یک هفته با شاعران سبزوار به مناسبت 27 شهریور روز شعر و ادب فارسی

مجله اینترنتی اسرارنامه به عنوان رسانه ای عمدتاً فرهنگی که همواره تولید محتوای دست اول و تحلیل مسائل مختلف به ویژه در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی غرب خراسان رضوی را در اولویت فعالیت خود داشته است، به مناسبت 27 شهریور روز شعر و ادب فارسی به سراغ شماری از شعرای سبزوار رفته و تصمیم دارد امروز و روزهای آینده با ارائه بیوگرافی، نمونه کار و احتمالا گزارشی از فعالیت های اخیر شعرا و انجمن های ادبی شهرستان ، سیمایی از شعر امروز دیار سربداران را در نظر مخاطبان خود ترسیم کند.
 
از همین منظر با همکاری سمیه اکبری که خود از  هنرمندان شاعر  سبزوار است، در اولین اقدام و برای فتح باب این موضوع به سراغ استاد حسن نصر متخلص به سیاوش شاعر، مدرس و منتقد ادبی پیشکسوت غرب خراسان  رفته ایم.
 
همینک بیوگرافی مختصری از استاد حسن نصر به همراه دو نمونه از اشعار او در فهرست هنرمندان سبزوار بزرگ که توسط مجله اینترنتی اسرارنامه گردآوری می شود، درج شده است:
 
 
گفتنی است 27 شهریور که سالروز درگذشت و بزرگداشت سید محمدحسن بهجت تبریزی معروف به شهریار از شعرای پرآوازه معاصر ایران است، از سالها قبل به عنوان روز گرامیداشت شعر فارسی نامگذاری شده است. اسرارنامه این روز را به همه شعرای و فعالان ادبی غرب خراسان رضوی تبریک می گوید.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما