وضعیت کاملا متفاوت دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار و دانشگاه کوثر بجنورد از عرش تا به فرش

 
دانشگاه های کوثر بجنورد و فناوریهای نوین سبزوار اگرچه هر دو، از مراکز تازه تاسیس آموزش عالی در شمال شرق ایران هستند که از سال 91 ویژه خواهران فعالیتشان را آغاز کرده اند اما این روزها وضعیت کاملا متفاوتی دارند. یکی مراحل رشد و اعتلای خود را به خوبی طی کرده و دیگری گرفتار رکود و انفعال است.
 
بر اساس برخی اخبار رسیده به دست تحریریه اسرارنامه دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار در حال حاضر اوضاع خوبی ندارد و دانشگاهی که کار خود را با 6 رشته در سال تحصیلی 91 و 92 آغاز کرده بود، در سال تحصیلی جاری فقط در 3 رشته آن هم به صورت ثبت نامی و نه از طریق کنکور سراسری، دانشجوی جدیدالورود پذیرفته است. اما در نقطه مقابل دانشگاه کوثر بجنورد که از دانشگاه های همتای دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار است ظاهرا به خوبی مسیر رشد خود را طی می کند و اخیرا به دانشگاه های مجازی جهان اسلام پیوسته است.(منبع)
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه علی سبحانی فر نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی و  احمد برادران فرماندار سبزوار و ابوالقاسم امیراحمدی رئیس دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار در تیرماه 98 طی گفتگویی با خبرنگار اسرارنامه از افزوده شدن دو رشته جدید و حتی ایجاد یک دانشکده جدید در این دانشگاه تازه تاسیس در دیار سربداران خبر داده بودند، اما اکنون با شروع سال تحصیلی جدید این وعده ها تحقق نیافته است. (منبع)
 
دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار یک دانشگاه نسل سومی مأموریت محور است که کسب امتیاز تأسیس چنین دانشگاهی از دستاوردهای ارزشمند دیار سربداران در حوزه آموزش عالی بود که در سال 91 توسط مسئولان اجرایی و نمایندگان وقت شهرستان تحقق یافت، اما گویا مسئولان و نمایندگان بعدی نتوانستند در حفظ و اعتلای آن موفق باشند. 
 
تعدادی از صاحبنظران، اعمال نفوذهای سیاسی از سوی مقامات محلی در اداره این دانشگاه را از عوامل ضربه خوردن و عدم موفقیت آن، علی رغم وجود وجود و تلاش برخی نیروهای دلسوز بر می شمارند. عواملی که خود را به شکل پارتی بازی در استخدام شماری از کارمندان، انتصاب بعضی مدیران بر مبنای روابط به جای شایسته سالاری و ... در این دانشگاه نشان داده است و در نهایت باعث شده که امروز به جای افزایش تعداد رشته ها، دانشکده ها و دانشجویان و نیز افزایش بازدهی علمی و فرهنگی این دانشگاه نوپا، شاهد کاهش رشته های تحصیلی و کاهش دانشجویان آن، دلسردی و نا امیدی کارمندان فعلی و حتی کاهش سطح این مرکز آموزش عالی از دانشگاه به دانشکده در مکاتبات رسمی اداری باشیم.
 
اگر در دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار روال استاندارد و منطقی طی می شد اکنون چند سال بعد از تأسیس باید هم تعداد دانشجویان، هم تعداد رشته های تحصیلی و دانشکده ها و اعضای هیئت علمی آن افزایش قابل توجهی می یافت و این دانشگاه دوره تثبیت خود را به سمت شکوفایی و بالندگی هرچه بیشتر طی می کرد. اما برخی منابع مطلع حتی دوام این دانشگاه یا به عبارتی درست تر دوام این دانشکده را تنها تا زمان انتخابات اسفند 98 و کمی بعد از آن تخمین می زنند و معتقدند این دانشگاه در نهایت به شکل دانشکده ای از زیرمجموعه های دانشگاه حکیم سبزواری در خواهد آمد تا امتیاز وجود یک دانشگاه مستقل دیگر از سبزوار گرفته شود. موضوعی که با توجه به رکودی که این روزها، گرفتار جوان ترین مرکز آموزش عالی سبزوار شده است، چندان بعید به نظر نمی رسد.
 
در ادامه متن خبر پیوستن دانشگاه کوثر بجنورد به دانشگاه های مجازی جهان اسلام را به نقل از خبرگزاری ایکنا مطالعه می کنید:
 
دانشگاه کوثر بجنورد به دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام پیوست
 
گروه فرهنگی ــ رئیس دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد از پیوستن این دانشگاه به دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام خبر داد.
دانشگاه کوثر بجنورد به دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام پیوستعلیرضا حسینی، رئیس دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، گفت: تقویت و توسعه آموزش همگانی در جهان اسلام و فراهم شدن بستر مناسب برای تبادل افکار از مهم‌ترین اهداف مدنظر این عضویت است.
 
وی در ارتباط با مزیت‌های پیوستن به دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام افزود: تبادلات علمی، آموزشی و تحقیقاتی، اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها و ایجاد و تقویت ارتیاط علمی از جمله مزیت‌های پیوستن به این شبکه است.
 
حسینی بیان کرد: این شبکه ذیل کمیته علمی و فناوری سازمان همکاری‌های اسلامی است که عضویت در این شبکه چهار ساله و ریاست آن بر عهده دکتر قاسم جان از پاکستان است.
 
رئیس دانشگاه کوثر بجنورد در خصوص دانشگاه‌های ایرانی عضو این شبکه جهانی گفت: دانشگاه‌هایی همچون پیام نور، کوثر، امام خمینی قزوین، ادیان مذاهب، علوم پزشکی، آموزش مجازی تهران و علم و صنعت از جمله اعضای فعلی دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام هستند.
 
حسینی پیرامون دانشگاه‌های خارج کشور عضو در این شبکه افزود: دانشگاه‌های علامه اقبال پاکستان، آناتولی ترکیه، AEUمالزی و دانشگاه های مجازی تونس و ساحل عاج از دیگر اعضای حال حاضر این شبکه هستند.
 
وی با اشاره به اقدامات دانشگاه کوثر بعد از پیوستن به این گروه بیان کرد: فعلا در ابتدای راه قرار داریم و با توجه به امضای این تفاهم‌نامه موظف هستیم آن چه در آیین نامه‌ها وجود دارد را اجرا کنیم.
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:

 

نظرت را بنویس
comments

پیگیر موضوع

با سلام شنیده ها از دانشگاه و همچنین مجله خبری هزاردستان حاکی از پیگیری مقام قضایی از رییس و یکی از مدیران دانشگاه به اتهام مشکلات مالی است از اسرارنامه تقاضا داریم به بررسی دقیق تر این موضوع و اطلاع رسانی عمومی بپردازد با تشکر

1

!!!!!!!!!!!

0

زمین ما وسط دانشگاه حکیم است . خوب کجاي دنيا ديدين يک دانشگاه وسط يک دانشگاه ديگه باشه؟ حتي گياهان هم همچين روش گسترش خنده داري ندارند که از وسط يک گياه يک گياه ديگه ديگه سبز بشه! چه برسه به آدما و دانشگاه ها . معني اين زمين فقط يک چيزه. ادغام. واسلام. ادغام هم معني خودشو داره که ميشه از فرهنگ لغت فهميد.

محسن رضایی

این همه گزارش نوشتید که چی بشه من موندم این آقای قدرتی و دکتر جلیلوند چی میخوان از این دانشگاه که این همه علیه این دانشگاه کار میکنن خجالت هم خوب چیزیه

Sara danaeei

آقای خبرنگار شما بیایین این خوابگاهی که ما رو آوردن ببینین هوا سرد پنجره ها مشکل داره تازه بعد از مهر کلاس هامون تعطیل شده تا خوابگاه اماده بشه دو هفته کلاس نداشتیم همه کلاس هلشون تشکیل شده بود خواهرم توی دانشگاه غیرانتفاعی درس میخونه کلاس هاشون و انکانلتشون بهتر از ماست که توی دانشگاه دولتی درس میخونیم این معاون ها و مسوولین دانشگاه هم اصلا جواب نمیدن میری اتاقشون مسخره ات مبکنن

حامد بهروزیان

واقعا جای تاسف داره که فرماندار و ممسوولین و از اون بدتر نماینده آقای سبحانی یک رییس خوب نمیگذارن جای این زییس اگر که آدمی است اینقدر خراب کرده دانشگاه فناوری ها رو
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما