تئاتر «دختر یانکی» با بازیگری سه چهره تلویزیون و تئاتر ایران در سبزوار به روی صحنه می رود


امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
تئاتر دختر یانکی با هنرنمایی مهدی امینی خواه، فرزاد حاتمیان و تیما تقی زاده، سه تن از چهره های شناخته شده تلویزیون و تئاتر ایران به روی صحنه سبزوار می رود.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه جواد رازقندی کارگردان دختر یانکی، روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه سبزوار گفت: این نمایش قصه ای کمدی و عاشقانه دارد که پس از15 اجرا در سالن بلک باکس مهرگان تهران که یکی از 4 سالن برند بخش خصوصی در تهران است، حالا قرار است از 17 تا 24 آذرماه در سبزوار نیز به اجرا در بیاید.
 
این هنرمند جوان اما پر سابقه تئاتر دیار سربداران که چند سالی را در پایتخت سکونت داشته است، با ابراز رضایت از استقبال به عمل آمده از تئاتر دختر یانکی در تهران ابراز امیدواری کرد: همشهریان سبزواری نیز از اجرای این تئاتر استقبال کنند تا هزینه های تدارک چنین نمایشی با حضور چهره های مطرح تئاتر کشور که کاملا توسط بخش خصوصی اجرا شده و هیچ حمایت دولتی دریافت نکرده است، تأمین شود.
 
رازقندی همچنین از عدم حمایت انجمن نمایش سبزوار از این اثر گلایه کرد و گفت: دلیلی که انجمن نمایش شهرستان برای عدم حمایت آورده برایم قابل هضم نیست و گفته اند چون اول فیلم کار شما را شورای نظارت دیده، شورای انجمن نمایش دیگر نگاه نمی کند.اما از حمایت های شخص رضا شجاع مقدم رئیس اداره ارشاد سبزوار در این کار تشکر می کنم.
 
حسین شمس آبادی هنرمند پیش کسوت غرب خراسان رضوی نیز درباره اجرای تئاتر دختر یانکی گفت: این اولین بار است که بعد از انقلاب اسلامی، تئاتری با کارگردانی یک هنرمند سبزواری و با حضور بازیگران کشوری در سبزوار اجرا می شود و این نشان می دهد جواد رازقندی سبزواری بودنش را فراموش نکرده است.
 
وی با اشاره به اینکه انجمن نمایش شهرستان وظیفه حتمی برای حمایت از هیچ تئاتری ندارد، اظهار کرد: با این حال با توجه به اینکه ارزش این کار، انتظار آقای رازقندی برای دریافت حمایت از جانب انجمن نمایش شهرستان، انتظار به حقی است.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار نیز در ابتدای این نشست خبری با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون 12 تئاتر در سبزوار به روی صحنه رفته که سابقه نداشته است، سال 98 را بهار تئاتر سبزوار عنوان کرد.
 
رضا شجاع مقدم افزود: امیدواریم بتوانیم با یک هفته میزبانی از سه بازیگر کشوری که برای اجرای تئاتر دختر یانکی در سبزوار اقامت می کنند، بتوانیم برگ خوش دیگری را در خاطرات تئاتر سبزوار باقی بگذاریم.
 
وی یادآوری کرد: در همین ایام، تئاتر سوپ بوقلمون نیز در تالار بیهقی سبزوار به روی صحنه خواهد رفت که البته اگر هنرمندان بتوانند زمان های اجرا را طوری تنظیم کنند که کارها با هم تداخل نداشته باشد، استقبال بیشتری از جانب مردم صورت خواهد گرفت.
 
شجاع مقدم در ادامه این جلسه از جانمایی سومین مجتمع فرهنگی هنری سبزوار در حاشیه میدان خلیج فارس خبر داد و از تلاش ها و پیگیری های فرماندار و دو نماینده سبزوار خصوصا وقتی که رمضانعلی سبحانی فر گذاشته است، تشکر کرد و گفت: قرار است در این مجتمع فرهنگی و هنری یک بلک باکس تخصصی برای استفاده هنرمندان تئاتر داشته باشیم.
 
وی افزود: تا ماه آینده یک نشست خبری پیرامون اقدامات انجام شده در حوزه ارشاد با اصحاب رسانه سبزوار برگزار خواهد کرد.
 
گفتنی است تئاتر دختر یانکی با سه بازیگر به مدت 140 دقیقه تهیه شده است.
 
بین عوامل تئاتر دختر یانکی نام برخی از چهره های شاخص هنر تئاتر سبزوار از جمله حسین شمس آبادی به عنوان مشاور هنری و ابوالفضل طبسی به عنوان مدیر تولید به چشم می خورد. 
 
علیرضا رادمان نیز تهیه کننده این تئاتر در سبزوار است.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما