در مراسم تجلیل از ورزشکاران قهرنان سبزوار مطرح شد:

سبزوار ورود قوی تری در لیگ برتر هندبال امسال خواهد داشت

الهام شبانی مقدم / مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
مدیر فنی تیم هندبال سربداران گفت: امسال تیم هندبال سبزوار ورود قوی تر در لیگ برتر کشور دارد و قطعا بر روی سکوی قهرمانی می ایستد. 
 
 قاسم شعبانپور در مراسم تجلیل از ورزشکاران سبزوار که با حضور سبحانی فر نماینده مردم سبزوار و برخی از مسئولان و ورزشکاران در محل تالار فرهنگیان برگزار شد با تاکید بر اینکه چراغ هندبال باید در مهد خود سبزوار همچون گذشته پر فروغ باقی بماند، اظهار کرد:هر شهری برای خود برندی دارد و و به آن می بالد اما برند سبزوار در عرصه جهانی و کشوری هندبال است با این ورزش بومی است که نام دیار سربداران در کشور خوش می درخشد و از آن با افتخار یاد می شود.
 
 وی  با اشاره به سابقه  چهل ساله هندبال در سبزوار افزود: در این مدت هندبال سبزوار با حضور در مسابقات داخلی و خارجی  موفق به کسب عنوان  قهرمانی متعددی شده است و همچنین حضور تیم های کشورهایی چون تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، چین و پاکستان  در مسابقات جام شهدای هویزه سبزوار  سبب مطرح کردن نام سبزوار در عرصه بین الملل شده است و از ما حصل این مسابقات بود که از گذشته تاکنون تعداد 65 بازیکن در رده های مختلف سنی در تیم ملی حاضر شده اند. 
 
شعبانپور در ادامه به مشکلات مالی هندبال اشاره کرد و گفت: سال گذشته   تیم هندبال سبزوار در کمتر از یک هفته به شروع مسابقات با کمک سبحانی فر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین جهاد کشاورزی، دانشگاه حکیم و واحد صنعتی مرغ بیهق در لیگ برتر هندبال کشور بعد از سه سال حاضر شد  و چون بازیکنان بدون هیچ برنامه تدارکاتی وارد مسابقات شدند عملا ما هیچ انتظاری  برای کسب عنوان قهرمانی نداشتیم فقط حضور تیم سبزوار  در اولویت بود که انجام شد ک با توجه به مضیغه مالی ک پیش روی تیم بود اما تیم که با 11 بازیکن زیر 18 سال بسته شده بود با وجود اینکه عنوانی کسب نکردند اما خوش درخشیدند.
 
مدیر فنی تیم هندبال سربداران سبزوار اضافه کرد: امسال حضور تیم های هندبال  در لیگ برتر از 10 به 12 تیم افزایش پیدا کرده و با تجربه خوبی که تیم از حضور در لیگ بدست آورد امسال تیم سربداران حضور قوی تر را در مسابقات دارد  و برای کسب سکوی قهرمانی با تمام توان استقامت می کند.
 
وی گفت: امسال نیز تیم سربداران بدون اسپانسر و با امید کمک های  مردمی و نهادها و  آقای سبحانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی راهی مسابقات می شود امیدواریم که در ادامه راه هندبال را تنها نگذراند.
 
شعبانپور با اشاره به  هزینه حضور تیم های ورزشی در لیگ برتر، گفت: سال گذشته اصفهان  مبلغ 3 میلیارد تومان فقط برای قهرمانی یک تیم خود هزینه کرد در حالیکه سبزوار با 400 میلیون تومان  5 تیم را ساپورت کرد و عناوین قهرمانی آسیا را در رده نونهالان و نوجوانان بویژه در بخش بانوان بدست آورد.
 
 
برنامه ریزی منسجم تری برای هندبال داریم/ دغدغه استرس مالی هندبال سبزوار کمتر می شود
 
 در ادامه این مراسم رمضانعلی سبحانی فر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تیم هندبال سربداران سبزوار امسال با برنامه ریزی منسجم تر و بدون دغدغه استرس مالی در عرصه لیگ برتر حاضر می شود.
 
وی افزود: چندین سال است که تیم هندبال سبزوار با توجه به مشکلات مالی که برای اسپانسر آن رخ داد موفق به شرکت در مسابقات لیگ برتر نشد  به لحاظ  قرابتی که هندبال با مردم این شهر دارد لذا شهروندان درخواست های زیاد برای احیای مجدد این رشته ورزشی سبزوار داشتند که البته مطالبه به حقی بود هندبال نباید در مهد خود به فراموشی سپرده شود.
 
وی گفت: بنابراین حمایت های خود را از هندبال اعلام و چندین جلسه با بخش های مختلف  در خصوص حمایت از هندبال برگزار شد و به پشتوانه قول های این بخش ها، تیم هندبال بسته و در کمتر از یک هفته به شروع مسابقات راهی لیگ برتر شد اما در فاصله اندک کسانی ک قول مساعد برای همراهی از تیم داده بودند به دلایلی نتوانستند کمکی داشته باشند .
 
سبحانی فر اظهار کرد: هندبال در شرایط مالی بسیار نامساعدی قرار داشت و از طرفی انصراف از مسابقات آن هم بعد از سه سال تعطیلی عملا به ضرر شهرستان تمام می شد بنابراین از هر جایی که می شد هزینه های تیم  تا پایان مسابقات تامین شد اما حضور تیم سبزوار تجربه بسیار خوب برای همه بود تا به برنامه ریزی بهتری برای آینده تیم دست پیدا کنیم.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال قهرمانی در انتظار هندبال سبزوار است، گفت: به هندبال سبزوار که جایگاه ویژه ای در سطح کشور و بین الملل دارد می بالیم و آن را با تمام وجود حفظ خواهیم کرد و مطمئن هستیم با مدیریتی که کادر فنی هندبال سبزوار دارد  امسال تیم سربداران بهتر از  دوره قبل در لیگ برتر می درخشد. 
 
وی در ادامه افزود: توسعه صرفا در بخش عمرانی و سلامت نیست بلکه باید نگاه همه جانبه به آن داشته باشیم  اگر جامعه ای به لحاظ مسائل بهداشت روان  در سلامت نباشد جامعه سالم نخواهد بود لذا وقتی سلامت باشد هزینه های درمان و ناهنجاری های اجتماعی کاهش می یابد و نیاز است توجه بیستری به حوزه ورزشی و فرهنگی انجام شود.
 
حامی تیم هندبال سربداران سبزوار با تاکید بر تقویت و رشد  تیم های ورزشی از رده نونهالان و نوجوانان ادامه داد: نگاه به ورزش باید پایین به بالا باشد نگاه نباید مدال آوری باشد اگر نگاه صرفا قهرمانی باشد که می توان این کار را با خریداری بازیکنان قوی از تیم های دیگر انجام داد آنوقت برای جوانان شهر چه انگیزه ای باقی می ماند.
 
 
32/6 درصد سبزواری ها درگیر اختلالات خلقی روانی هستند
 
ذبیح الله آرمین عضو شورای شهر سبزوار اضافه کرد:  در یک پژوهش علمی ک در سال 90 توسط  وزارت بهداشت صورت گرفت که تکرار آن در سال 96 و 97 در حال اجرا است مشخص شد 32/6 درصد جامعه از اختلالات روانپزشکی از جمله افسردگی، اضطراب، پرخاشگری و ناهنجاری های خلقی رنج می برند.
 
وی گفت: مطابق این آمار، جمعیت 130 الی 150 هزار نفری از سبزوار بزرگ و بالغ بر 3 هزار دانش آموز دوره دوم متوسطه درگیر این ناهنجاری های خلقی هستند.
 
آرمین افزود: تنها راهکار  درمان و پیشگیری از این اختلالات روانی بحث ورزش  است. 
 
 
در پایان این مراسم تعدادی از ورزشکاران خانم و آقا مورد تقدیر قرار گرفتند.
 
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما