جابه جایی 1756 نفر مسافر از طریق تنها فرودگاه غرب خراسان در مرداد 98

‍ ‍ ‍ ‍ ‍ 🔸نگاهی به عملکرد فرودگاه سبزوار در مرداد ۹۸/ عملکرد فرودگاه سبزوار در ۵ ماهه اول سال ۹۸، بالاتر از ۶ فرودگاه شهرهای مرکز استان
 
حمیدرضا باقری تبار
 
🔹در مرداد ۹۸، ۴۳ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاههای کشور پرواز داشته اند که فرودگاه سبزوار، با انجام ۳۸ سورتی پرواز، جابجایی ۱،۷۵۶ نفر مسافر و ۱۱،۶۳۰ کیلوگرم بار، در رتبه ۲۹ رده بندی فرودگاههای این شرکت و بالاتر از ۱۴ فرودگاه فعال در این ماه قرار گرفته است.
 
🔹در مرداد ۹۸، فرودگاههای ۴ شهر مرکز استان شامل زنجان، سنندج، شهرکرد و یاسوج از لحاظ عملکرد در جایگاه پائین تری از فرودگاه سبزوار قرار گرفته اند و از فرودگاههای ۲ شهر مرکز استان شامل اراک و سمنان، پروازی انجام نشده است.
 
🔹عملکرد فرودگاه سبزوار در مرداد ۹۸ نسبت به مرداد ۹۷، در بخش تعداد پروازها بدون تغییر(۳۸ پرواز)، در بخش تعداد مسافر ۲۵ درصد کاهش (۶۰۰ مسافر کمتر) و در بخش جابجایی بار و پست نیز ۱۷ درصد کاهش(۲۵۰۰ کیلوگرم بار کمتر) را نشان می دهد.
 
🔹این فرودگاه همچنین در مرداد ۹۸ نسبت به ماه قبل از آن، در بخش تعداد پروازها ۵ درصد کاهش (۲ پرواز کمتر)، در بخش جابجایی مسافر ۱۹ درصد کاهش (۴۰۰ مسافر کمتر) و در بخش جابجایی بار و پست، با ۱۲ درصد کاهش عملکرد (۱۵۰۰ کیلوگرم بار کمتر)، روبرو بوده است.
 
🔹در مرداد ۹۸، فرودگاه سبزوار ۰،۱۱ درصد از سهم کل پروازها، ۰،۰۴درصد از سهم کل مسافران و ۰،۰۳ درصد از سهم کل ارسال بار و پست در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاههای کشور را در اختیار داشته است که از این حیث، در مورد اول در رتبه ۲۹، در مورد دوم در رتبه ۳۰ و در مورد سوم در رتبه ۳۱ از میان ۴۳ فرودگاه فعال ملکی این شرکت در این ماه، قرار گرفته است.
 
🔹در هر پرواز انجام شده از فرودگاه سبزوار در مرداد ۹۸، بطور متوسط، ۴۶ مسافر و ۳۰۶ کیلو گرم بار و پست جابجا شده اند که از این حیث نیز، این فرودگاه در رتبه ۳۶ از میان ۴۳ فرودگاه دولتی فعال کشور در این ماه قرار گرفته است. ضمن اینکه در این ماه از ۲ فرودگاه مرکز استان شامل اراک و سمنان، پروازی انجام نشده است.
 
🔹آمار فوق نشان می دهد که فرودگاه سبزوار پس از فرودگاههای مشهد و بجنورد و قبل از فرودگاه شاهرود، سومین فرودگاه فعال شمال شرق ایران در مرداد ۱۳۹۸ از لحاظ تعداد پرواز، تعداد مسافر و مقدار بار و پست بوده است.
 
🔹پروازهای فرودگاه سبزوار در مرداد ۹۸، فقط در مسیر تهران و توسط هواپیمای BAE شرکت هواپیمایی ماهان و با میزان تاخیر ۱۰ درصد و میزان ابطال ۲۳ درصد، و هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما) با میزان تاخیر ۲۲ درصد و میزان ابطال صفر درصد انجام شده است.
 
🔹در ۵ ماهه اول سال ۱۳۹۸، فرودگاه سبزوار با انجام ۱۴۶ پرواز، ۸،۰۸۶ مسافر و ۵۲،۸۸۸ کیلوگرم بار و پست را جابجا نموده است که نسبت به ۵ ماهه اول سال ۹۷، با ۱۲ درصد کاهش پرواز (۲۰ پرواز کمتر از پارسال)، ۲۱ درصد کاهش مسافر (۲ هزار مسافر کمتر از پارسال) و ۲۱ درصد کاهش بار و پست (۱۴ هزار کیلوگرم بار کمتر از پارسال) روبرو بوده است.
 
🔹البته از ۴۳ فرودگاه فعال کشور در مرداد ۹۸، فقط ۷ فرودگاه در هر ۳ شاخص مذکور نسبت به پارسال، رشد داشته اند. فرودگاه سبزوار از لحاظ میزان عملکرد ۵ ماهه، در جایگاه بالاتری از ۶ فرودگاه مرکز استان شامل همدان، شهرکرد، یاسوج، زنجان، اراک و سمنان قرار گرفته است.
 
🔺 منبع: عصر سبزوار
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما