احمد برادران در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان مطرح کرد:

ایجاد دفتر سرمایه گذاری و راه اندازی بیمارستان حشمتیه، شاخص ترین دستاورد های دولت در سبزوار

مهدیه عابدی / مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار طی نشستی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت به ارائه گزارشی از عملکرد عالی ترین دستگاه مدیریتی و اجرایی شهرستان پرداخت و ایجاد دفتر سرمایه گذاری را که باعث جذب سرمایه گذاران شده است، شاخص ترین عملکرد سال های اخیر دولت و دوره حضور او در سمت فرمانداری سبزوار عنوان کرد. 
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه احمد برادران در این نشست که روز سه شنبه در محل فرمانداری سبزوار برگزار شد با اشاره به موقعیت کنونی کشور از جمله مشکلات اقتصادی، نوسانات و افزایش قیمت ها و تحریم های گسترده بین المللی گفت: خوشبختانه با اتحاد و همدلی مردم و مسئولان توانسته ایم بر بسیاری از مشکلات غلبه کنیم و در این راستا به موفقیت ها نیز دست پیدا کرده ایم و در حال حاضر شاهد ثباتی نسبی هستیم.
 
وی گفت: در سبزوار نیز با وجود فشارهای اقتصادی و کاهش بودجه مالی توانسته ایم تا حد زیادی برنامه ها را ساماندهی کنیم و علیرغم تمام محدودیت ها توفیقات خوبی در این ایام داشته باشیم و بخش عمده ای از مشکلات حل شده است.
 
برادران سپس به راه آهن سبزوار به عنوان یکی از پروژه های مهم در شهرستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با صحبتی که با پیمانکار شده است تا پایان سال به اتمام برسد. البته بخشی از عملیات خاکی این پروژه با تاخیر صورت گرفته است که شرکت بتن وابسته به آستان قدس رضوی مسئولیت این کار را برعهده گرفته و قرار است ساخت خود ساختمان و سایت که در مراحل آغازین است تا پایان سال به مرحله سازه و تکمیل برسد. البته وعده ما به رسانه ها این بود که تا امسال کاملا تکمیل راه آهن را شاهد باشیم که این مهم صورت نگرفت، که بخش زیادی از این تاخیر و صورت نگرفتن کارها مربوط به کمبود بودجه بوده است. 
 
 
رشد صنعت یکی از شاخص های توسعه در سبزوار
برادران در رابطه با شاخص های صنعتی سبزوار نیز گفت: در حوزه صنایع اتفاقات خاص و ویژه ای افتاده است. سال گذشته 20 فقره  پروانه بهره برداری صنعتی با اشتغال294 نفر صادر و در پنج ماه نخست امسال نیز 7 پروانه صادر شده که در مدار تولید قرار گرفته است.
 
سرمایه گذاری در بخش معدن نیز برای اولین بار توسط یک شرکت خارجی چینی صورت گرفته است که با 7 میلیون دلار سرمایه گذاری، تولید روزانه 80 تن و اشتغال زایی 500 نفر کارخانه "فروسیلیکو منگنز" در مرحله بهره برداری است که با توجه به ظرفیت های اقتصادی سبزوار اداره گمرک نیز به زودی در این شهرستان مستقر می شود و ایجاد اتاق بازرگانی، معادن و کشاورزی در مرحله صدور مجوز است. 
 
برادران در ادامه سخنان خود به توضیح عملکرد ها در بخش کشاورزی پرداخت و گفت: تا کنون 5هزار و 800 میلیارد ریال در بخش کشاورزی شهرستان سرمایه گذاری شده که اجرای طرح های آبیاری، توسعه گلخانه ها و شیلات از مواردی است که منجر به افزایش تولید دراین بخش گردیده است. در حالی که در سال 92 بیست هزار متر گلخانه در سطح شهرستان وجود داشته و همینک این میزان به 120هزار متر مربع افزایش یافته است. 
 
امسال نیز 29 هزار تن گندم در سبزوار تولید شده که نسبت به سال گذشته با افزایش 8 هزار تنی رو به رو بوده ایم و خرید تضمینی گندم با 30 در صد رشد مواجه بوده است. 
 
 
فرماندار سبزوار همچنین با اشاره به افتتاح زیرساخت های مخابراتی، گازرسانی، پروژه های آب رسانی و تولید برق در شهرستان توضیح داد: در حوزه آب و فاضلاب اقدامات خوبی صورت گرفته است، کما اینکه توانسته ایم بعد از25 سال مشکل کم آبی در ششتمد را ظرف 3الی4سال گذشته با هزینه 15 میلیارد تومانی حل کنیم. علاوه بر این در حوزه شرکت برق نیز شاهد افتتاح بخشی از پروژه ها در میدان خلیج فارس بوده ایم و در حوزه زیر ساخت های مخابراتی نیز 14 میلیارد تومان هزینه شده است. 
 
در خصوص پروژه های گاز رسانی نیز در سال 96 و 97 با مجموع 66 میلیارد تومان هزینه، قبل از زمستان 98 هیچ روستایی که درآن تعهد داده ایم فاقد گاز نخواهد بود. 
 
 
هر روستا، یک ستاد توسعه
احمد برادران در ارتباط با توسعه روستایی در سبزوار نیز با اشاره به طرح مثلث اقتصادی و معین های اجرایی در سطح شهرستان اظهار داشت: طرح مثلت اقتصادی که به تبع با حضور امام جمعه محترم، نمایندگان و دستگاه های اجرایی در حال بررسی است، با شعار "هر روستا یک ستاد توسعه" برای حل مشکلات در دستور کار قرار گرفته است، که در این مورد گزارش هایی را نیز در حضور شخص استاندار ارائه داده ایم که قرار است برای محقق شدن این شعار در هر روستا کمیته ای متشکل از 5 آقا و حداقل 2 خانم داشته باشیم که برای بررسی مشکلات و دادن راهنمایی ها و ارائه گزارش ها با یکدیگر همکاری کرده و در این مدت قرار است از ظرفیت های آستان قدس رضوی نیز استفاده کنیم. 
 
 
معین های اقتصادی، افق پیش روی ترقی و رشد سبزوار
فرماندار سبزوار در بخش دیگری از این نشست گفت: دستور العملی از جانب استانداری در حوزه معین اقتصادی داده شده است. طرح مثلث اقتصادی و به تبع معین های اقتصادی در سبزوار یک گفتمان است و در این راستا بانک صنعت و معدن به دلایل خاصی در حوزه معین های اقتصادی انتخاب شده است.
علاوه بر این کارخانه سیمان لار در روداب، شرکت مهر روداب در حوزه کشاورزی و مجموعه تولید گیاهان دارویی دکتر زرقانی  از دیگر معین های اقتصادی شهرستان هستند، که پروژه دوم گیاهان دارویی در آینده نزدیک کلنگ زنی خواهد شد. البته تمام معین های اقتصادی بررسی خواهند شد و در صورت عدم اخذ امتیازات لازم، تغییر یافته و یا جایگزین خواهند شد.
 
 
ایجاد دفتر سرمایه گذاری و راه اندازی بیمارستان حشمتیه شاخص ترین عملکردهای دولت در سبزوار
احمد برادران در پاسخ به این سئوال خبرنگار اسرارنامه که شاخص ترین وجهه عملکرد دولت در شهرستان سبزوار در دوره فرمانداری شما چه بوده است، گفت: استقرار دفتر سرمایه گذاری در سبزوار که با معرفی ظرفیت های اقتصادی و صنعتی و تسهیل صدور مجوز زمینه ساز جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی شده است را یکی از شاخص ترین دستاورهای دولت در سبزوار می دانم. همچنین راه اندازی بیمارستان حشمتیه که اخیرا با ثبت نام 55 بیمار خارجی برای عمل جراحی رو به رو بوده است را دیگر شاخص مهم و ارزنده در سبزوار می دانم که گام خوبی از این طریق در راستای گردشگری سلامت برداشته شده است. 
چند سال قبل قرار شد بیمارستان حشمتیه به یک موسسه اقتصادی بخش خصوصی واگذار شود که بنده مخالفت کردم و امروز با ۷۰ میلیارد سرمایه گذاری دولتی در سبزوار راه اندازی شده است.
 
 
 
سبزوار، ویترین فعالیت های بازآفرینی در کشور
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار همچنین گفت: اقدامات انجام گرفته در بحث بازآفرینی شهری از اقدامات کلیدی دولت در شهرستان است که طی 5 سال گذشته 111 طرح و راهکار بازآفرینی شهری در محلات حاشیه با همکاری نهادهای شهرستان و مشارکت شهروندان، با بیش از هزار میلیارد ریال اجرا شده است که به اذعان مقامات کشوری امروز این شهرستان ویترین فعالیت های بازآفرینی در کشور محسوب می شود.
 
 
انتقال مسیر عبور و مرور مسافران سبزوار از کمربندی جنوب به شمال در دستور کار
احمد برادران در ارتباط با اقدامات انجام گرفته جهت جذب بیشتر گردشگران به سبزوار که  در مسیر زائران میلیونی مشهد مقدس قرار دارد، گفت: تلاش می کنیم که سبزوار را در حوزه گردشگری به مقصد تبدیل کنیم و نه صرف مبدا. در این بابت البته ساز و کارهایی نیز صورت گرفته است از جمله: ایجاد توقف گاه ها و تبلیغات ظرفیت های گردشگری در سبزوار و احداث پارک جنگلی استیر که خوشبختانه توانسته ایم در حد توان درحوزه معرفی سبزوار گام هایی برداریم.
 
با نگاهی که وجود دارد می توانیم در آینده ای نزدیک افراد را در حوزه گردشگری سبزوار جذب کنیم و در این رابطه انتقال مسیرعبور و مرور مسافران از کمربندی جنوب به کمربندی شمال شهر در دستور کار قرار گرفته است که با هماهنگی هایی که با اداره راه و شهرسازی داشته ایم، یکی از مهم ترین اتفاقات اثر بخش در حوزه گردشگری را برای اتصال جاده تهران به کمربندی شمال یعنی بزرگراه ابریشم داشته باشیم و حرکت مهمی را در توسعه فرهنگی و گردشگری سبزوار از این طریق حاصل خواهیم کرد.
 
در پایان این جلسه با توجه به انتقادات اصحاب رسانه از برخی از نهادها و سازمان های اجرایی که حاضر به پاسخ گویی به خبرنگاران نیستند، قرار شد با پیگیری خبرنگاران و حمایت فرماندار این نهادها و رؤسای آن ها در محل فرمانداری سبزوار با حضور شخص ایشان اقدام به پاسخگویی به خبرنگاران و دغدغه مندان رسانه کنند. 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما