تلاش ها برای ثبت ملی اولین موزه نفت ایران در سبزوار (2) / میراث فرهنگی موافق است

برای مطالعه قسمت اول این گزارش روی اینجا کلیک کنید.
 
(قسمت دوم)
 
اقدامات میراث فرهنگی جهت معرفی موزه نفت سبزوار
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار با اشاره به موزه نفت سبزوار نیز گفت: این موزه در سال 1318 به عنوان جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی تاسیس شد و تا سال 1374 از آن بهره‌برداری می‌شد.
 
سیدرضا حسینی افزود: با پیگیری‌های انجام شده توسط شرکت نفت، این جایگاه به مساحت 500 متر مربع به عنوان نخستین موزه صنعت نفت ایران تاسیس شد.
 
وی با بیان اینکه مدیریت این موزه با شرکت نفت سبزوار است، اظهار داشت: این موزه دارای یک بخش بیرونی شامل از قطعات قدیمی مکانیکی و بخش درونی موزه شامل گالری عکس از آغاز پیدایش نفت تاکنون و یک نمایشگاه کاریکاتور نفت است.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه اخیرا موزه یاد شده مورد تعمیر و مرمت قرار گرفته است، ادامه داد: مجوز موزه این اثر از سازمان میراث فرهنگی اخذ شده و این سازمان در راستای کمک‌هایی در بحث تهیه ماکت‌ها، بروشورها و کاتالوگ‌ها برای معرفی اقداماتی را انجام می‌دهد.موزه نفت سبزوار آمار بازدید خوب و قابل قبولی دارد.
 
رئیس میراث فرهنگی سبزوار با اشاره به ثبت ملی این موزه نیز گفت: میراث فرهنگی با ملی شدن این موزه موافق است زیرا نمای بیرونی قدیمی است و ارزش ثبت دارد. پیگیری می‌کنیم که این اتفاق رخ دهد که نمای بیرونی ساختمان تغییری در آن حاصل نشود. مراحل کارشناسی این‌ امر باید انجام شود و در نهایت اگر اثر قابل ثبت باشد به ثبت ملی خواهد رسید.
 
ادامه دارد ...
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما