مدیرعامل شرکت ساختمانی بتن و ماشین قدس رضوی:

ایستگاه راه آهن سبزوار با 41 میلیاردتومان اعتبار طی 2 سال ساخته می شود

مدیرعامل شرکت ساختمانی بتن و ماشین قدس رضوی گفت: ایستگاه تشکیلاتی راه آهن سبزوار در زمینی به مساحت 36 هکتار با زیربنای بالغ بر 6 هزار متر مربع در مجاورت کمربندی شرق سبزوار طراحی شده که با مبلغ 41 میلیارد تومان طی 24 ماه اجرایی می شود.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه محمود عیدی افزود: محل احداث این ایستگاه به گونه ای طراحی شده است که با کمترین فاصله از شهر در دسترس مسافران باشد.
 
وی درباره ویژگی های ساختمان ایستگاه راه آهن سبزوار گفت: این ایستگاه دارای یک لابی 4000 متری و پذیرش بزرگ است و همچنین در معماری آن هم سعی می شود از اسلوب های معماری سنتی ایران بر اساس تیپ ایستگاه های راه آهن کشور استفاده شود.
 
وی بهره گیری از مصالح سنتی و طرحی متشکل از کاشی، سرامیک، آجر و سنگ را از دیگر ویژگی هایی دانست که در ساخت این ایستگاه مد نظر خواهد بود. 
 
گفتنی است در بروشور توزیع شده در مراسم کلنگ زنگی ایستگاه راه آهن سبزوار نیز آمده است: به دلیل واقع شدن این شهر در اقلیم گرم و خشک در طراحی معماری و انتخاب مصالح ایستگاه به این نکته توجه شده است. همچنین در طراحی پوسته خارجی از عنصر رواق به عنوان یکی از نمادهای معماری ایرانی و اسلامی استفاده شده است تا ضمن کاهش اثرات محیطی و اقلیمی از جمله گرمای منطقه بر روی نما و ساختمان، موجب کاهش مصرف انرژی و همچنین برخورداری از زیبایی بصری ساختمان شود.
 
 کارفرمای پروژه ایستگاه راه آهن سبزوار، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است . در این پروژه قرار است شرکت بتن و ماشین قدس رضوی عملیات احداث ساختمان‌های اصلی، جنبی و محوطه‌سازی ایستگاه راه‌آهن سبزوار را انجام دهد .
 
با آغاز عملیات اجرایی این پروژه حداقل بیش از 60 نفر به طور مستقیم و تعداد افراد زیادی به طور غیر مستقیم مشغول فعالیت می‌شوند.
 
کد: 5050 / 6430

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما