در مراسم تقدیر از خيرين و نيكوكاران حوزه سلامت:

حوزه سلامت در سبزوار متولی دولتی ندارد

فاطمه ازقند / مجله اینترنتی اسرارنامه

خزانه دار و عضو اصلي هيئت مديره مجمع خيرين سلامت سبزوار گفت: بخشي از نيازهاي سبزوار در حوزه سلامت متولي دولتي ندارد و الزاما نيازمند كمك هاي خودجوش مردمی است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه جلال تعصبی در مراسم تقدیر از خیرین و نیکوکاران حوزه سلامت  شهرستان، افزود: هدف ما از جمع آوري كمك هاي خيرين وايجاد همراه سراها دربيمارستان هاي واسعي و امداد، كاستن دغدغه همراهان بيمار ازجهت اسكان است كه اجبارا ملزم به اقامت كوتاه مدت در سبزوار هستند. حق اجاره اين همراه سراها در اقل قيمت است به گونه اي كه به ازاي هر١٠-٥ روز اقامت ١٥٠٠٠٠ تومان دريافت شده است.

وی در رابطه با نگراني هاي خيرين از حيث به كاربستن محض كمك ها در امور خير تاكيد كرد: تمامي حقوق هيئت مديره از مجمع سلامت تهران تامين مي شود و از كمك هاي خيرين هيچگونه حقوق و پاداشي صرف اعضاي مجمع نشده است.

تعصبی ادامه داد: گاهی از برخي واحدهاي همراه سراها استفاده اي نشده است و ما تصميم گرفته ایم به علت بدهكاري مجمع، اين واحدها را به ازاي دريافت مبلغي براي يكسال به پزشكان واگذاركنيم. 

او ضمن اظهارتاسف از عدم مشورت با خيرين تاكيد كرد: اين واگذاري جهت تامين كسري هزينه ساخت همراه سراها، يكساله و موقتي است.

وي خاطرنشان كرد: پس از دريافت كلينيك سيار از وزارت بهداشت كه يك وسيله نقليه بدون تجهيزات پزشكي بود ما به نظر لطف و عنايت اعضاي محترم، تمام اين تجهيزات را فراهم كرديم و اين كلينيك سيار در اختيار روستاهاي كيذور، برغمد، جمال آباد، رامشين و داراب قرار گرفت و باكمكي كه از خيرين روستا جمع آوري شد فعاليت هايي از قبيل ترميم و كشيدن دندان جرم گيري وغيره صورت گرفت.

تعصبی افزود: هم اكنون تاكيد و توجه ما در مرتفع كردن دونياز است كه شامل: طرح توجيهي بخش مراقبت هاي ويژه بيمارستان امداد"ICU" و توسعه پايگاه انتقال خون سبزوار مي شود.

گفتنی است مراسم تقدير و تجليل از خيرين و نيكوكاران حوزه سلامت باحضورمجمع خيرين سلامت سبزوار و خيرين در تالار شهرداري سبزوار برگزارشد و درنهايت با تجليل و اعطاي هدايا به 11خير و نيكوكار پايان يافت.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما