تصاویری از توسعه فیزیکی پردیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

وبسایت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با انتشار تصاویری روند توسعه فیزیکی پردیس این دانشگاه را از سال 92 تا 98 به مدت 6 سال به نمایش گذاشته است.(منبع)
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه این تصاویر حکایت از روند عمرانی مثبتی دارد که دانشگاه علوم پزشکی سبزوار را طی چند سال از زمینی خشک و تقریبا بایر به سمت مجموعه ای آباد و پر رونق برده است.
 
دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تنها دانشگاه علوم پزشکی غرب خراسان رضوی است که خدمات بهداشتی و درمانی آن شامل 5 شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن می شود.
 
این دانشگاه همچنین یکی از 4 دانشگاه علوم پزشکی موجود در استان خراسان رضوی است که در شهرهای مشهد، سبزوار، گناباد و تربت حیدریه قرار گرفته اند. برخی دیگر از شهرستان های این استان نیز در مقیاس های کوچکتر دانشکده های علوم پزشکی و پرستاری و مامایی دارند که زیرمجموعه یکی از دانشگاه های مادر محسوب می شوند. به طور مثال دانشکده پرستاری شهرستان جوین نیز زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اداره می شود.
 
در حال حاضر 5 دانشکده و 6 بیمارستان در شهرستان های غرب خراسان رضوی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی سبزوارند.
 
سبزوار دارای  قدمت و برندی معتبر در حوزه بهداشت و درمان شمال شرق ایران است چرا که اولین بیمارستان نوین این منطقه از کشور بر اساس علم روز پزشکی دنیا با نام بیمارستان حشمتیه در سبزوار احداث شده است. بیمارستان حشمتیه یکی از 6 بیمارستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شهرستان های غرب خراسان رضوی است که اکنون یکصدمین سال تأسیس خود را می گذراند. (منبع)
 
گفتنی است دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در رتبه بندی جهانی سایماگو که یکی از رتبه بندی های معتبر پژوهشی بین دانشگاه های سراسر جهان است، در سال 2018 توانست بعد از مشهد و بیرجند رتبه سوم دانشگاه های علوم پزشکی منطقه 9 کشور(استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی) را به دست بیاورد.(منبع)
 
پردیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در مجاورت جاده توحیدشهر و در شمال پارک شهدای گمنام واقع شده است.
 
کد: 5050
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما