مدیر فنی تیم هندبال سربدران سبزوار:

در فصل آینده یا جزو سه تیم نخست لیگ برتر قرار می گیریم و یا تیم داری نمی کنیم

الهام شبانی مقدم / مجله اینترنتی اسرارنامه

بعد از پایان لیگ برتر هندبال و حضور ناموفق تیم هندبال سربداران که بدون حامی مالی پا به عرصه لیگ برتر گذاشته بود سعی کردیم با مسئولان شهری و نمایندگان مردم در مجلس بابت حضور تیم هندبال در لیگ و چگونگی حمایت از این تیم صحبت هایی داشته باشیم .
 
حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس نخستین مسئولی بود که در این رابطه با او مصاحبه کردیم .
مقصودی در این گفتگو از سیاسی شدن ورزش هندبال انتقاد کرده بود و حمایت دیگر نماینده سبزوار از این رشته ورزشی را عامل افول و عقب گرد آن دانسته بود.
 
وی حضور کادر فنی تیم هندبال در کنار دیگر نماینده را باعث استفاده ابزاری از این ورزش عنوان کرد و گفت: بنده بارها برای حل مشکلات هندبال جلساتی برگزار کردم که از کادر این تیم کسی حاضر نبود همچنین مبالغی با رایزنی با فدراسیون برای کمک به این تیم اختصاص دادیم که بخاطر کوتاهی کادر فنی جذب نشد.
 
برای بررسی صحبت های نماینده مردم سبزوار در مجلس و نظرات وی در خصوص هندبال با قاسم شعبان پور مدیر فنی تیم سربداران صحبتی انجام دادیم تا در این خصوص شفاف سازی صورت گیرد و مسائل به صورت یک طرفه بیان نشود .
 
قاسم شعبانپور در گفتگو با گزارشگر مجله اینترنتی  اسرارنامه گفت: هندبال برند دیار سربداران است و از سالیان متمادی تاکنون با کسب چندین مقام قهرمانی داخلی و خارجی چراغ آن در این منطقه روشن مانده  و از این جهت است که همگان سبزوار را مهد هندبال در ایران می شناسند.
 
وی با اشاره به ادعای برخی که بحث سیاسی شدن هندبال را مطرح می کنند افزود: واضح به مردم و علاقه مندان این ورزش کهن در دیار سربداران اعلام می کنم همه مرا می شناسند بنده عمرم را برای هندبال گذاشته ام، 27 سال است که با تیم ملی کار می کنم دغدغه بنده و تمام دلسوزان به این ورزش اعتلای هندبال است ورزشکاران با مباحث سیاسی بیگانه اند چون سیاست در ورزش جایگاهی ندارد.
 
شعبانپور با بیان اینکه ورزشکاران افراد با مرامی هستند اظهار کرد: هر کسی کمک به ورزش هندبال در این شرایط سخت داشته باشد ورزشکاران دستش را می بوسند و تا انتها با او خواهند بود که این نشان دهنده معرفت ورزشکاران است.
 
وی گفت: زمانی که پیگیر برگزاری مسابقات پیشکسوتان ایران به میزبانی سبزوار بودیم به همراه آقای کرامت ریاست وقت شورای شهر به دیدار آقای مقصودی در سه مرحله مختلف رفته و درخواست کمک به هندبال داشتیم که وی نتوانست و یا نخواست که کمکی به هیات هندبال داشته باشد بعد از آن ملاقاتی با آقای سبحانی فر دیگر نماینده مردم سبزوار در مجلس  داشتیم زمانی که وی در جریان مشکلات و دغدغه ما برای ورزش هندبال قرار گرفت با کمال میل آمادگی خود را برای کمک اعلام کرد. 
 
مدیر فنی تیم هندبال سربداران سبزوار ادامه داد: با پیگیری های مکرر آقای سبحانی و علاقه مندان به ورزش، مسابقات پیشکسوتان برگزار و سبزوار موفق به کسب مقام قهرمانی ایران شد، بعد از این جریان هیات هندبال پیگیر تشکیل تیم برای حضور در لیگ برتر کشور شد اما چون هندبال سبزوار بدون  حامی مالی بود ابتدا باید اقدامی برای تامین هزینه های آن صورت می گرفت  که باز هم تنها کسی که به ندای ما برای کمک به هندبال لبیک گفت شخص آقای سبحانی فر بود که این  انگیزه را ایجاد کرد تا بتوانیم تیم را کمتر از یک هفته به شروع مسابقات با استفاده از استعدادهای جوان و نوجوان شهرستان ببندیم و بدون  بازی  تدارکاتی راهی لیگ برتر کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی ورزش هندبال نیاز به کمک دارد، اضافه کرد: ای کاش به جای ایجاد این جو مسموم که به ضرر ورزش هندبال است ما از همفکری و همکاری هر دو نماینده بهره می بردیم و با ورود اسپانسری قوی آبروی شهر را در بحث ورزش هندبال تقویت می کردیم  زمانی که یک نفر برای اعتلای هندبال سبزوار تلاش می کند و در کنار ما قرار می گیرد این وظیفه ماست تا اسم او را ببریم انتظار ما کمک کردن به ورزش است نه حاشیه پراکنی و تشویش ذهن مردم که هندبال سیاسی شده است.
 
مدیر فنی تیم هندبال سربداران سبزوار ادامه داد: حتی  بعد از شکل گیری تیم و حضور در مسابقات لیگ برتر کشور باز هم درخواست خود را مبنی بر کمک و ورود آقای مقصودی به هندبال مجدد اعلام کردیم با اینکه وی قول هایی را برای کمک دادند  اما متاسفانه به دلایل نامعلوم وعده ها عملی نشد، حتی زمانی که قرار شد فدراسیون هندبال 150 عدد توپ با مبلغ 50 میلیون تومان  در اختیار هندبال سبزوار قرار دهد شخصاً دو بار به فدراسیون هندبال در تهران رفتم و با  سرپرست فدراسیون هندبال نیز صحبت شد که آقای مقصودی قول کمک از فدراسیون را داده اند که وی اعلام کردند نامه این درخواست به فدراسیون ارسال شده اما برای فدراسیون تامین این مبلغ و توپ مقدور نیست و ما بعد از سه روز پیگیری دست خالی به سبزوار برگشتیم.
 
وی ادامه داد: در بهمن ماه نیز اعضای هیات هندبال مجدد برای درخواست کمک به هندبال جلسه ای را با آقای مقصودی داشتند که در آن جلسه  قرار شد تا 6 اسفندماه کمک خوبی را به هندبال داشته باشند و ما از این موضوع خوشحال بودیم اما مسابقات که هیچ اسفندماه به پایان رسید اما خبری از کمک به هندبال نشد.
 
مدیر فنی تیم هندبال سربداران سبزوار گفت: با وجود عدم حمایت جناب مقصودی از هندبال ، وی قبل از شروع لیگ و در بازی افتتاحیه در بیلبورد های بولوار توحید شهر  زده بودند 'احیای تیم هندبال سبزوار توسط آقای دکتر مقصودی' اما در عمل هیچ کمکی نکردند ولی ما هیچ نگفتیم که شاید وی کمکی به هندبال شهر داشته باشد ولی متاسفانه هیچ اقدامی از سمت وی به هندبال انجام نشد. در شرایطی که پیش روی هندبال است بر خود واجب دیدیم تا درخواست خود را به آقای سبحانی اعلام کنیم، آیا این سیاسی کاری است! برای ما هیچ فرقی نمی‌کند که چه کسی به هندبال شهر کمک می‌کند بهرحال ما سپاسگزار کمک های تک تک شهروندان و مسئولین هستیم.
 
شعبانپور گفت: هندبال متعلق به شخص خاصی نیست بلکه متعلق به همه مردم است. هندبال سبزوار نماینده استان خراسان بزرگ است که با برد آن مردم خوشحال و با باخت آن ناراحت هستند. ورزش هندبال ربطی به سیاست ندارد و سیاسی نیست. در این شرایط دشواری که پیش روی هندبال سربداران قرار دارد انتظار داریم تا هر کسی بنا به وسعی که دارد به هندبال کمک کند تا چرخه این ورزش نیز مانند گذشته بچرخد.
 
وی افزود: اینکه می گویند شورای شهر و شهرداری به هندبال کمک نمی کند چون سیاسی شده است صحت ندارد. مدتی قبل جلسه ای با تعدادی از اعضای شورای شهر آقایان محمدی و آرمین برگزار شد. دراین جلسه شهردار موافقت خود را برای کمک به هندبال اعلام کرد، چنانچه این موضوع مورد تایید اعضای شورا قرار گیرد، درخواست برای تایید به شورای انطباق ارسال می گردد و تصمیم نهایی به هیات هندبال اعلام می شود.
 
مدیر فنی تیم هندبال سربداران سبزوار اعلام کرد: امروز شهرداری ها در سرتا سر ایران دنبال تیم داری است. در صورتی که شهرداری بخواهد می تواند به ورزش کمک کند. نمونه آن تیم والیبال پیام مشهد است که سال گذشته چندین میلیارد هزینه تیم داری آن بود که این حمایت مالی از کمک های شهرداری در قالب روزنامه شهرآرا انجام شد.
 
شعبان پور افزود: درخواست ما توجه به ورزش است هندبال تافته جدابافته نیست اما بهرحال قدمت این ورزش در این شهر به قبل از انقلاب برمی گردد و بالغ بر 70 عنوان قهرمانی را به نام خود ثبت کرده و به همین دلیل از  سبزوار در جای جای ایران به نام مهد هندبال یاد می شود.
 
وی گفت: جا دارد همین جا از مسئولین سبزوار بویژه آقای سبحانی فر نماینده دلسوز در مجلس شورای اسلامی، دکتر مولوی رئیس دانشگاه حکیم سبزواری، مهندس برغمدی رئیس اداره جهاد کشاورزی و مردم شریف سبزوار که هندبال را تنها نگذاشتند تشکر کنم. روز اول که تیم بسته شد بر  مبنای مقام 5 جدول بود که مقام 7 جدول را گرفتیم. تیم هندبال سبزوار با 11 بازیکن زیر 20 سال بسته شد. این بازیکنان آینده سبزوار هستند و قطعاً برای امسال این اطمینان را به مردم و علاقه مندان به هندبال می دهیم که یا نیستیم و یا تیمی را روانه مسابقات خواهیم کرد که جزء سه تیم اول باشیم و روی سکوی قهرمانی قرار بگیریم.
 
شعبانپور در پاسخ به سوال گزارشگر اسرارنامه آیا شما این ادعای آقای مقصودی را مبنی بر اینکه شما در برنامه ورزش خراسان صدا و سیمای استان مدام از دیگر نماینده مردم در مجلس قدردانی کردید و این موج سواری برای انتخابات آینده است قبول دارید یا نه ؟ اظهار کرد: چون سیاسی نیستم به نظرم این صحبت ها تشویش اذهان و به بیراهه کشاندن مردم است هر نماینده ای حق تبلیغ کردن دارد اقای مقصودی که مدعی این صحبت ها است کاش قبل از این حرف ها هندبالیست ها را تست می زدند تا به حقیقت برسد. اینکه هندبالیست ها کار می کنند تا فلان نماینده در انتخابات رای بیاورد صحت ندارد و من این ادعا را رد می کنم. در زمانی که هیچ کس کمک به هندبال نداشت آقای سبحانی دست هندبالیست ها را گرفت.
 
اگر کسی کار مثبت و تاثیر گذاری انجام می دهد  مردم باید در جریان قرار گیرند که چراغ هندبال بعد از چندین سال با کمک های چه کسانی روشن شد تا دیگران نیز برای کمک ترغیب شوند. در برنامه صدا و سیما در کنار اسم دیگر مسئولین سبزوار نام آقای سبحانی نماینده مردم در مجلس زده شد که این سوء تفاهم را برای رقبای وی ایجاد کرد که چرا نام دیگری برده نشد. هدف ما در این قضیه اطلاع رسانی به مردم و تشکر از افرادی بود که به هندبال و هندبالیست ها کمک کردند و هیچ غرضی در کار نبوده و نیست.
 
در مجموع تا الان هیچ کمکی از سمت آقای مقصودی به ورزش هندبال انجام نشده ولی ما همچنان پیگیر کمک های وی برای اعتلای هندبال سبزوار هستیم.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما