دانشگاه فناوریهای نوین، فرصت سوزی یا فرصت سازی برای یک سرمایه مهم سبزوار؟!

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
مدتی است خبرهای ضد و نقیضی از وضعیت دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار به گوش می رسد. خبرهایی که حکایت از تضعیف جایگاه این دانشگاه، سیاسی و جناحی شدن محیط آن،بروز دعواها و اختلافات داخلی، برخی تخلفات قانونی و سرانجام احتمال ادغام شدن این دانشگاه با دانشگاه حکیم سبزواری است.
 
پس از رسیدن این خبرها اسرارنامه سعی کرد به تهیه گزارشی از وضعیت این دانشگاه نوپای دیار سربداران بپردزاد. اما داده های به دست آمده در این گزارش نیز باز به همان اندازه اطلاعات جمع آوری شده اولیه، ضد و نقیض است. در صحبت های مسئولان از شرایط بسیار امیدوارکننده تا شرایط بسیار نگران کننده را می توان برای این دانشگاه استنباط کرد. آنچه در این بین از دست اسرارنامه بر می آید، انعکاس بی طرفانه اظهارات هر یک از دست اندرکاران و مسئولان مربوطه است. 
 
اگرچه آقایان سبحانی و مقصودی بسیار سخت حاضر به مصاحبه در این رابطه شدند و تقریبا خبرنگار اسرارنامه بیش از یک هفته با هر دوی این بزرگواران در حال تماس و پیگیری بود، اما در نهایت هر دو طی مصاحبه های تلفنی دیدگاه های بسیار متفاوت خود را به شرحی که در زیر می خوانید بیان کردند:
 
 
دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار محل باندبازی های سیاسی شده است 
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار محل باندبازی های سیاسی شده و به خاطر مدیریت تک بعدی و جریانی، شایستگان از این دانشگاه حذف شده اند.
 
حسین مقصودی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اسرارنامه گفت: یکی از اصولی که در این دانشگاه زیر پا گذاشته شده، این است که چرا در این دانشگاه دخترانه، برخلاف قانون، اقدام به جذب هیئت مدیره از جنس خود دانشگاه نکرده اند. یعنی اگر دانشگاه دخترانه است، همه کارکنان و مدیران آن نیز باید خانم باشند و ما زنان تحصیل کرده و نخبه خوبی داریم.ولی الان رئیس و معاونان این دانشگاه مرد هستند و صلاحیت لازم را از بعضی ابعاد ندارند. 
 
وی افزود: مدت هاست دانشگاه حالت خانوادگی پیدا کرده و رئیس دانشگاه و مسئول حراست آن برادرانشان را به کار گذاشته اند سازمان بازرسی ورود پیدا کرده و ایرادات زیادی را چه از لحاظ مالی، چه اداری و چه ابعاد دیگر بر عملکرد این مجموعه وارد آورده است.
 
مقصودی با تأکید بر اینکه دانشگاه رو به پسرفت است، گفت: از شخص آقایان سبحانی و برادران فرماندار سبزوار گلایه مندم که توان مدیریت و نظارت نداشته اند در حالیکه آنجا مجموعه نفوذ اقای سبحانی فر است و با اینکه ایشان هم راستا با دولت است، اما نتوانسته فضای مناسبی به وجود بیاورد و یکی از کارنامه های بسیار ضعیف و مردودی آقایان برادران و سبحانی فر را وضعیت همین دانشگاه می دانم. حتی از وزیر علوم نیز گله دارم. اما از مجموعه سازمان بازرسی کل استان خراسان رضوی الان پیگیر این موضوع شده اند و انشاالله به زودی پرونده تخلفات جمع می شود و به قوه قضائیه واگذار می گردد.
 
وی سپس گفت: از امام جمعه محترم هم انتظار می رود که ورود پیدا کنند، زیرا نگاه سیاسی حاکم بر دانشگاه همان نگاهی است که در چهل سال گذشته باعث عقب ماندگی سبزوار شده است.
 
نماینده مردم سبزوار در پاسخ به این سئوال که عده ای می گویند خود شما نیز به دلیل نگاه های سیاسی و برخی اختلافاتتان مخالف رشد و توسعه این دانشگاه هستید، گفت: آنان که در طول 40 سال اخیر باعث شدند سبزوار ضعیف شود بهانه های متعدد می گیرند و فرار به جلو می کنند. به آن ها بگویید، بر فرض محال مقصودی می خواهد تخریب کند، خوب خود آن ها برای رشد دانشگاه چه کردند؟ من که دارم می گویم منتقد این وضعیت هستم، آنها که دولت از خودشان است و همیشه به به و چه چه کرده اند، چه دستاوردی داشته اند؟
 
وی همچنین درباره این مطالبه که به هرحال مردم از هر دو نماینده خود و دیگر مسئولان شهرستان انتظار دارند که قدم های مثبتی برای پیشرفت شهرستان بردارند و مانع پسرفت و تضییع حقوق و امکانات موجود شوند، اظهار داشت: بله مردم انتظار دارند و بنده سعی می کنم وظیفه خود را انجام دهم ولی تا زمانی که نگاه بخشی نگری حاکم باشد، بنده نمی توانم کاری از پیش ببرم. کاری که من کردم این بود که حداقل سه مرتبه از بابت حقوقی و نظارتی از وزیر علوم پیگیری کردم و دو مرتبه سئوال پرسیدم و به زودی در سطح علنی کمیسیون نیز این موضوع را مطرح خواهم کرد. همین ورود سازمان بازرسی نیز با پیگیری های من بوده است و از این بیشتر قانون به من اجازه نداده است.
 
 
اگر مجبور شوم از وزیر علوم هم به قوه قضائیه شکایت می کنم
 
مقصودی درباره خطر جمع شدن دانشگاه فناوریهای نوین و ادغام  شدنش با دانشگاه حکیم سبزواری گفت: با توجه به ضعف مدیریت و عدم نظارت مدیریت شهری و سیاسی کاری این اتفاق دارد می افتد و اگر سبحانی فر و برادران نگاه دقیق  نکنند و بخشی نگری را کنار نگذارند همان بهتر که این کار بشود و برود زیر نظر دانشگاه حکیم سبزواری.
 
وی سپس گفت: هر چه درباره فضای مدیریتی و کاهش رتبه دانشگاه فناوریهای نوین به دانشکده و دیگر مشکلاتش، هر چه تند تر و انتقادی تر صحبت کنیم کم است و در این فضا اگر به این نتیجه گیری برسم که باید از از وزیر علوم هم به قوه قضائیه شکایت کنم، این کار را خواهم کرد.
 
مقصودی در ادامه با ارائه راهکاری برای برون رفت دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار از این وضعیت گفت: باید انتخاب مدیر در دانشگاه فناوری را به اعضای هیئت علمی دانشگاه بسپاریم و به قانون و نحوه جذب کارکنان و اعضای هیئت علمی مراجعه کنیم. تا دانشگاه را از مجموعه مدیریت فعلی خارج شود.
 
وی در پایان گفت: من از همه مردم عذرخواهیم می کنم که هرچند چند مرتبه از وزیر علوم سئوال کردم و پای سازمان بازرسی را باز کردیم، اما نتوانستیم تغییری در مدیریت این دانشگاه ایجاد کنیم. اما انشاالله باز هم تلاش می کنیم تا این تهدید به فرصت تبدیل  شود. 
 
 
بعضی انتقادها از بی اطلاعی است
 
دیگر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: بعضی از بحث ها و انتقادها که صورت می گیرد، به خاطر بی اطلاعی دوستان است. برای اینکه بدانیم دانشگاه فناوریهای نوین در چه وضعیتی است و آیا رو به پسرفت است یا پیشرفت، باید ابتدا کمی تاریخچه آن را بدانیم و آگاه باشیم که چه مسیری را طی کرده است. این دانشگاه  در سال 1391 مجوز گرفت و شروع به کارش با چند رشته محدود تحت عنوان دانشکده حضرت زینب بود و بنده در همان ابتدا درخواست تغییر نام را به دانشگاه فناوریهای نوین دادم که موافقت شد.
 
رمضانعلی سبحانی فر ادامه داد: در دولت دهم و در زمان وزارت آقایان فرجی دانا و توفیقی بحث ساماندهی دانشگاه ها مطرح شد و حتی قرار شد که این دانشگاه ها حذف شوند و یا با یکی از دانشگاه های مادر منطقه ادغام شوند ولی با تلاشی که به همراه داشتیم 20 نماینده دیگر کردیم که آن ها هم در منطقه شان چنین دانشگاه هایی داشتند و از وزیر وقت سئوال کردیم و جلو انحلال و ادغام این دانشگاه ها را گرفتیم. 
 
وی افزود: دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار با خودیاری منطقه ای هزینه هایش تأمین می شد لذا در سال های اول اصلا اعتبار نداشت، اما در سال 94 یا 95 بودجه حدوداً یک میلیارد و دویست میلیون تومانی از دولت برای این دانشگاه گرفتیم و این گام بزرگی برای ایجاد ردیف اعتباری مستقل بود و بعد از آن ردیف اعتباری مستقلی را نیز در زمینه عمرانی پیگیری کردیم که لازمه اش این بود که دانشگاه زمینی متعلق به خود داشته باشد. که ما برای این منظور از دو مسیر تلاش کردیم. یکی اینکه 5 هکتار زمین شهری بگیریم که اگر به نتیجه برسد آن اولویت دارد وگرنه از زمین های دانشگاه حکیم سبزواری استفاده شود.
 
وی با بیان اینکه فعلا در هیئت امناء دانشگاه حکیم سبزواری مصوب شد 5 هکتار زمین از ضلع شرقی در اختیار دانشگاه فناوریهای نوین قرار بگیرد، تأکید کرد: این به معنای ادغام دو دانشگاه نیست، بلکه بینشان دیوار جدا کننده کشیده می شود.
 
وی سپس گفت: بعضی دوستان شاید در جریان نیستند که یک دانشگاه باید حداقل دو دانشکده داشته باشد و هر دانشکده چند رشته. به همین خاطر امسال مجوز دو رشته جدید گرفته شد که قرار است در دفترچه های انتخاب رشته کنکوری ها چاپ شوند و با این دو رشته جدید تعداد رشته های دانشگاه به 7 رشته می رسد که به این ترتیب زمینه برای داشتن 2 دانشکده فراهم می شود. 
 
سبحانی فر افزود: یکی دیگر از ضوابط دانشگاه شدن این است که به تعداد مورد نیاز عضو هیئت علمی داشته باشیم که دانشگاه فناوریهای نوین الان فقط 5 نفر دارد و چند نفر دیگر نیز مجوز جذب گرفته شده است. یعنی ما در این مدت هم در حال افزایش رشته ها بوده ایم، هم افزایش اعضای هیئت علمی و هم دریافت زمین و هم ردیف اعتباری جاری و عمرانی.
 
 
همه چارچوب های لازم برای دانشگاه شدن، فناوریهای نوین گام به گام رعایت شده است
 
نماینده سبزوار سپس گفت: این دانشگاه چارت سازمانی هم نداشت که از سال گذشته چارت سازمانی مصوب دارد، لذا همه چارچوب هایی که باید رعایت می شد تا به یک دانشگاه تبدیل شود، گام به گام رعایت شده است.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه فناوریهای نوین باید ماموریت محور باید باشد، اظهار داشت: مأموریت های دانشگاه ها بنابر ظرفیت های هر شهرستان در نظر گرفته می شوند. 
 
وی درباره موضوع بازرسی به خاطر تخلفاتی که در این دانشگاه صورت گرفته است گفت: بازرسی در همه دستگاه ها یک امر رایج است. کمی قبل تر از آن نیز همین بازرسان در دانشگاه های دیگر بوده اند و اگر تخلفی باشد باید خود بازرسان اعلام کنند . پس اینکه کسی بیاید انجام بازرسی را به عنوان نشانه وجود تخلفات بیان کند، درست نیست.
 
سبحانی افزود: انتصابات با دستور من و هیچ کسی انجام نمی شود و هر دستگاهی از اختیارات خودش است که افراد توانمند را بیاورد و رئیس دانشگاه را وزارت علوم تعیین می کند و معاونان و سایر مدیران داخلی را خود آن رئیس.
 
وی درباره جنست رئیس و معاونان دانشگاه گفت: درباره به کارگیری رئیس و اعضای هیئت علمی در یک دانشگاه، نمی توان جنسیت را مد نظر قرار داد بلکه باید صلاحیت علمی داشته باشند. بله اگر خانم و آقایی هر دو به یک اندازه صلاحیت علمی داشته باشند، برای دانشگاه های دخترانه، اولویت با خانم است.
 
پس از اظهارات متفاوت دو نماینده سبزوار برای کسب اطلاعات بیشتر، خبرنگار اسرارنامه به سراغ رئیس دانشگاه فناوریهای نوین و فرماندار شهرستان سبزوار نیز رفت.
 
 
الزامی برای جنسیت رئیس دانشگاه های تک جنسیتی نیست
 
رئیس دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار در واکنش به این ادعا که دانشگاه حالت خانوادگی پیدا کرده است، گفت: دانشگاه ما اصلا نیروی استخدام شده ندارد. ما سه نفر نیروی رسمی داریم که از دیگر دستگاه ها به اینجا انتقال پیدا کرده اند و بقیه همه شرکتی هستند و سه نفر نیروی رسمی مان یکی آقای احمد معصومی است که از دانشگاه حکیم سبزواری به اینجا انتقال پیدا کرده، دیگری آقای عبدالله برغمدی است که از دانشگاه پیام نور آمده است و سومی برادر خودم آقای امیراحمدی است که استخدام آموزش و پرورش بود و سالها در آموزش و پرورش جوین سمت معاونت را داشت و به خاطر تجربه مفیدی که این سه نفر داشتند به دانشگاه نوپای فناوریهای نوین منتقل شدند و خود بنده نیز مأمور به خدمت هستم. البته امسال در حال تلاش برای استخدام پنج نفر کارمند پیمانی هستیم که کارهایش در حال انجام است.
 
دکتر ابوالقاسم امیراحمدی افزود: انتشار همه اعتراض آقای مقصودی مربوط به بعد از بازنشستگی آقای قدرتی است. آقای قدرتی 30 سال سابقه خدمت داشت و طبق قانون باید بازنشسته میشد. این قانون در هیئت امنای دانشگاه ما و دانشگاه حکیم سبزواری مصوب شده است وگرنه ممکن است در دانشگاه های دیگر به شکل متفاوتی باشد. بعد از بازنشستگی آقای قدرتی عملا چون نیروی رسمی نیاز داشتیم کس دیگری جایگزین ایشان شد.
 
درباره جنسیت رئیس و معاونان هم کار غیرقانونی صورت نگرفته است و اینطور نیست که باید حتما مدیر و معاونان دانشگاه نیز خانم باشند، زیرا همین حالا ریاست دانشگاه کوثر بجنورد که آن هم یک دانشگاه تک جنسیتی دخترانه است، بر عهده یک آقاست و همچنین دانشگاه دخترانه فرزانگان سمنان نیز با یک آقا مدیریت می شود.
 
 
برای باقی ماندن دانشگاه فناوریهای نوین در سبزوار مقاومت کردیم و خطر گذشته است
 
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز در رابطه با وضعیت دانشگاه فناوریهای نوین گفت: دانشگاه فناوریهای نوین از جمله دانشگاه های نسل سوم است که سال 91 با همت آقایان محسنی و سبحانی نمایندگان وقت پیگیری و راه اندازی شد اما وقتی که ما در سال 93 آمدیم وضعیت خوبی نداشت در مقطعی بعضی دوستان که من اسم نمی آورم، اصلا بدشان نمی آمد که این دانشگاه به عنوان یک دانشکده با دانشگاه حکیم سبزواری ادغام شود و وزارتخانه نیز نظرش ادغام بود.
 
احمد برادران افزود: کنون با 2 رشته موافقت شده، تعدادی عضو هیئت علمی در حال جذب است و زمینی برای دانشگاه در حال پیگیری است است که همه این ها برای دانشگاه شدن آن ضروری است.
 
وی با بیان اینکه قدمای ما برای آوردن این دانشگاه زحمت کشیدند و ما نیز برای باقی ماندنش مقاومت کردیم، گفت: برای مکان جدید دانشگاه فناوریهای نوین چند محل مد نظر است که یکی از آن ها در 5 هکتار از اراضی دانشگاه حکیم سبزواری است که البته اولویت برای ما این است که زمین جداگانه ای برای این دانشگاه بگیریم، ولی اگر آن ها جور نشد، چه اشکالی دارد که از 210 هکتار زمین دانشگاه حکیم سبزواری که همین حالا بخشی از زمین هایش را مسکونی کرده است، حدود 5 هکتارش به این دانشگاه اختصاص یابد؟
 
وی با بیان اینکه گروهی از بازرسان آمده اند اما تا کنون گزارشی از تخلف نداده اند یا حداقل به اطلاع من نرسیده است، گفت: سال گذشته خطر انحلال و یا ادغام این دانشگاه خیلی جدی احساس می شد، اما امسال به نظر می رسد که خطر گذشته باشد. 
 
برادران افزود: دانشگاه ها در بحث انتصابات با ما هماهنگ نیستند ولی ما معتقدیم به جز دانشگاه هایی که در انتصابات رئسایشان مستقیماً توسط رئیس جمهور انتخاب می شوند و حکمشان را از دست رئیس جمهور می گیرند، در سایر دانشگاه ها بد نیست که با مسئولان شهرستان ها هماهنگ شود و از جمله نظر فرمانداران پرسیده شود. که اگر از ما نظری خواسته می شد، نظرمان صد در صد بر انتخاب یک خانم بوده است، زیرا ما خانم های شایسته و خوبی برای پذیرش چنین سمت هایی داریم.
 
 
سرمایه ای که باید حفظ شود
 
همانطور که ملاحظه می شود بین اظهارات مسئولان و نمایندگان درباره وضعیت دانشگاه فناوریهای نوین و نحوه مدیریت آن تفاوت هایی هست. در نهایت برای خبرنگار اسرارنامه نمی تواند بین این گفته ها قضاوت کند، آنچه در آینده اتفاق بیافتد، نشان می دهد اظهارات کدام یک از مسئولان به واقعیت نزدیک تر بوده است.

اما چیزی که مهم است این است که این دانشگاه به عنوان یک سرمایه مهم علمی و فرهنگی در منطقه سبزوار، حق مردم این دیار فرهنگ دوست و نخبه پرور است که امید می رود همه مسئولان و نمایندگان محترم برای حفظ و ارتقاء آن بکوشند و خدای نکرده طوری نشود که حلقه مفقوده عدم اتحاد مسئولین شهری و به خصوص نمایندگان محترم در مواجهه با این پروژه به حذف یا تضعیف یکی از سرمایه های مهم شهر و دیارمان منجر شود. که قطعا در صورت  چنین اتفاقی هیچیک از مسئولین و خصوصا نمایندگان نمی توانند از زیر بار این مسئولیت ان شانه خالی کنند چه آنکه خود را منتقد دولت می داند و چه آنکه خود را همراه دولت.
 
سبزواری ها هنوز زخم دهشتناک بی تدبیری و ناهمراهی نمایندگان وقت در جریان استان نشدن سبزوار  را بر دل خود احساس می کنند و بنابراین امیدوارم هر چه سریعتر با یک استراتژی واحد و بدون توجه به مباحث جناحی دانشگاه فناوری نوین با اهداف متعالی خود با کیفیت بسیار مطلوب و در سطحی فراتر از شرایط موجود در مسیر تعالی قرار گیرد
 
احتمالا در آینده نزدیک طی یادداشتی مستقل به چرایی اهمیت وجود دانشگاه فناوریهای نوین و دیگر دانشگاه ها و دانشکده های دیگر در دیار سربداران بپردازم.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
نظرت را بنویس
comments

Mdz

سلام. هیچ کس تو این دانشگاه با آزمون یا چیزی نیومده... ولی عزیزای که اعتراض دارید که با پارتی این حرفا... همین الان یه پارتی به شما بگه بیاین ببرمتون سر کار ولی تا دو سال بهتون هیچ پولی ندن.. بعدش یه حقوق ناچیز... و بعد با اومدن ردیف بودجه که تقریبا 5 سال طول کشید حقوق عادی بدن.. چقد تحمل میکنید... اینکه این دانشگاه یا امثال این جور محیط ها بوجود میاد سیاست های غلط آدمایی که اونو اداره میکنن... تا وقتی مدیری مستقل از حزب ها و جناح های سیاسی رو کار نیاد انتظار بهتری نباید داشته باشین. وقتی مدیری بعد قبول اداره و ریاست از ریز و درشت فامیل میاره تو کار از این بهتر نمیشه... معاونایی که فقط دنبال جیب خودشونو درست کردن تیمن بهتر نمیشن. معاونایی که اگه باهاشون باشی خوب هستی و اگه نباشی خوب جایی تو سیستم اون دانشگاه نداری.... اگه باهاشون نباشی به قول خودشون تبعید میشی... کجا به کتابخونه و هزارتا جای بدتر از اون. معاونایی ........ که خوب دلسوز نیستن...

انقدر منت بی حقوق کار کردنتون رو سر بقیه نذارید.. کسی مجبورتون نکرده بود. نمیومدید خوب. هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیره. شماها هم اگر به طمع استخدام نبود مطمینا وانمیستادید.

همشهری

الان اومدی دلیل برای پارتی بازی بیاری؟ اینکه دلیل نیست یه عده که حقشون نیست جایگاه بقیه رو بگیرن بعد هی آه و ناله الکی کنن ...

دلسوز

مطلع جان خیلی خودتو از هم بدر نکوووو..‌‌.‌ژن برتر جان نوش جونت اصلا دانشگاه فناوری ها چیه کل سبزوار مال تو عزیز جان...اصلا آزمون و شایسته سالاری چیه تا تو و امثال تو هستن...همه شغل های این شهر مال تو و فامیلات عزیزوووم...تخصص کیلو چنده ...تو فقط تو...همه جایگاها مال تو و امثال تو فقط ناراحت نباش که یه شهر دلش میگیره عزیزوووم...جووونوم...نازی...ژنت برتره حروم مری...تو فقط بخند به ریش جوونای مردم که با فوق لیسانس راننده اسنپ شدن..بخند و خوش باش تو از این بیشتر و بهتر حقته...نازی..ور ژنت گردوم

حرف حساب

دانشگاهی که در اون بین همکاران تبعیض وجود داشته باشه و بعضی بتوانند هر عملی رو خواهان باشند انجام دهند و بعضی به حاشیه ها سپرده شوند و صداشون رو خفه کنن دانشگاه نیس، البته بحث دانشگاه نیس کلا محیط اداری اینجور باشه باید فاتحه اش رو خوند، و باید برای رییسی که نتواند خودش تصمیم خرد و کلان دتنشگاه رابگیرد و فقط در پی منافع شخصی خود یاشد و منافع کارمندان زیردستش برایش مهم نباشد از این بهتر نخواهد شد و فقط راه خلاصی از این محیط ....... و این باندبازی و پارتی بازی رهایی از این کادر ریاست و معاونین و مدیران آن است که این مهم نیز به دلیل حمایت بی اندازه و بی خردانه جناب سبحانی از این کادر به دلیل سودهای بیشماری که برایش دارند امکان پذیر نیست...پس فقط فعلا میتوان تاسف خورد و به فنا رفتن دتنشگاه را به تماشا نشست..‌‌‌

مطلع

سلام خانم محترمی که شما مدعی این هستید که تعدادی از افراد این دانشگاه از طریق رابطه وارده شده اند شما خود آیا از طریق دیگری وارد شده اید ؟؟؟آیا اینکه به دیگران تهمت می زنید و در ‍‍‍‍تلاش برای بهم زدن مجموعه می باشید کار درستی است؟؟؟؟؟؟ شما از طریق آزمون جذب شده اید؟؟؟؟ شما بهتر است بجای تسویه حساب شخصی که بادیگران دارید به فکر گذشته خود .باشید . لااقل بنویسد چگونه مشغول بکار شده اید در چه سالی اگر تمایل داشتید کلیه اطلاعات شما را به جهت یاد آوری برایتان بازگو کنیم. جهل و غرور را به هم پیوند است! نادان به گمان خویش دانشمند است

برهوت

منتظر ارسال اطلاعات خانومی که فرمودید هستیم واقعا اگر راست گو هستید بازگو کنید...ولی اگر در حال بلوف زدن هستید بهتر است هیچگونه نظری ثبت نکنید. درست است همه با پارتی وارد دانشگاه فناوری شدند اما دو شغله بودن و هر عملی را انجام دادن و خلاف قوانین اداری و دانشگاه را انجام دادن دلیل قانع کننده ندارد... تنها دلیل بعضی افراد پشت گرمی آنهاست و حمایت همه جانبه از سوی مشاور اعظم دانشگاه... فعلا که همه نشسته اند و در حال مشاهده انتقام زمانه از مشاور هستند خداروشکر...‌ پس حال اگر شما چیزی در چنته خود دارید رو کنید. سپاس از اسرارنامه

معترض

من به شما ایمان داشتم، اما واقعا حیف که کامنت های دیروز رو سانسور کردید، حیف از صداقتتون در امانت و صحبت های مردم که اونم زیر سوال رفت...افسوس....حتما جناب ریاست حراست .......... دیروز باهاتون تماس گرفتن و ....

مرید

احسنت، اضافه شدن این افراد و بدون هیچ امتیاز مثبت خیلی خدشه به امورات دانشگاه وارد کرده!!...؛ و با پارتی بازی وارد این محیط شدن و صد البته که هیچ کارایی مثبتی نداشته و فقط باعث مشکل برای همکاران دیگر شده اند،کاش لااقل این افراد خودشون حق الناس نکنن و اگه جایی دیگه مشغول به کار هستند یا بوده اند در همون محیط بمونن و باعث مختل شدن اوضاع دیگران نشوند. اما کاش موضوع فقط به همین افراد ختم بشه. همشهری های گرامی همکاران محترم اگه اینا حق الناس نیست پس چیه؟ عزیزان دست از این کارها بکشید بگذارید بقیه جونهای شهر هم در ادارات مشغول به کار بشن چرا باید هرکسی دوتا شغل داشته باشه و به ریش بقیه بخنده؟؟؟ امیدواریم نونی که میبرید خونتون سر سفرتون میگذارید حلال باشه عزیزان...اما شک نکنید این پولها خوردن نداره و مانند بقیه که دارن الان نتیجه اش رو میبینن برای خودتون الان اگه مشکل پیش نیاد برای خانوادتون مشکلدار میشه.

چقدر خوبه که نویسنده این متن امتیازات مثبت خودشون، رزومه پربار و سوابق درخشان کاری و البته کارنامه آزمونی که از طریق آن در دانشگاه قبول شدند راارائه بدهند که همگان بدانند این دانشگاه یک آدم با لیاقت و کاردان!!! هم دارد. لطفا به جای کار حقارت بارِ تخریب و زیرآب زنی دیگران، به کار خودتان رسیدگی کنید و سعی کن حق الناس و نفرین برگردنتان نباشید و نان حلالی که خوردن دارد بر سر سفره تان ببرید!

تاریخچه

با سلام دانشگاه فناوری های نوین سبزوار در مهر ماه سال 92 با پیگیری های جناب دکتر حدادنیا (از کارآمدترین و قانونمدار ترین مدیران و برجسته ترین هیات علمی های شهرستان سبزوار ) و با کمک و همکاری سایر مسئولین شهرستان و روسای سایر ارگان ها بدون ردیف بودجه و داشتن کوچکترین امکاناتی شروع به کار نموده و در ابتدا در 5 رشته اقدام به جذب دانشجو نمود.بسیار لازم است که به اطلاع خوانندگان محترم برسانم در شروع بکار دانشگاه هر چند آزمونی جهت جذب کارمند برگزار نشد ولیکن تمامی پرسنلی که شروع به همکاری در این دانشگاه نمودند دارای مدارک تحصیلی بالا (لیسانس و بالاتر ) و داشتن شرایط اولیه مناسب بوده و سوابق آن قابل پیگیری می باشد. تمامی امکانات و حداقل های لازم برای ادامه کار این دانشگاه به همت و پیگیری و استفاده از تمامی ظرفیت ها و روابط همین افراد صورت پذیرفت و این در حالی بود که دو ساااااال این فعالیت ها بدون کوچکترین دستمزدی و تنها به انگیزه پایدار ماندن دانشگاه صورت میگرفت. این روند در سال سوم با پیگیری مسئولین به پرداخت پول تو جیبی در حد سیصد ؛ چهارصد هزار تومان برای کار تمام وقت ادامه یافت و در سال بعد با برقراری ردیف بودجه به حداقل حقوق مصوب اداره کار تاکنون ادامه یافته است. و این در حالی بود که تمامی پرسنل در شروع دریافت حداقل حقوق از سه سال تجربه در مسئولیت خود و مدرک بالای دانشگاهی برخوردار بوده اند. فلذا به اطلاع تمامی عزیزانی که بدون اطلاع از گذشته این دانشگاه صرفا با شنیدن برخی اطلاعات اقدام به تصمیم گیری و اظهار نظر میکنند میرسانم اگر نبود تلاش این افراد اکنون دانشگاه فناوری های نوین سبزواری هم در کار نبود و چه بسیار عزیزانی بودند که در میانه این راه از ادامه آن خسته شده و کناره گیری کردند.ولیکن تغییر مدیریت های این دانشگاه باعث شد تلاش های صورت گرفته تقریبا به فراموشی سپرده شود و مدیران و افراد جدیدالورود شاهد مکانی آماده دارای امکانات اداری و دانشگاهی در حد خود بوده و واقعا به جز مسئولین اولیه دانشگاه و همین پرسنل هیچ کس مشرف به زحماتی که کشیده شد تا دانشگاه به این مرحله برسد نیست.و صد حیف و افسوس که این چنین بازیچه قدرتنمایی و اختلافات افرادی میشود که تنها منافع شخصی مد نظرشان بوده و به اسم دلسوزی تیشه به ریشه این مجموعه میزنند. و اما شرایط حال حاضر با قوت گرفتن امکان جذب 5 نفر نیروی کار معین، مدیران وقت و مسئولین اقدام به اعمال نفوذ در اضافه کردن افراد به مجموعه دانشگاه مینمایند که بدون هیچ زحمتی با تکیه بر روابط خود مزد تمام آن زحمات را بدون پرداخت حق آن دریافت کنند که از جمله آن .............. یا .............. ( آخرین افراد اضافه شده به مجموعه بدون نیاز به آنها و یا کارایی ) را میتوان نام برد. توضیح اینکه این اشخاص با اضافه شدن به مجموعه باعث بروز مشکل در پرداخت حقوق سایرین و مشکل نیروی مازاد در دانشگاه شده و تیم مدیریتی به فکر تعدیل نیرو البته از افرادی که امروز دیگر حامی و پشتیبانی ندارند و تمام زحماتشان به فراموشی سپرده شده است میکنند. و در پایان جا دارد ازآقایان دکتر حدادنیا – دکتر نصرآبادی – دکتر استاجی و ... که در داخل دانشگاه با حمایت آقایان مهندس سبحانی و مهندس برادران و سایر عزیزانی که واقعا همت کردند در راه اندازی و نگهداشتن این دانشگاه زحمت کشیدند تشکر نمایم و تنها یک سوال از جناب مقصودی که ایشان که اکنون اینقدر قشنگ به انتقاد از دانشگاه و سنگ اندازی در ادامه مسیر افتخار میکنند بپرسم که در مدت حضور در مجلس و در کنار این همه تلاش برای برپایی این دانشگاه آیا شما هم سر سوزنی همکاری کردید ؟؟؟

بیراهه

تماما با صحبت های این همکار عزیز موافق هستم، و با این نکته که حداقل 3 نفر از آخرین نیروهایی که وارد شدند که باعث اختلال در روند پرداخت حقوق همکاران دیگر شده و متاسفانه متاسفانه هیچ کارایی مثبت و به جایی نداشته و ندارن، و به گفته همکار محترم باعث جرقه خوردن تعدیل نیرو شده اند، ای کاش مسئولین به فکر باشند و همنیطور نیرو وارد یک محیط اداری نکنند، آنهم نیروهایی که کارآمد نیستند و فقط باعث تداخل در روند رو به رشد دانشگاه می شوند. خواهش میکنیم به این امورات رسیدگی نمایید. ما همکاران دانشگاه فناوری نوین صمیمانه از اسرارنامه خواهان این هستیم که صدای مارو به گوش مسئولین بالا دستی که توانایی بهبود بخشیدن به فضای نامساعد و نابسامان دانشگاه را دارند برساند....

بی نام

با سلام. با کلیات حرف شما موافقم که در همه ادارات کارمندانی هستند که با پارتی اومدن و پشتشون به اونها گرمه ، ولی در مورد این دانشگاه خیلی موافق نیستم . نیروی محرکه یک دانشگاه مدیران خلاق و پرکار و اعضای هیات علمی قدرتمند هستند که این دانشگاه تجربه این دو مورد رو نداشته .این دانشگاه اگرم تا اینجا کشیده شده به لطف کارمندان دلسوز بوده وگرنه معاونان و مدیرانش که از حکیم میو مدن که فقط پول میگرفتن و به هیچی کار نداشتن ، اعضای هیات علمیشم دنبال نفع شخصی خودشون بودن .خوبه که بدونین در آموزش عالی کارمند انچنان جایگاه مهمی نداره که صعود و فرود یک مجموعه رو به اون وابسته بدونن هر کارمند تنها امور محوله از سوی مافوق در یک چارچوب مشخص رو انجام میده . خوبه قبل از هرچیز درباره سابقه اجرایی مدیرانی که از ابتدا در اینجا بودن تحقیق کنین و مقایسه کنین که کارمندان در هر دوره با توجه به مدیری که داشتن چطوری کار میکردن و بعد قضاوت کنین .

ماه

به به، چه آشوبی پس تو این دانشگاس، همه فامیل، همه دوست و آشنا پس همونه که سبحانی با هرکاری علیه این دانشگاه مخالفه چون برادرزادش و روحانی دفترش و .. اونجا مشغولن، یاران رای جمع کنی هم داره از جمله رئیس دانشگاه و مدیر معاونانش. پس بایدم مخالف تغییر ریاست اونجا باشه...

همشهری

سلام. مشکلات این دانشگاه با ورود و تحمیل فامیل و اقوام مسئولین و نمایندگان به عنوان کارمندان دانشگاه شروع شد...از همون ابتدا دیوارو کج چیدن تا ثریا هم کج میره ...یکی از این عزیزان نورچشمی منطبق بر رشته و تخصصشون در جایگاهی قرار ندارند، بماند که خیلی هم خسته هستند و چون پشتشون گرمه به بزرگان زیاد فعالیت انجام نمیدن ...ژن برتر هستن دیگه نه آزمونی نه امتحانی نه گزینشی نه بازخواستی ...میگن هر رئیسی هم بهشون گیر میده میگن میریم به فامیلمون میگیم رئیسه هم بدبخت ساکت میشه. یکی دوبار هم که به برخی هاشون به علت عملکرد بد و ناکار/امدی گیر دادند اونا هم به واسطه پارتی هاشون موضوع رو به وزارت کشوندن و الان در وزارت هم میدونن این دانشگاه چه اوضاعی داره. این دانشگاه دانشگاه بشو نیست خیلی کل کل نکنید جو بسیار بدی که بخاطر این کارمندان پرتوقع و بی تخصص وجود داره باعث عدم کارایی روسای دانشگاه شده. در این شهر پر از جوان های متخصص است که چون پارتی ندارند باید بیکار باشند و اینها به مدد فامیل های سرشناس سرکارهایی که اصلا نمیدون چی هست و چیکار باید بکنند.

مشکلات این دانشگاه از وقتی شروع شد که دورویی رییس و مشاور دانشگاه برای همه عیان شد . یکی یکی شروع کردن به گیر دادن به کارمندان قدیمی و ایراد گرفتن از نحوه کار اونها ، با توجه به اینکه همه اونها از موثر ترین افراد مجموعه بودن تا جا برای افراد بی سواد و بی تجربه خودشون باز کنند تا جاییکه لیست 5 نفره ای از شرایط این افراد جدید تهیه و قرار بود برای استخدام به وزارت فرستاده بشه .

مظلع

وقتی رئیس خودش مستقل نیست و عملکرد دانشگاهی نداره و تنها کاراییش رأی جمع کردن برای نماینده است معلومه که ترس داره که اقدامی انجام بده چون بیشتر از همه اونه که از موقعیت خودش میترسه و اساسا براش چه اهمیتی داره که این مجموعه خوب کار کنه یا بد . اینا از نماینده ریاست یه جایی رو میخواستن که بهش رسیدن حالا هر جایی میخواد باشه . از طرف دیگه همه می بینن رئیس خودش تخصص نداره و فقط پشتش به پارتیش گرمه چه انتظاری از بقیه هست معلومه که نمیتونه گیر بده چون عملکرد خودش هم در سطح کلان زیر سواله .

دوست

علت وجود کارمند پرتوقع وجود مدیران بی لیاقت و ناکارآمده!!!وگرنه تا الان هم کارمندی داشتیم که به دلیل ضعف از دانشگاه اخراج شده! چرا وقتی اطلاعات درست و دقیق ندارید جو الکی ایجاد میکنید؟؟نکنه میخواستید پاتون به این دانشگاه باز بشه و چون نشده خیلی دلتون میسوزه؟؟اتفاقا 90% کارمندان اینجا بسیار با ادب و بی توقع و البته سراسر تخصص هستند و کارهایی که بهشون محول میشه رو به نحو احسن انجام دادن و میدهند، نمونه اش رو میتونید جویا بشید و در زمان هایی که دانشگاه با این بدنه جوان و بدون هیچ رئیس و معاونی طی شد رو بررسی کنید. همشهری محترم یه نکنه دیگه هم رو خوبه بدونید و اون اینکه همکاران شریف این دانشگاه حدود2سال و اندی بدون دریافت هیچگونه حقوق و مزایا در اینجا هر روز از ساعت 7 صبح الی 14 ظهر داشتند بدون هیچ توقع و چشم داشتی کار میکردن، اون موقع درب دانشگاه به روی همه باز بود و شماهم میتونستید بیایید و کار کنید همانند خیلی ها که اومدن و خسته شدن و عطای کارمند شدن رو به لقاش بخشیدن!!!! پس بدون اطلاعات درست قضاوت نکنید!!!

براهیمی نژاد

سلام من کاری به این مسایل ندارم و مطلع هم نیستم ولی همین که این همه مسایل مطرح شده درباره دانشگاه فناوریهای نوین لازمه به نظرم مسوولین برن وضعیت رو بررسی کنن فرماندار نماینده ها همه و همه وارد شوند و مشکلات دانشگاه فناوریهای نوین رو حل کنند ممنون از مسوولین شهر سبزوار و خیلی ممنون از اسرارنامه که این مسیله را باز کرده و پیگیری کرده

احسنت

دانشجو فناوری ها

سلام . من دانشجوی این دانشگاه خراب شده هستم.کارمندان این دانشگاه اگر از راه درست و اصولی وارد دانشگاه می شدند الان این همه مشکل نداشت دانشگاه خواهر این و داداش اون و پسر خواهر این مسولو و ....جالبه همه بی تخصص و البته پر ادعا ...جواب دانشجو رو درست نمیدن در اتاقاشونو میبندن و میخوابن یا همش دارن با تلفن با فامیلاشون حرف میزنن و پشتشون به پارتی هایی که دارند گرمه...خیلی پشیمونم از اینکه اومدن این دانشگاه ...هیچیش به دانشگاه نمیمونه ...دانشگاه فامیلی فناوری های نوین

شما یا از دانشجوهای دانشگاه نیستی یا اگر هستی از همه چی بی اطلاعی، غیر از یکی دو مورد که تو پیام های قبلی اسمشون اومده بقیه فامیل نیستن، اکثر کارمندا کسانی هستند که بدون مزد و مواجب دانشگاهو چرخوندن و الان هم با شرایط سخت دارن کار میکنند

کارمند

اینجا دانشگاه فناوری های نوین سبزوار است. دانشگاهی که در این برهه زمانی با کلی مشقت شکل گرفت و تا کنون با پرجا مانده است .تیم های مدیریتی مختلفی را تجربه کرد و سنگ هایی را از جلو پا برداشت .من به عنوان عضو کوچکی از این مجموعه به تمام افرادی که تاکنون در تیم مدیریتی برای این مجموعه تلاش کردن احترام گذاشته و سپاسگزارم. اما آقایان محترم نماینده قبل ازهمه شما باید به این همه همت به این همه صبر و به این همه امید در شهری که شما نمایندگان مردمانش هستید احترام بگذارید.جناب نماینده محترم ای کاش قبل از اینکه افتخار کنید به حضور بازرسان به دانشگاهی نوپا و به چالش و حاشیه کشیدن این دانشگاه ، خودتان در دانشگاه حضور پیدا می کردید و قبل از اینکه از زبان و ادبیات دیگران مشکلات ما را می شنیدید از نزدیک می دیدید و قضاوت می کردید و برای حل آنها یاری می نمودید.بهتر نیست به جای کمر همت بستن برای حذف دانشگاه ، آن را به فرصتی برای شهرستان تبدیل کنید.فرصتی برای دختران شهرستان که بتوانند در همین شهر بهترین فضای آموزشی را تجربه کنند و فرصتی برای فارغ التحصیلان دکتری که در همین شهر تدریس کنند و فرصتی برای کارمندان و فرصتی برای مشاغل وابسته. آیا جایگزین فضای کاری بهتری برای این افراد در نظر گرفته اید ؟ و آیا جایگزینی بهتر از دانشگاه؟

زهرا

سلام.... سایت اسرار نامه یک کاری بکنه خوبه اونم اینکه حتما با کسایی که اینا ازشون بد گفتن و رئیس ها و مدیرای قبلی دانشگاه مثل دکتر حداد و معاون اموزشی قبلی اون دانشگاه و دکتر قدرتی و شاید کسایی دیگه که در اون دانشگاه بودن و الان نیستن حرف بزنن و بعدشم اگر لازم بود برن دانشگاه تحقیق کنن کی راست میگه کی دروغ میگه و این رفتارها و کارهایی که ریاست الان اون دانشگاه و دوستاشون میکنن چه جوریه مقایسه کنن هم بکنن با زمان های قبل بپرسن از مسوولهای شهر از کارمندها و هیات علمی ها و دانشجوهای اون دانشگاه اینجوری هم هرکس دروغ میگه رسوا میشه خوبم هس صحت و سقم گفته ها همه افراد مشخص میشه ولی حتما بکنید چون تا جایی که من میدونم و در جریانم وضعیت اضلا خوب نیس بعدم همه اینا رو بزران روی سایت توی روزنامه ها و اینا هم چاپ کنن

همکار

دوست و به ظاهر همکار عزیز. حقوق و بیمه کارمندان در زمان دکتر جلیلوند برقرار و در زمان دکتر حدادنیا کامل شد. این مسائل مبرهن است و اسناد و حتی سوابق بیمه همکاران گویای همه چیز است. خوب است به جای غلط اندازی مردم به فکر ارتقاء و حفظ دانشگاه باشیم.

وجدان

همکار مظلوم باید محض اطلاعتون بگم اگه نمیدونید یا فراموش کردید خاطرتون بیاد که تمام حقوق و مزایایی که می فرمایید در زمان ریاست های قبلی برقرار شد، و متاسفانه مدیریت جدید جز تخریب و از بین بردن حداقل های حقوق و مزایای همکاران و اختلاس از این دانشگاه نوپا پیامدی برای همکاران و دانشگاه نداشته است. دانشگاه فناوری های نوین در زمان مدیریت فعلی در خواب غفلت به سر می برد نه جشنی نه مراسمی نه حتی جشنی برای دانشجویان، امیدوارم زمان ریاست قبلی و مشغله و مراسمات و درگیری های فراوان به دلیل حضور مهمانان وزارتی را به خاطر بیاورید، دریغ و افسوس از آن زمان....اما اکنون درگیری و مشغله همکاران دانشگاه پی به دست آوردن حداقل های کارمندی و حقوق و حق بیمه و ... است و دائما بر سر همین مسائل پیش پا افتاده با مدیران .......... در حال کشمکش هستیم.... و مدیران ........ در حال.....

کارمند

با سلام کاملا مشخصه که شما از همون کسانی هستین که الان نونشون تو روغنه . چون تمام این اصلاحاتی که گفتین همه میدونن مربوط به دوران دکتر جلیلوند و دکتر حدادنیاست و اتفاقا تنها چیزی که در این دوره اتفاق افتاده توهین و تحقیره هم با کارمندان ، هم با استادان و هم با دانشجویان . تنها کاری که کردن طبقه بندی مشاغل بوده که با فشار بازرسان عتف انجام شد .

در جواب کسانی که از استخدام کارمندان این دانشگاه بدون آزمون و ... صحبت می کنند چندتا نکته رو باید بگیم 1- کارمندان این دانشگاه همه با مدرک بالای تحصیلی هستند و آدمهای توانمندی هستند. 2- مگر در ادارات دیگه چطوری استخدام می کنند؟ یک آ گهی می دن 500 تا بدبخت شرکت می کنند و کلی پول به جیب دولت سرازیر می شه بعدش مسئولین میان و نیروهای مورد نظر خودشونو جا می زنن. 3- اداره های دیگه هم که چند ساله مد شده وقتی بازنشست شدن بچه هاشون بیان جای خودشون مشغول به کار بشن. انگار شغلشون جزو ارث و میراثه. تازه با پررویی هم میگن حقمونه ، ما اینجا حق آب و گل داریم . انگار تا حالا مجانی کار می کردن که منت کارشونو سر بقیه میذارن و طلبکارن از همه. نمونه اش بانک ها و خیلی ادارات دیگه که این کار توش انجام میشه اما صداشو در نمیارن. واقع بین باشیم.

خیلی جالب است که اسرار نامه فقط پیامهایی که در مخالفت با دانشگاه و مسئولین است را می گذارد و در چند روز گذشته هرچه پیام گذاشتیم هیچکدام را منعکس نکرده!!! رعایت امانت بکنید دوستان و نظرات دیگر را هم بگذارید. شنیده بودم که اسرار نامه جناحی است اما ندیده بودم! مردم به شما اعتماد دارند.

ایثار

با عرض سلام و سپاس خدمت دست اندرکاران سایت خوب اسرارنامه جا داره تشکر بجا و شایسته ای در خصوص عنوان این چنین مطالب خوب و آگاهانه در مورد ارگانهای شهری داشته باشیم.. بنده به شخصاً از صحبت های نمایندگان و مصاحبه شما و همچنین پیرو آگاهی قبلی از کارکنان دانشگاه فناوری های نوین و دوستی دیرینه با چندین تن از همکاران آن سازمان، متوجه صحت و سقم گفته های جناب مقصودی و نظراتی که برخی خوانندگان داده بودند شدم. این دانشگاه رو از همین الان که نه، از حدود یک سال و نیم قبل که تیم مدیریتی ضعیف امیراحمدی وارد آنجا شد باید بربادرفته دانست. ایشان با سو مدیریت و در اختیار قراردادن عنان دانشگاه به دست ................... که فردی بسیار نالایق و بدون هیچگونه تحصیلات دانشگاهی مفید و موثر است، این دانشگاه نوپا را در باتلاقی عظیم فرو برد. .......... فردی بود که در دانشگاه پیام نور نیز از این دست کارها و عدم مدیریت صحیح و باندبازی های بسیاری انجام داد و اینک حدود دوسال است که با ورود به این دانشگاه نیز روالی همچون پیام نور در دست گرفته است و میتوان این سوء مدیریت و باندبازی را به وضوح مشاهده نمود. شایان ذکر است میتوان با چند سوال ساده از کارکنان دانشگاه پیام نور به این گفته و صحت آنها پی برد، به نقل از چندین منبع آگاه عرض میکنم در هنگام خروج ......... از پیام نور همکاران پیام نور از شادی در پوست خود نمی گنجیدند، چون کادر اداری دانشگاه تحت الشعاع رفتارات ناشایست ......... در حال فروپاشی بود. و اینک به دانشگاه فناوری های نوین بپردازیم که هم اکنون بسیار شرایط بدی را در حال سپری کردن دارد و به گفته کارکنان این دانشگاه، زمانی که هیچ مدیر و رئیسی نداشته اند و کارکنان جوان آن خود دانشگاه را اداره می کردند وضعیتی به مراتب و بسیار بهتر از وضعیت کنونی خود داشته اند، همکاران اینک در بدترین شرایط کاری و اداری چه از لحاظ اخلاقی و چه از لحاظ دریافت حداقل های یک نیروی شرکتی از جمله حقوق و مزایا و مرخصی و پاداش و غیره هستند. به نقل از خود همکاران ایشان به دلیل اخلاقیات جهتدار ............ که هم اکنون همه کاره دانشگاه است و امیراحمدی هیچ نقش و دخالتی در اداره امور ندارد نمیتوانند از مرخصی و حقوق و مزایای حداقل و کم خود استفاده نمایند و این حقوق و مزایا و مرخصی ها فقط برای بعضی از نورچشمی های دانشگاه برقرار است. حیف از این دانشگاه و نیروهای جوانی که در دانشگاه در حال فعالیت هستند و صد حیف و افسوس از سوء مدیریت شهری نماینده محترم جناب سبحانی که با بکارگیری نیروهای ضعیف خود در این دانشگاه باعث به گل نشستن این کشتی تازه اوج گرفته شد!!!! این دانشگاه تبدیل به دانشگاه خانوادگی آقای سبحانی و امیراحمدی و حراست دانشگاه حکیم شده است!!!! رئیس دانشگاهی که با سوء مدیریت خود باعث میشود نیروهایی که در ادارات دیگر نیز مشغول به کار هستند،( از جمله کارشناس فرهنگی دانشگاه و کارشناس قراردادها) با کارکردن در این دانشگاه باعث تضییع شدن حقوق افراد جوانی شوند که بدون شغل بوده و بیکار هستند.چرا باید فردی دو شغل دولتی داشته باشد و هیات رئیسه دانشگاه اجازه کارکردن به این افراد را بدهد؟؟جواب کاملا واضح است، چون یکی از این افراد از نزدیکان بسیار آقای سبحانی بوده و دیگری برادر رئیس حراست دانشگاه حکیم سبزواری!!!!!!!امیدوارم با این توضیحات همگان پی به صحت صحبت های آقای مقصودی ببرند!!!!

کارمند

با سلام. با توجه به نوپا بودن این دانشگاه وجود رئیسی باانگیزه و پرکار و مدبر کاملا احساس میشه . دکتر امیراحمدی فردی بسیار منفعل هستند که حوصله همراهی با بدنه جوان اینجارو ندارن و همه تصمیم گیری هارو به معاونیین و مدیران بی کفایتش منتقل کرده تا خودش ریاست راحتی داشته باشه و در نهایت مسئولیت هیچ کاری رو قبول نمیکنه . مدیران بی کفایتش هم برای اینکه ضعف عملکرد خودشون معلوم نشه یه جوری همه ی مسئولین و کارکنان با تجربه و پرکار و یکی یکی حذف میکنن . دکتر امیراحمدی نه از مسائل داخلی و نه از مسائل بیرونی اطلاع دقیقی ندارن به طور مثال نمیدونن ما چند تا رشته داریم و در این باره چه کارهایی کردیم و فقط در مورد منافع مالی مربوط به خود و نزدیکانشون سریعا و شخصا تصمیم گیری میکنن. ما کارکنان دانشگاه فناوری های نوین عاجزانه از مهندس سبحانی فر خواهشمندیم که برای رضای خدا به تغییر رضایت بدن چراکه تلاش های شبانه روزی عده زیادی چه در داخل مجموعه و چه در بیرون علی الخصوص خود شخص ایشان داره به راحتی از دست میره . با تشکر از اسرارنامه

با سلام پیش از هر چیز باید بگویم هر عقل سلیمی می فهمد نویسندۀ این مطالب چه کسانی هستند! آقای قدرتی، خیلی خوب است که اینطور 100 درصد حق را به آقای مقصودی می دهید، بالاخره ایشان کلی وقت گذاشتند و با استفاده از تمام نفوذشان مسایل شخصی شما را در رده های بالا پیگیری کردند و از تمام ظرفیت نماینده شهرستان بودن برای پیگیری امور دوست خوبی مثل شما استفاده کردند. اجرکم عندالله! و اما دربارۀ عزیز یاا عزیزانی که اینطور ناجوانمردانه به تخریب دانشگاه پرداخته اند باید بگویم: گویا نمک خوردن و نمکدان شکستن بخشی از مرام یک عده به شمار می آید. صرفا جهت یادآوری به این عزیزان می گویم: گویا فراموش کرده اید که دوسال هیچ حقوقی نمی گرفتیم، در اوج بی امکاناتی بودیم، بیمه نداشتیم و اصولا وجودمان جایی به حساب نمی آمد و اتفاقا وقتی همین تیم مدیریتی که اینطور ناجوانمردانه به آنها حمله می کنید آمدند، برای ما موجودیت قائل شدند، حقوق ها و بیمه ها در وضعیت قانونی قرار گرفت، کل یبودجه برای دانشگاه جذب شد، فضای بد و نامطلوبمان بازسازی شد، برای کلاسها و آزمایشگاه و حوزه ها و ... امکانات مطلوب تهیه شد و صدها اتفاق مبارک دیگر که همه و همه به واسطۀ حضور همین تیم مدیریتی رخ داد! شاید هم حق با شماست وضرب المثل خلایق هرچه لایق ضرب المثل درستی است و حق ما تحقیر شدن و با مدارک فوق لیسانس کمتر از کارگر سرگذر حقوق گرفتن و نادیده گرفته شدن بود و باید در همان شرایط سابق می ماندیم . تا به جای کمک کردن به بهبود شرایط با تخریب محیط کاری، تف سر بالا برای خود نباشیم. یکی از کارمندان دانشگاه مظلوم فناوری های نوین

کسی به کارهای خوب اعتراض نمیکند ناراحتی همه از کارهای مثبتی است که می شد انجام شود و نشد . کارهای اشتباه و خود خواهی هایی که نباید صورت میگرفت که گرفت. باند و گروه هایی که نباید تشکیل میشد و حق هایی که نباید پایمال می شد . لطفا کسی را متهم به جانبداری یک طرفه نکنید یکی از کارمندان مظلوم دانشگاه مظلوم فناوری های نوین

اقای سبحانی فر عزیز نماینده دلسوز شهر جذب هیات علمی کارامد و رشته هی جدید و تحول درست در سیستم مدیریتی دانشگاه و کمک به افزایش توانمندی های اعضای هیات علمی ضعیف دانشگاه سعی در شایسته سالاری درک دانشجو و نیازهایش همه ی این امور در حال انجام شدن بود به لطف دکتر ملکی معاون اموزشی و دانشجویی وقت . چه شد که یک مدیر کامل و دوست داشتنی و دلسوز که با تمام تلاش خود در مدت یک سال سعی بر بهتر شدن اوضاع نابسامان دانشگاهمان را داشت به یک باره استعفا داد . جز این است که مشاور دانشگاه که از نزدیکان شماست به دلیل رک و بی پرده بودن دکتر ملکی که هیچگاه تحت هیچ شرایطی زیر بار پایمال شدن حقی نمیرفت از ایشان دل خوشی نداشتند و موجب رنجش روحی و فکری ایشان شدند . بله لیاقت سبزوار شهر تاریخی و بزرگ و ظلم ستیز ما این نیست لیاقتش داشتن مدیران کارامد و دلسوز است . حنای شما پیش ما رنگی ندارد تا زمانی که از ان مشاور معروف و خودخواه حمایت میکنید ما به چشم خد چیزها دیده ایم

مخالف

من مخالفم، دکتر ملکی هیچکاری نکرد بجز اینکه سنگ انداخت جلو پای هیأت علمی ها و دانشجوهارو پر توقع کرد.

سلام و سپاس از مدیریت محترم سایت در مصاحبه هایی که از 4 بزرگوار و مسئولین محترم شهرستان و دانشگاه در سایت گذاشته شده است، ضمن تشکر و سپاس از تمامی مسئولین شهرستانی و دانشگاه، با تمامی احترام برای این بزرگواران، بایستی خدمت مردم فهیم سبزوار برسانم که در مصاحبه 4 بزرگوار، صحبتهای دکتر امیراحمدی و جناب آقای مهندس سبحانی فر از اساس کذب و دروغ است. تمامی مشکلات ایجاد شده از داخل دانشگاه بر میگردد در گام اول شخص ریاست دانشگاه، امیراحمدی و در گام دوم نماینده محترم سبزوار جناب آقای مهندس سبحانی فر جناب امیراحمدی از نظر مدیریتی شخص بسیار ضعیفی است و 100 درصد منافع خودش را و همینطور خانواده اش و سپس مهندس سبحانی فر را در نظر میگیرد. شخصی به نا م عبدالله برغمدی در دانشگاه که از نورچشمی های نماینده سبزوار، جناب آقای سبحانی فر است همه کاره دانشگاه است و شخص امیراحمدی هیچ اختیاری از خودش ندارد. این شخص در تمامی تصمیمی گیرهای دانشگاه حرف اول و آخر را می زند. در دانشگاه فناوریهای سبزوار هیچ قانونی رعایت نمی شود. در نهایت از بین مصاحبه های موجود، صحبتهای جناب آقای مقصودی همگی 100 درصد درست هستند. اگر لازم باشد می توانم مدارک و مستندات لازم را ارائه نمایم. در خصوص آقای قدرتی که شخص ریاست محترم دانشگاه اینجوری بیان نمودند، مقصر اصلی در این مورد، شخص برغمدی و امیراحمدی هستند و در این خصوص آنها برخورد سیاسی داشتند. اگر نیاز باشد بروید سراغش را از آقای قدرتی بگیرید و هرگونه مستنداتی که لازم باشد خودشان به شما ارائه خواهد کرد. در نهایت اینجانب اعتقاد راسخ دارم که برای درست شده دانشگاه و خارج شدن از این بن بست نیاز مبرم به تغییرات در هیاترئیسه دانشگاه است و در گام دوم برگرداندن شخص برغمدی به دانشگاه سابق خودش و در صورت لزوم برادر دکتر امیر احمدی ممنونم بابت پیگیریهایتان برای مشکلات شهرستان شهیدپرور سبزوار به امید آبادانی و سربلندی شهرمان و در نهایت ایران عزیز برای تمامی همشهریان عزیزم آرزوی شادی و سربلندی دارم.

مطلع

مثل اینکه آقای مهندس سبحانی در خواب غفلت به سر میبرند. این دانشگاه ۳ تا رشته داره

دوست

با سلام و خسته نباشید جانانه به این خبر خوب و عالی. بنده از کاکنان دانشگاه هستم، ما زودتر از اینها توقع این خبر را داشتیم اما الانم دست مریزاد، بنده نه از جناح مقصودی و نه سبحانی هستم، اما وضعیت دانشگاه کاملا با صحبت های جناب مقصودی مطابقت دارد، اینجا محل پارتی بازی شده، هرکسی با گروه آقای برغمدی باشه نونش تو روغنه هرکسی هم مخالف باشه و تابع قانون که کارش ساخته است و فاتحه اش تو دانشگاه خونده شده...حیف از دانشگاهی که دوسال بدون حقوق و مزایا با سختی هرچه تمام از سال 92 تا 94 ساختیم واقعا حیف، بدون میز و صندلی و حقوق اومدیم و کار کردیم آخرش چی شد...؟؟؟؟، این آقایون همه رو با سوء تدبیر خودشون خراب کردن، باز هم به قول خودشون دانشگاه جمع بشه برای کارمندهاست ضررش چون مدیران که استخدام هستن و میرن بهع محل خدمت قبلی خودشون، اینها اصلا دلشون برای همکارها نمیسوزه فقط دلشون به حال جیب خودشون میسوزه....

محبت

وای وای هر چی از اوضاع اینجا براتون بگم کم گفتم، یک آشفته بازاریه که نگو، دانشگاه نیست که شده محل پارتی بازی و باند بازی رئیس دانشگاه و مدیران .................، این رئیس و مدیر دست راستش برغمدی همون هایی هستن که دانشگاه پیام نور رو خراب کردن و حالا نوبت به اینجا رسیده و متاسفانه چنان تیشه به ریشه دانشگاه فناوری ها زدند که بعید میدونم این دانشگاه به روال سابق خودش برگرده، فقط بخاطر اینکه سر لج و لجبازی دارن اینجارو اداره میکنن، رئیس که کلا پای خودش رو از مهلکه کشیده کنار و همه چیز رو به مدیران ........ خودش واگذار کرده یکی برادرش و دیگری برغمدی، این دونفر هم دائم در حال کنکاش هستن که کدوم عرصه رو برای دیگری تنگ کنه و بتونه ریاست کنه و .... خواهش میکنم از مسئولین خوب اسرارنامه که پیام های مارو به گوش ملت و مسئولین برسونید تا بدونن اینجا چه کارها دارن انجام میدن و همه بی خبرن.....

شهروند

با سلام و وقت بخیر، بنده از کارکنان دانشگاه فناوری های نوین سبزوار اطلاع دارم چون با چند نفر از آنها دوست هستم، بندگان خدا از اوضاع بسیار بد و اسفناک اونجا دائم در حال گلایه هستن، دانشگاه محل باند بازی رئیس و مشاور اعظمش ....... شده است، به نقل از همکاران اونجا رئیس کاملا ..... و ...... و ....... هست و تمام تصمیمات و خرابکاری ها و اختلاس ها زیر سر ....... هست، رئیس تنها کاری که انجام داده برادر خودش رو که دائم در خونه و بیرون دانشگاه است و به لحاظ کارکرد مفید فقط یه ساعت حضور در دانشگاه دارد، ار با خود به دانشگاه آورده است.واقعا مسئولین محترم این حق شهرستان سبزوار نیست.....

کارمند

دانشگاه حکیم شده جیگر زلیخا هر کی میائ یه تیکه ازش میکنه اون از بیست هکتاری که به ناروا و به ظلم به کارمندان و اساتیدشون دادن و میخوان از دانشگاه جداش کنن و خدامیدونه زندگی کردن توی این زمین های غصبی که برای کاربردی آموزشی گرفته شده و الان به مفت مفت داده شده به اینا چه عواقبی خواهد داشت..اینم از دانشگاه فناواری های نوین چون میخوان فامیلاشون سرکارباشن باز بیان و پنج هکتار از دانشگاهو بکنن...این حق دانشجوهای حکیمه کی به این حضرات اختیار داده تصمیم بگیرن برای دانشگاه حکیم. دومین دانشگاه بزرگ شرق کشورو دارین نابود میکنید با این تصمیمات جناحی و سیاسی. این همه زمین برن یه جای دیگه .. بدون هیچ آزمون و فراخوانی هر کی رسید خواهر و دختر و پسرخاله و داداششو چسبوند به فناوریا اینم نتیجه اش حالا باز گیر کردند پای حکیم بدبختو کشوندن توی منجلاب کثافتکاری هاشون...خدا ازتون نگذره با این مدیریتتون

شهروند

دانشگاه فناوری های نوین و علوم قرانی افتتاح شد تا اقوام محسنی ثانی و سبحانی فر بیکار نمونند البته بقیشونم اقوام کارمندان و مسولین دانشگاه حکیم سبزواری هستند . هر کی یک کارمند بدون وابستگی حزبی و جناحی و فامیلی در این دو دانشگاه پیدا کرد بگه جایزش با من. مقصودی هم خودش همچین ادم منزهی نیست یادمون نرفته کامیون کامیون از سررود کارمند اضافه میکرد به شهرداری الان مدعی شده....بیچاره مردم و جوناشون که با تخصص و تحصیلات بیکارن اونوقت فامیل ها و اقوام و وابستگان جناحی و سیاسی این بزرگواران بدون هیچ تخصصی کارمند میشن

جلال

اینقدر کوتاه فکر نباشید. هر کس استخدام شده باشه بالاخره مهمه که این فرصتای شغلی توی سبزوار ایجاد شده. اونی که اینجا شاغل بشه دیگه با شما توی استخدامی دانشگاههای دیگه رقابت نمیکنه. پس اصل به وجود اومدن چنین ظرفیتهایی مهمه نه اینکه چه کسی استخدام شده. معمولا هر مجموعه ای اولش که راه اندازی میشه خودی های افرادی که راه اندزای کردن اونجا جایگاه پیدا میکنن. نمیخوام ا ین کارو تایید کنم ولی همیشه همه جا همینطوریه. ولی وقتی دانشگاه بزرگ بشه این چندتا استخدام اول به ده ها و صدها نفر تبدیل میشه و افراد دیگه هم استخدام میشن. مهم اینه که این ظرفیت الان توی شهرما ایجاد شده و متاسفانه در معرض تهدید و پسرفته اگرچه بعضی مسیولان نظرات خیلی مثبتی میدهن ولی تهدیدات این دانگاه الان جدی است دانشگاه شهرمان را دریابیم. فامیل بازار ........... باباشون

فضول

با سلام.... خبرنگار محترم و پیگیر اسرار نامه خوب است که یک مقایسه ای بین این دانشگاه و دانشگاه کوثر از نظر تعداد دانشجو ،تعداد رشته ، تعداد هیات علمی و ... انجام دهد تا صحت و سقم گفته های حضرات مشخص شود و متوجه شوند که فاصله این دانشگاه با کوثر که تقریبا همزمان آغاز به کار کرده اند چقدر است...
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما