غم نان، هنرمند توانخواه تئاتر سبزوار را به دستفروشی کنار خیابان کشاند

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
وقتی اولین بار همین چند روز قبل او را کنار بساط عروسک ها در قسمتی از خیابان پر رفت و آمد کاشفی دیدم، گمان کردم بخشی از یک فیلم یا تئاتر خیابانی باشد. اما خیلی زود فهمیدم که این متن واقعی زندگی یک هنرمند توانخواه است، که حالا برایمان در کنار خیابان حکایت دیگری از نابسامانی ها و قدرناشناسی ها و سرخوردگی های هنر و هنرمندان را به نمایش گذاشته است.
 
 
مجید خسروی حدود 20 سال سابقه فعالیت هنری دارد. یعنی چیزی در حد بازنشستگی. البته سن و سالش بالا نیست و هنوز جزو جوانان این شهر محسوب می شود، ولی به خاطر اینکه فعالیت تئاتری را از سال 75 و دوران کودکی با نمایش «سیاه بازی سلطان» شروع کرده است، حالا به اعتبار سالهای فعالیتش می توان او را جزء با سابقه های این هنردر سبزوار دانست. مشکلات بدنی و گرفتار بودن به نوعی از معلولیت جسمی حرکتی هم نتوانسته علاقه و تلاش او را در زمینه تئاتر کم کند. اما به گفته خودش، بی مهری ها و کم توجهی ها، تبعیض ها و ... همواره سد راهش بوده است و کار را به جایی رسانیده که هنرمندی که حدود یک سال قبل یکی از آثار نمایشی او در جشنواره تئاتر منطقه ای بیرجند، با کسب 6 افتخار، به نوعی همه جوایز آن جشنواره را درو کرد، امسال در کنار یکی از خیابان های سبزوار برای امرار معاش به دستفروشی روی آورده است.
 
 
برای با خبر شدن از آنچه بر سر این هنرمند گذشته است، با او در همان کنار خیابان به گفتگوی کوتاهی پرداختم. متن کامل این گفتگو را هم اکنون در بخش چای داغ مجله اینترنتی اسرارنامه مطالعه کنید:
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما