همزمان با اول آبان روز ملی بیهقی

زنگ پدر نثر فارسی در مدارس سبزوار و تهران به صدا در آمد

 
همزمان با اول آبان روز ملی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی ادیب و مورخ برجسته ایرانی زنگ پدر نثر فارسی در مدارس سبزوار و تهران به صدا در آمد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه به موازات اینکه در سالهای اخیر مدارس سبزوار در صبح روز اول آبان میزبان آیین زنگ بیهقی بوده اند، امسال یکی از مدارس استان تهران نیز با همت و خلاقیت معاون پرورشی خود که از شهروندان فرهیخته سبزواری است، به این حرکت زیبای فرهنگی پیوست.
 
بر مبنای همین گزارش، امسال در سبزوار زادگاه بیهقی قرعه به نام دبیرستان  دخترانه فرهنگیان افتاد تا میزبان مراسم رسمی نواختن زنگ بیهقی با حضور شماری از مسئولان و بیهقی پژوهان باشد و دانش آموزان این دبیرستان نیز با ساخت المان زیبایی از تاریخ بیهقی به استقبال این رویداد رفتند و در استان تهران نیز مدرسه امامت 2 باقرشهر با همت براتعلی رجبی همکار سابق مجله اینترنتی اسرارنامه که اکنون سمت معاونت پرورشی  این مدرسه پایتخت را برعهده دارد، این روز را گرامی داشت.
 
برات رجبی طی گفتگویی تلفنی به خبرنگار اسرارنامه گفت: از آنجایی که بسیار مهم است که دانش آموزان با مفاخر تاریخ و فرهنگ سرزمین خود آشنا باشند و خصوصا با توجه به نقش مهم ابوالفضل بیهقی در ادبیات فارسی که دانش آموزان در دوران تحصیل نیز بخش هایی از تاریخ بیهقی را در کتب درسی خود می خوانند، بر آن شدم تا امسال که در این شغل انجام وظیفه می کنم، همزمان با سبزوار در مدرسه محل فعالیت خود نیز چراغ گرامیداشت اول آبان روز بیهقی را روشن کنم.
 
وی افزود: چند روز قبل پیشنهاد این زنگ را به مدیریت مدرسه دادم که خوشبختانه با نگاه فرهنگی خوبی که در این مدرسه وجود دارد، پیشنهاد بنده مورد پذیرش قرار گرفت که جا دارد بابت این موضوع از آقایان «رضا علی راعی» موسس و «امیر کلوندی» مدیر مدرسه امامت 2 باقرشهر تشکر کنم.
 
رجبی همچنین گفت: تصمیم دارم به عنوان بخشی از برنامه های فرهنگی خود در این مدرسه توجه بیشتری به مفاخر و مشاهیر ایران در ایام مختلف سال و مناسبت های مربوط به آنان داشته باشم و انشاالله با حمایت مدیریت مدرسه، برای دکتر علی شریعتی نیز که از دیگر بزرگان دیار سربداران است، برنامه ای خواهیم داشت.
 
کد: 5050
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما