تلاش گنابادی ها برای داشتن چهارمین فرودگاه خراسان رضوی

مجله اینترنتی اسرارنامه:
 
اگرچه بسیاری از فرودگاه های کنونی کشور از لحاظ میزان فعالیت در حالت رکود و زیان دهی اقتصادی قرار دارند، اما به دلیل اهمیت زیربنایی و جایگاه استراتژیک وجود فرودگاه ها در توسعه مناطق، همچنان تب فرودگاه سازی در بسیاری از شهرهای کشور داغ است. یکی از این شهرستان ها گناباد است که مردم این شهرستان جنوبی خراسان رضوی سالهاست که در تلاش برای ساخت فرودگاهی هستند تا امکان حمل و نقل هوایی را در این منطقه از شرق ایران فراهم آورند.
 
فرودگاهی که اگر در گناباد ساخته شود، بر اساس نقشه فرودگاه خراسان رضوی بعد از فرودگاه های فعال مشهد و سبزوار و فرودگاه غیر فعال سرخس، چهارمین فرودگاه این استان پهناور در شمال شرق ایران خواهد بود.
 
البته ممکن است گنابادی ها مجبور شوند در جذب منابع اعتباری برای ساخت فرودگاه شهر خود با شهرهای تربت حیدریه و کاشمر که پیگیر ساخت فرودگاه اشتراکی شهید مدرس هستند و نیز نیشابوری ها که اخیرا تلاش هایی را برای احداث فرودگاه شهر خود آغاز کرده اند، رقابت کنند. اما تا به اینجای کار گنابادی ها هم از لحاظ زمان شروع به کار و هم از لحاظ پیشرفت عملیاتی، از دیگر شهرستان های رقیب خود جلوتر هستند و بنابراین احتمال بیشتری دارد که بتوانند عنوان چهارمین شهر فرودگاهی خراسان رضوی را از آن خود کنند.
 
در همین راستا اخیرا خبرگزاری تسنیم گزارشی از آخرین وضعیت  احداث فرودگاه گناباد را از زبان معاون عملیاتی فرودگاه های کشور منتشر کرده که به شرح زیر است:
 
 
آخرین وضعیت احداث فرودگاه گناباد از زبان معاون عملیاتی فرودگاه‌های کشور 
 
معاون عملیاتی فرودگاه‌های کشور در مورد آخرین وضعیت احداث و بهره‌برداری از فرودگاه گناباد توضیحاتی داده است.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، پروژه فرودگاه شهرستان گناباد از جمله پروژه‌هایی است که مدت زیادی است مسکوت باقی مانده و نیازمند پیگیری برای بهره‌برداری است.
 
مصطفی صفایی معاون عملیاتی فرودگاه‌های کشور امروز بازدیدی از روند اجرایی شدن این پروژه داشت و در حاشیه آن با خبرنگار خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی نیز به گفت‌وگو پرداخت.
 
وی در بخشی از این گفت‌وگو اظهار داشت: پروژه ترمینال فرودگاه گناباد مقداری کند صورت گرفته و براساس صحبت با پیمانکار پروژه از هفته آینده پروژه با تمام قوا اجرایش آغاز می‌شود و براساس برنامه زمان‌بندی حتماً سرموقع پروژه به اتمام می‌رسد.
 
معاون عملیاتی فرودگاه‌های کشور بیان کرد: همزمان محوطه‌سازی مجموعه در حال انجام است که فراخوانش هفته آینده انجام می‌شود و 9 تا 10 میلیارد تومان اعتبار دارد که تأمین شده و تا یک ماه آینده باید کار محوطه‌سازی کنار ترمینال آغاز شود تا بتوانیم سرموقع فرودگاه عملیاتی شود.
 
 
 
 
 
کد: 5050
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما