ابراز رضایت دکتر عبدالرضا مدرس زاده از مراسم ملی بزرگداشت بیهقی در سبزوار

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد کاشان ، از برگزاری شایسته همایش ملی بزرگداشت بیهقی در سبزوار اعلام رضایت کرد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، دکتر مدرس زاده که خود از میهمانان ویژه این همایش ملی بود ، در وبلاگ شخصی خود با نام "باران فرهنگ" گزارش  مختصری از برگزاری این مراسم در روز اول آبان 92 ارائه داده و در ضمن با توجه به مصادف شدن این برنامه با ایام جشن های بین دو عید قربان تا غدیر و نیمه تعطیل بودن دانشگاه ها ، بازهم همایش بزرگداشت بیهقی را مراسمی خوبو شایان ارزیابی کرد.

گفتنی است دکتر مدرس زاده ، که از طبع شعری نیز برخوردار است در همایش بزرگداشت بیهقی علاوه بر ارائه مقاله علمی که به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود ، به قرائت یک قطعه شعر زیبا در وصف عید غدیر پرداخت که با تشویق گسترده میهمانان مراسم مواجه شد.

متن گزارش مختصری که این استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد کاشان در وبلاگ خود از همایش ملی بیهقی در سبزوار منتشر کرده است ، به شرح زیر می باشد :

 

روز بیهقی

اول آبان روز نكوداشت ابوالفضل بیهقی است روزی كه هنوز دانشگاهیان و اهالی فرهنگ نتوانسته اند آن را در مصوبات شورای فرهنگ عمومی كشور جای بدهند اما همچنان این روز را - كه هیچ مناسبت تولد و وفات با بیهقی ندارد- گرامی می دارند.

امسال چهارمین یادواره نكوداشت بیهقی در دانشگاه حكیم سبزواری شهر سبزوار به پایمردی و مدیریت دكتر مهیار علوی مقدم برگزار شد كه با وجود همزمانی با جشن های غدیر و نیمه تعطیل بودن دانشگاه ها مراسمی خوب و شایان توجه بود.

در مراسم امسال سخنرانی های گوناگونی در باره بیهقی و كتاب ماندگارش انجام شد و از كتاب الكترونیك مجموعه خلاصه مقالات همایش(150 خلاصه مقاله) و دو كتاب مرتبط با بیهقی كه عبدالرضا مدرس زاده آنها را فراهم كرده بود رونمایی شد.

در این میان سخنرانی آقای علی اصغر محمدخانی معاون بین الملل شهر كتاب تهران در نوع خود قابل اعتنا بود. ایشان با انتقاد از بی توجهی به مشاهیر فرهنگی ایران نیشابور شهر همسایه سبزوار را مثال زد كه از معدو د مشاهیر جهانی ایران دو شخصیت خیام و عطار را در خود جای داده است اما به اندازه یك هزارم شهری مانند قونیه - آرامگاه مولوی- نتوانسته است از قابلیت فرهنگی خویش بهره برداری كند.

محمد خانی شكوه ها و شكایت هایی دیگر هم از بی توجهی بخش دولتی به برنامه های فرهنگی داشت و اخلاص در رفتار و اعتقاد به اهداف فرهنگی را پیش شرط كارهای فرهنگی دانست.

آقای محمد خانی گزارشی از درس گفتارهای بیهقی نیز داد كه در یك سال گذشته در شهر كتاب مركزی در تهران و با حضور استادان نامدار برگزار شده است.

منبع : باران فرهنگ

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

چگونه اول آبان به عنوان روز ملی بیهقی انتخاب شد؟

نظرت را بنویس
comments

بهروز

سلام\r\nمتاسفانه سايت دانشگاه حكيم سبزواري مهمان نوازي نكرده است و نامي از دكتر مدرس زاده و سخنراني ايشان و رونمايي دو كتاب ايشان ذكر نكرده است
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما