پیشنهادات سردبیر اسرارنامه به فرماندار سبزوار: برندهای فرهنگی شهرستان را نادیده نگیرید

سردبیر مجله اینترنتی اسرارنامه در نشست خبری معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار که اخیرا به مناسبت هفته دولت در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، خواستار توجه بیشتر از جانب عالی ترین مقام اجرایی دولت در شهرستان به برندهای فرهنگی ارزشمند سبزوار شد که می توانند نام این شهر را در سطح ملی و بین المللی مطرح کنند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه امید برومندی در این جلسه که با حضور فرماندار و معاونانش، رئیس اداره ارشاد اسلامی و شماری از اصحاب رسانه دیار سربداران برگزار شد، طی سخنانی کوتاه ضمن تبریک ایام هفته دولت و تشکر از اقدامات و زحمات انجام شده با انتقاد از اینکه در شرح برنامه ها و دستاوردها و اهداف فرماندار سبزوار به موضوعات فرهنگی کمتر اشاره شده است، گفت: برندهای مختلف و ارزشمندی را در سبزوار داریم که معمولا خیلی راحت از کنارشان می گذریم اما در شهرهای مشابه سبزوار روی چنین برندهایی به خوبی مانور داده می شود ولی در حوزه فرهنگ و خصوصا برندهای فرهنگی سبزوار واقعا خیلی کم کاری شده است.

وی در ادامه از بین همه برندهای مهمی که از جنبه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و ... برای مطرح کردن نام سبزوار در عرصه ملی و بین المللی اهمیت دارند، به 4 موضوع محوری یکصدمین سال تأسیس بیمارستان حشمتیه در سال جاری، نهضت تاریخ ساز سربداران، هندبال و مشاهیر برجسته دیار سربداران به عنوان اولویت دارترین برندهای حال حاضر شهرستان اشاره کرد.

برومندی گفت: امسال یکصدمین سال تأسیس بیمارستان حشمتیه سبزوار به عنوان قدیمی ترین بیمارستان در خراسان است که حتی از بیمارستان امام رضای مشهد هم قدیمی تر است و از این بابت می تواند برند بهداشت و درمان شمال شرق کشور محسوب شود و در رونق بخشیدن به گردشگری سلامت حائز اهمیت است.

وی همچنین به نهضت تاریخ ساز سربداران اشاره کرد که سبزوار پایتخت این نهضت تاریخ ساز ایران بوده است اما همتی چنان که باید و شاید برای پاسداشت سالانه این نهضت مهم مردمی و دینی در شهر دارالمومنین صورت نمی گیرد. در حالیکه روزهای گذشته دومین بزرگداشت شیخ حسن جوری که فقط یکی از شخصیت های موثر در نهضت سربداران بوده است، در نیشابور برگزار شد. حالا سئوال اینجاست که چرا ما برای بقیه موضوع مهم و وسیع سربداران و شخصیت های متعددش در سبزوار کار مستمر و موثری نمی کنیم و فقط یک بار در سال 94 همایشی برگزار شد که متاسفانه دیگر ادامه پیدا نکرد.

سردبیر اسرارنامه در ادامه با اشاره به موضوع هندبال سبزوار گفت: همه می دانیم که هندبال از برندهای اجتماعی و ورزشی ماست که در فصل گذشته شاهد اوضاع خوبی برای آن نبودیم و این نشان می دهد که نیاز به توجه مدیریتی بیشتری به این موضوع از سوی مجموعه مدیریت عالی شهرستان است.

برومندی در پایان درباره برند بزرگان و مفاخر سبزوار نیز اظهار کرد: خوشبختانه در سبزوار بزرگان برجسته ای داریم که می توانند نام سبزوار را در عرصه بین المللی و ملی مطرح کنند اما از آن ها غافل مانده ایم.

وی با یادآوری خبر ناگوار درگذشت دکتر بسکی که اخیرا اتفاق افتاده است، گفت: پدر طبیعت ایران نیز مانند خیلی از بزرگانمان سالها دور از سبزوار بود و مسئولان سبزوار هیچ تلاش موثری برای ارتباط با او انجام ندادند. البته انجمن های مردمی در سبزوار بودند که این ارتباط را داشتند اما انتظار می رفت که سیستم های دولتی، ارگان های شهرستان نگاه مدبرانه تری نسبت به این موضوع داشته باشند.

وی افزود:  قبل تر از دکتر بسکی پدر طبیعت ایران نیز دکتر قندی سلطان تیتر ایران بود که در غربت فوت شد و یا استاد حمید سبزواری بود که البته اقداماتی در ارتباط با ایشان صورت گرفت ولی انتظار بیشتری می رود و درنهایت هنوز مفاخر زنده زیادی داریم که امید می رود در زمان حیاتشان به آن ها توجه موثری صورت گیرد.


نظرت را بنویس
comments

محمد برازنده

بنام خدا وبا عرض سلام ،درود وسپاس از لطف کسانیکه درین یک دهه اخیر نام ابوالفضل بیهقی را بعنوان پدر نثر پارسی بر سر زبانها انداختند تا جهانیان یکبار دیگر بدانند این مشاهیر وبزرگان علم وادب از سرزمین ایران زمینند گرچه بنا به تقسیمات مرزی وجغرافیایی در دیگر نقاط همسایه ها ارامگا ه دارند.واما پیشنهاد حقیر اینست که اول ما باید خودمان را باور کنیم که سبزوار «دارالمومنین»وبزرگانش جزیی از تاریخ این سرزمین کهن میباشند. دوم اینکه تا اتحاد وهمدلی بین مدیران ،مسولین ونمایندگان سبزوار بزرگ نباشد هیچ اتفاق خاصی در پیشنهادات قبلی که دوستان ذکر کرده اند نمی افتد. سوم ومهمتر از همه دیدگاهی است که از قدیم الایم بخاطر افکار فراجناحی ،کج سلیقگی ها،تندرویها وبی سوادی های مسولان شهری قدیم سبزوار به زادگاه ابوالفضل یبهقی داشتند که این مهم زادگاه ایشان را از لحاظ فرهنگی ،اجتماعی ،توسعه از قافله رشد بازداشت.لذا توصیه حقیر اینست که با سرعت بخشیدن به ساخت المان ابوالفضل بیهقی ،ساخت بلواری همانند بلوار شاهنامه توس مشهد،آمگاه عطار وخیام در نیشابور،حافظ وسعدی درشیراز،آرامگاه سیدمرتضی کاشمر،امامزاده طبس و...در مسیر سبزوار به زادگاهش حارٍث آباد که باعث جذب جهانگرد،ایرانگرد وبه تبع آن سرمایه به منطقه میشود،دادن امکانات بیشتر به این روستا تا عقب ماندگی های این چهاردهه جبران گردد تا زادگاهش مکانی در خور شان برگزاری مراسمهای سال بعد ،مهمانهای خارجی وسفرا ،ادبا،وجهانگردان باشد.ونکته پایانی خط بطلانی برتفکرات غلط واشتباه مسولان گذشته که این روستا را با انسانهای خونگرم ومهمان نوازش بشناسند ولاغیر باتقدیم احترام محمد برازنده
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما