به فال نیک می گیریم...

حضور سبزوار با 4 طرح در «شبکه شهر های خلاق فرهنگ و هنر»

مهدیه عابدی/ مجله اینترنتی اسرارنامه

نگرانی از جا ماندن های گاه و بیگاه مسئولان شهرستان از رویداد های فرهنگی چه در سطح ملی و چه مربوط به موضوعات استانی این بار سرآغاز پیگیری های مجله اینترنتی اسرارنامه درباره حضور سبزوار در " شبکه شهرهای خلاق هنر و فرهنگ" شد.

طبق اعلام دبیر اجرایی این برنامه ملی مهلت شرکت در این شبکه تا 25 شهریور ماه به علت استقبال مدیران شهرهای مختلف تمدید شده است.

ابراهیم حیدری، مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از اجرای شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر را کمک به برنامه ریزی برای توسعه پایدار، خلاقانه و اثربخش و بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و هنری در سطح ملی و بومی و مبتنی بر فرهنگ ایرانی – اسلامی ، تقویت ظرفیت های مردمی در فرهنگ تبلادل تجربه ها ، دانش بومی در میان شهرهای مختلف ایران ، توسعه اقتصاد و کسب و کارهای سنتی و اسلامی خواند.

 درهمین راستا این مهم را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جویا شدیم که خوشبختانه با خبر حضور سبزوار دراین شبکه مواجه گشتیم.
البته این موضوع و شرکت شهر سبزوار در این جشنواره مسئله ای نبود که دور از حیطه عملکرد آن ها محسوب شود اما جای بسی خوشحالی که این بار از قافله فرهنگی و هنری در این سطح جا نمانده ایم  و ما این موضوع را به فال نیک می گیریم باشد که در دیگر برنامه های این چنینی نیز حضور فعالی داشته باشیم .


ارسال 4 طرح به شبکه شهرهای خلاق

نصرآبادی کارشناس هنری و سینمایی و دبیر ستاد فعالیت های فرهنگی و هنری اداره ارشاد اسلامی سبزوار در گفتگو با مجله اینترنتی اسرارنامه گفت: ما تاکنون 4 طرح برنامه ریزی شده برای این جشنواره ارسال کرده ایم که امیدواریم با بررسی ها این طرح ها به مرحله عملیاتی برسد.

وی با اشاره به اینکه قرار است این طرح ها به برنامه های جامع تر برسند و بر اساس ظرفیت های درون شهری و فرهنگی از بالقوه به بالفعل درآیند اضافه کرد: دیپلماسی فعال در خصوص تعامل فرهنگی شهرهای شرکت کننده در این طرح ملی به ایجاد کسب و کارهای فرهنگی و رونق صنایع دستی و سنتی مبتنی بر اصول ایرانی – اسلامی منجر خواهد شد.

کارشناس هنری و سینمایی اداره ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود با برشمردن طرح های ارسالی از این شهرستان اظهار امیدواری کرد که این طرح ها به رشد فرهنگی و هنری سبزوار کمک خواهد کرد.

شهرک سینمایی و نمایشی در شرق کشور، ایجاد شورای فرهنگی و عمومی مبتنی بر طرح آیین و قلم ، باغ موزه صنایع دستی با رویکرد آثار هنری - اسلامی، صنایع دستی و تجسمی با عنوان جلوه گاه هنر اسلامی و ایجاد پارک فرهنگ و هنر، از طرح  های ارسالی شهرستان سبزوار به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر است. این طرح ها منطبق با پتانسیل های بالای شهرستان در مبحث نمایشی و سینمایی، تکیه بر عنوان شهرآیین و قلم ، آثار هنری مبتنی بر هنر اسلامی و ایرانی و به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان درمعرض دید عموم انجام خواهد شد.

 


لازم به ذکر است که این شبکه ملی حوزه های هنرهای تجسمی، صنایع دستی، موسیقی، مد ولباس، سینما و رسانه و مطبوعات را در برمی گیرد که بر اساس رویکرد آمایشی و مشارکتی شهرها و مناطق مختلف فرهنگی در کشور انجام خواهد شد.

 

نظرت را بنویس
comments

شهروند

واقعا باعث تاسفه کارشناس فرهنگی یک اداره نمیدونه واژه دیپلماسی برای مذاکرات بین ملتها استفاده میشه نه در یک حوزه ملی
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما