرفته‌اند پیگیری حقوقی انجام نداده‌اند و قصد دارند مسئله به صورت مسالمت‌آمیز حل شود.
 
نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها در پایان تاکید کرد: کسانی که چنین تصمیمی گرفتند باید پاسخ بدهند.
 
منبع: خبرگزاری برنا
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما