رئیس شورای اسلامی شهرستان سبزوار:

هیچ سرفصلی برای حمایت مالی از تیم های ورزشی در شورای شهر دیده نشده است

الهام شبانی مقدم / مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
رئیس شورای اسلامی شهرستان سبزوار گفت: هیچ سرفصلی برای حمایت  مالی از تیم های ورزشی دیده نشده و اولویت شورای شهر حمایت از ورزش های همگانی است.
 
 علی اکبر فروغی در مصاحبه اختصاصی خود با گزارشگر اسرارنامه اظهار کرد: شورا محلی برای ایجاد همفکری و ارائه طرح است. شورای اسلامی هیچ مبلغ ریالی در دست ندارد و صرفا طرح ها و لوایح را تصویب می کند و به کمیته انطباق ارجاع می دهد و در خصوص  حمایت از تیم هندبال سبزوار نیز می تواند کمک فکری به جای حمایت مالی داشته باشد بدین صورت که دبیر خانه ای  در کمیسیون فرهنگی ایجاد کند و با دعوت از مدیران مختلف و دلسوزان هندبال به نسبت توانمندی و اختیارات قانونی که دارند از آنها برای حمایت هندبال استفاده کند.
 
وی افزود: رئیس کمیسیون  فرهنگی ورزشی شورا می تواند  این دبیرخانه را عهده دار شود و از پتانسیل های مالی شهر به نفع ورزش هندبال استفاده کند تا مشکلات مالی آن تا حدودی حل شود.
 
فروغی ادامه داد: هیات هندبال شهرستان اگر درخواست کمک دارد  بایستی  درخواست خود را از طریق اداره ورزش و جوانان به شهرداری و یا کمیسیون فرهنگی ورزشی شورا ارائه دهد  اگر قانون اجازه دهد اعضای شورا و مجموعه شهرداری  در حد توان پای کار خواهند بود.
 
وی یادآور شد: مسلماً شورا  از تمام تیم های ورزشی حمایت می کند نه صرفاً تیم هندبال. به هرحال هر تیمی برای خود جایگاهی دارد ما طرفدار همه تیم های ورزشی هستیم و نباید تفاوت بین آنها قائل شویم چون هر رشته ای بهرحال جایگاه خاص و ارزش برای طرفداران خود دارد.
 
 رئیس شوری اسلامی شهرستان سبزوار ادامه داد: ولی ما در شورای شهر از ورزش هندبال که افتخاری برای این شهر از گذشته های دور بوده و سبزوار را به عنوان مهد هندبال می شناسند از تمام پتانسیل و توان در راستای رشد و بالندگی آن استفاده می کنیم.
 
فروغی تاکید کرد: برای ورزش هندبال باید از پایه برنامه ریزی و زیر ساختی کار شود. پرورش استعدادهای ورزشی اهیمت ویژه ای دارد  چرا که از این طریق می توان بازیکنان قوی پرورش داد و حتی درآمد زایی کرد.
 
 وی با اشاره به ادعای مقصودی نماینده سبزوار، مبنی بر سیاسی شدن هندبال گفت: ورزش با سیاست بیگانه است بنده این صحبت آقای مقصودی را به هیچ عنوان قبول ندارم ما برای حمایت از ورزش بومی شهرمان از همان ابتدا که فراخوان عمومی داده شد پای کار بوده و تا آخر نیز هستیم اعتلای این ورزش آرزوی دیرینه مردم این مرز و بوم بوده و هست مردم سبزوار با برد تیم هندبال می خندند و با باخت آن اشک می ریزند پس سرافرازی هندبال نشاط اجتماعی مردم ما را در پی دارد و ما از آن حمایت می کنیم.
 
فروغی خاطر نشان کرد: هندبال نه نگاه سیاسی دارد و نه کار سیاسی در هندبال انجام می شود درست است شورا حمایت  مالی از هندبال را به لحاظ منع قانونی نتواسته انجام دهد اما در طول بازی های هندبال برای تشویق در سالن در کنار مردم نه در جایگاه مسئولین نشستیم تا نشان دهیم که ورزش هندبال همچنان که برای همه مردم دیار سربداران مهم است برای ما نیز اهمیت دارد و هر کاری که در حد توان باشد برای اعتلای این ورزش انجام خواهیم داد.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما