بوی بهبود ز اوضاع هندبال نمی آید!

مهدیه عابدی/مجله اینترنتی اسرارنامه

مشکلات مالی و عدم پشتیبانی مالی مسئولان شهرستان و استان از هندبال سبزوار این بار کارد را به استخوان رسانده و گویا برند ورزشی شهرستان این بار اقدام به انصراف از لیگ برتر کرده است. از آن جایی که طی ماه های اخیر برخی از مسٔولان سبزواری در ظاهر امر به حمایت از این تیم برخاسته بودند و قرار بر این بود که تیم هندبال سربداران در رقابت های لیگ برتر امسال با "قوت بیش تری به میدان رود"، اما خبر انصراف و کناره گیری این تیم از مسابقات، بیش تر شبیه یک شوک به بدنه ورزش شهرستان است و امید و آرزوهای تعداد زیادی از همشهریان علاقه مند به این رشته ورزشی را تحت الشعاع خود قرار داده است.

مبحث مشکلات مالی و عدم پشتیبانی از این تیم در حالی موجبات نارضایتی ورزشکاران را فراهم آورده است که مدتی پیش خبر از "تخصیص احتمالی منبع مالی و هزینه قابل توجه" برای این تیم مطرح شده بود. مشخص نیست که منابع مالی که قرار بود برای این تیم در نظر گرفته شود و دردی را دوا کند، هم اکنون چه روالی را طی می کند تا به سر منزل مقصود برسد.

البته به نظر می رسد تا زمانی که مسئولان شهرستان به هندبال، به عنوان موضوعی حاشیه ای و بی اهمیت نگاه کنند مشکلات این حوزه نه تنها حل نخواهد شد بلکه همچنان در هاله ای از ابهام باقی خواهد ماند و گذشته پر فروغ تیم هندبال را با قهرمانی ها و افتخارات خود در تاریخ جا خواهد گذاشت.

زمانی که مسئولان محترم به جای آنکه دست یاری خود را به سوی ورزشکاران و جوانان این شهر دراز کنند، در تقابل با یکدیگر و "سیاسی بازی های خود" ورزش و روحیه نشاط و شادی را به بیراهه کشاندند، قطعا نتیجه ای جز آنچه امروز رخ داده است غیر قابل وقوع نبود.

حال باید این سوال را از ایشان پرسید که آیا ایجاد یک منبع درآمدی پایدار در کهن شهر سبزوار و ظرفیت های فراوان این شهر برای برند شناخته شده این شهرستان آن هم در حوزه ورزش که بیش از هر چیز دیگری در کشور شناخته می شود آنقدر سخت و جان فرساست که امروز باید شاهد چنین اتفاقاتی در حوزه ورزش باشیم؟

آیا قرار است پشتیبانی از این ورزش پرطرفدار در حد تجلیل و وعده ها باقی بماند و درآینده ای نزدیک خبری از درخشش این کار گروهی بومی نباشد؟

قرار به "برنامه ریزی منسجم تر برای هندبال و عدم نگرانی در خصوص موضوعات مالی" از جمله سخنان رمضانعلی سبحانی فر در مراسم تجلیل از قهرمانان هندبال سبزوار بود که گویا کار به جایی نبرده است و در حد همان طرح و نقشه های اولیه باقی مانده است. در حالی که این نماینده اظهار امیدواری کرده بود که در این سری از رقابت های لیگ برتر تیم هندبال سربداران به مقام قهرمانی برسد اما این موضوع آنچنان که به نظر می رسد و در شرایط فعلی بیش تر دست نیافتنی می نماید تا رسیدن به جایگاه پیشین در حوزه هندبال کشور.

حسین مقصودی نیز دیگر نماینده شهرستان در سخنانی اظهار کرده بود که "ورزش شهرستان می تواند قهرمانی ها و افتخار آفرینی های گذشته خود را تکرار کند به شرطی که از جریان سازی های سیاسی خارج شود" که البته سخنان هردو متناقض با رویه و شیوه ایشان بوده است . ما همچنان امید وارهستیم که به این مسئله به عنوان ورزش بومی قهرمانی نگاه شود و نه ورزش با نگاه سیاست بازی ها، کم محلی ها و شعار های خوش رنگ و لعاب....

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما