همایش بزرگداشت ابوالحسن بیهقی فرید خراسان برگزار می شود

 

همایش بزرگداشت مقام ابوالحسن بیهقی فرید خراسان روز چهارشنبه 9 مرداد در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در سبزوار و ششتمد برگزار می شود.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه نوبت صبح این برنامه در سالن بیهقی دانشگاه حکیم سبزواری دایر می گردد که عمدتاً یک برنامه تخصصی با حضور اساتید و دانشگاهیان است و نوبت عصر این برنامه در محل آرامگاه بیهقی در شهر ششتمد دایر می گردد که همراه با برنامه های فرهنگی و هنری خواهد بود.

این برنامه با همت کمیته فرهنگی - اجتماعی شورای شهر و نیز شهرداری ششتمد برگزار می شود.

گفتنی است ابوالحسن زید بیهقی نویسنده کتاب ارزشمند تاریخ بیهق، ادیب، ریاضی دان، منجم و مورخ برجسته قرن ششم هجری بود که  به ابن فُندُق و فرید خراسان شهرت دارد و گفته می شود دهم مردادماه سالروز تولد اوست. 

بیهقی اگرچه زاده شهر ششتمد است، اما مردم خراسان و به ویژه سبزورای ها بخش عمده ای از دانش تاریخی و جغرافیایی خود را مدیون این مورخ و نویسنده برجسته هستند و به همین خاطر احترامی ویژه برای او قائلند. در همین راستا ششتمدی ها و سبزواری ها در اقدامی ارزشمند در سالهای اخیر این روز را گرامی می دارند. اما انتظار می رود با توجه به جایگاه والا و کمتر شناخته شده ابوالحسن زید بیهقی شخصیت این دانشمند و ادیب برجسته کشور از جانب مسئولان و متولیان فرهنگی استان خراسان رضوی نیز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما