در راستای برندسازی ظرفیت های بهداشتی و درمانی غرب خراسان

یکصدمین سال تأسیس بیمارستان حشمتیه سبزوار گرامی داشته می شود

مهدیه عابدی / مجله اینترنتی اسرارنامه

پیرو مطلبی در خصوص ضرورت پاسداشت 100سالگی بیمارستان حشمتیه که چندی قبل به قلم امید برومندی در مجله اینترنتی اسرارنامه منتشر شد (منبع - کلیک کنید) و لزوم توجه به این برند مهم بهداشتی و درمانی در دیار سربداران به عنوان اولین بیمارستان خراسان بزرگ، اسرارنامه به پیگیری این موضوع از جانب دانشگاه علوم پزشکی سبزوار پرداخت.

در همین راستا دکتر باقرزاده مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به خبرنگار ما گفت: ستاد گرامیداشت یکصدمین سال تأسیس بیمارستان حشمتیه سبزوار هم اکنون تأسیس شده و خود وی به عنوان دبیر این ستاد معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: به زودی پوستر فراخوان برای مشارکت در گرامیداشت صدسالگی این بیمارستان منتشر می شود و طی نشستی خبری با اصحاب رسانه سبزوار توضیحات دقیق تر در این زمینه به اطلاع مردم خواهد رسید و نیز از نظرات اصحاب رسانه و سایر فرهیختگان و شهروندان علاقه مند سبزواری برای هرچه با شکوه تر برگزار کردن این برنامه استفاده خواهد شد.

گفتنی است: بیمارستان حشمتیه سبزوار در سال 1298 با همت تعدادی از خیرین و مسئولان وقت سبزوار به ویژه دکتر قاسم غنی بر طبق علم روز پزشکی جهان در سبزوار ساخته شد و اولین بیمارستان نوین خراسان بزرگ تا آن زمان بود. به طوری که حتی شهر مشهد نیز تا آن زمان فاقد بیمارستان بود و بیمارستان امام رضای مشهد به عنوان قدیمی ترین بیمارستان این شهر حدود دو دهه بعد از حشمتیه سبزوار در سال 1313 ساخته شد.

از آنجایی که در برنامه ریزی های توسعه سبزوار گردشگری سلامت به عنوان یکی از محورهای توسعه شهرستان مد نظر قرار گرفته است و حتی اخیرا بحث توریست سلامت برای این بیمارستان مطرح شده است، به نظر می رسد موضوع یکصدسالگی بیمارستان حشمتیه فرصت خوبی برای برندسازی پتانسیل های سبزوار در این زمینه باشد و بنابراین باید این فرصت فرهنگی و تاریخی با همت و  جدیت مورد توجه مردم و مسئولان غرب خراسان قرار گیرد.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

پویا سازی اقتصاد شهرستان سبزوار با پذیرش بیماران بین الملل

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما