نیشابوری ها برای گرفتن امتیاز هندبال سبزوار دست به کار شدند

الهام شبانی مقدم / مجله اینترنتی اسرارنامه

سال گذشته تیم هندبال سبزوار با وجود نداشتن اسپانسر مشخص بعد از  چند سال غیبت در لیگ برتر با حمایت های نماینده مردم  سبزوار در مجلس شورای اسلامی و برخی ادارات و بخش خصوصی کمتر از یک هفته به شروع مسابقات هندبال کشور با نیروهای بومی پا به عرصه رقابت گذاشت هر چند در پایان مسابقات رتبه هفتم جدول نه تیمی  را بدست آورد اما مربی فنی تیم سربداران طی مصاحبه هایی که در روند بازی ها داشت، اعلام کرد ما هیچ انتظاری برای کسب عناوین اول تا سوم نداریم. امسال تیم حاضر شد تا بعد از چند سال غیبت فقط تیمداری کند. حضور در مسابقات برای ما مهم بود برنامه ریزی ما برای سال 98 است یا سوم می شویم یا در مسابقات حضور پیدا نخواهیم کرد. این نشان می دهد که سبزوار می خواهد همچنان مهد هندبال باقی بماند و این موضوع در گرو این است که مدیران سبزوار برای بقا هندبال تلاش کنند و  با حمایت های مالی آنها بتوان تیمداری کرد و مشکلات را حل کرد و یا کمک کنند  تا با جذب اسپانسر دغدغه هندبال دوستان را از  بین برند.

و اما در حالیکه هندبال سبزوار  درگیر و دار  پاسکاری بین شورا و شهرداری و دیگر نهادهایی که قبلا اعلام آمادگی برای حمایت از تیم کرده بودند اما با شکل گیری تیم به وعده های خود عمل نکردند و برای رفع تکلیف موانع قانونی را بهانه کار کردند، نیشابوری ها از این فرصت استفاده کرده و به قاسم شعبانپور مدیر فنی تیم هندبال پیشنهاد گرفتن امتیاز هندبال سبزوار را دادند و خواهان انتقال تیم و بازیکنانش به شهرشان شدند تا از  این برند ورزشی دیار سربداران به نفع خود استفاده کنند.

شعبانپور در  توضیح این مطلب به گزارشگر اسرار نامه گفت: در تلاشیم تا چراغ هندبال در این شهر روشن بماند با اینکه همه مدیران این شهر با مشکلات مالی تیم آشنا هستند اما قلبم درد می گیرد وقتی فهمیدم با اینکه می توانند از هندبال حمایت کنند اما اراده ای برای کمک ندارند.

وی افزود: نام هندبال سالیان متوالی است که با مردم دیار سربدار عجین شده  نام سبزوار  با هندبال در سطح کشور شناخته می شود همه شهرها دنبال برند هستند اما سبزوار که مرکز اصلی هندبال کشور است در شهر خود غریب مانده است.

شعبانپور ادامه داد: شهرهای دیگر خریدار هندبال سبزوار هستند. همین حالا پیشنهاداتی از سوی دو مورد از صنایع بزرگ نیشابور برای انتقال تیم به آن شهر شده است. با این وضعیت تیم می تواند با یک اشاره از سبزوار برود. اما هندبالیست ها می خواهند تا این ورزش کهن در شهرشان باقی بماند چون اعتلای هندبال آرزوی دیرینه همه سبزواری ها است.

مدیر فنی تیم هندبال سربداران سبزوار گفت: سال گذشته تمام بازیکنان و کادر تیم قراردادهای سفید امضا کردند همه در جریان مشکلات مالی هندبال بودند و جوانمردی کردند و با  دست خالی تیم را همراهی کردند.

مدیر فنی تیم هندبال سربداران سبزوار اظهار کرد: با توجه به شرایط مالی بدی که پیش روی هندبال است ادامه دادن راه بسیار سخت است در جلسه ای که با آقای سبحانی فر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی داشتیم این مطلب را اعلام کردیم که اگر مشکلات مالی برطرف نشود شاکله تیم از هم جدا می شود، بهرحال ورزشکار شش ساعت در طی روز تمرین دارد و  زندگی خود را باید از روی ورزش تامین کند زمانی که ما پولی برای تامین بازیکن نداشته باشیم به ناچار عقب نشینی می کنند.

وی اظهار کرد: از تمام هندبال دوستان،مردم سبزوار و مدیران آن تقاضا داریم بحث هندبال را جدی بگیرند زمانی که مردم با برد تیم خوشحال و با باخت آن ناراحتند این نشان دهنده ارزشمندی این ورزش کهن در  سبزوار  است، نگذارید هندبال از این شهر برود.

نظرت را بنویس
comments

شهروند

سلام وردر جمع کنه. مسخره کرده ی دگه سبزوار مسئول بی لیاقت زیاد داره و فقط به فکر جیب خودشون هستند و اصلا به فکر سبزوار نیستند. معلوم نیست 400 میلیاردی که شورای شهر میگیره کدوم قبرستونی میره. این از آثار تاریخی و گردشگری(خانه های تاریخی و آرامگاه حاج ملا هادی سبزواری و آرامگاه حمید سبزواری و آرامگاه بقراط و حوزه علمیه فخریه و...) و این از مبلمان شهری و این از وضعیت شهرک صنعتی و... سبزوار اگه میخاد پیشرفت کنه باید پوست اندازی کنه
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما