نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی:

چراغ هندبال روشن می ماند اگر از وابستگی سیاسی خارج شود.

الهام شبانی مقدم/ مجله اینترنتی اسرارنامه
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی می توان چراغ هندبال را روشن نگه داشت که این رشته ورزشی از وابستگی به جریان سیاسی و خاص خارج شود.
 
حسین مقصودی در گفتگوی تلفنی با گزارشگر مجله اینترنتی اسرارنامه افزود: علت سقوط هندبال در سبزوار نبود حامی مالی نبود بلکه  علت اصلی آن سیاسی کردن این رشته ورزشی بود، برخی از دوستان اعلام کردند که برای احیای مجدد هندبال سبزوار هر تلاشی را خواهیم کرد اما توان حمایت نداشتند و با توجه به قول هایی که داده بودند، در واقع  کمکی نکردند.
 
وی اظهار کرد: متاسفانه ورود مدیران هندبال به جریان سیاسی و نماینده خاص سبب شد تا سرمایه گذاران، کارخانه داران و کسانی که علاقه مند به بحث حمایت  از هندبال بودند این موضوع را رها کنند. در صورتی هندبال به جایگاه اصلی و تاریخ پر افتخار خود بر می گردد که مدیران آن از دفتر مقصودی و سبحانی خارج شوند و به بطن مردم و به بدنه شهرستان برگردند.
 
مقصودی گفت: هندبال باید به هندبالیست ها و کسانی که می خواهند گمنام از این رشته ورزشی حمایت کنند واگذار شود نه اینکه هزار تومان پول بدهند و 10 هزار تومان بنر بزنند و استفاده تبلیغاتی کنند.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال گزارشگر اسرار نامه، این مطلب صحت دارد که آقای مقصودی هر اقدامی که انجام می دهد صرفاً برای جمع کردن آراء دور آینده انتخابات است؟ اظهار کرد: بنده نماینده مردمی هستم و وابستگی  به جریان سیاسی ندارم . مقصودی  نماینده ملت است نه نماینده دولت، اینکه می گویند چون دیگر نماینده برای احیای مجدد هندبال سبزوار حمایت می کند و مقصودی نه، اولا آقایان هندبال با آقای سبحانی فر بیشتر سیاسی کاری کرده اند و استفاده تبلیغاتی داشتند.
 
وی ادامه داد: حمایت از هندبال نیاز به عزم شهرستانی دارد همه مسئولین از جمله امام جمعه، فرماندار، شورای شهر، شهرداری و ... بخش خصوص باید همکاری کنند تا یک اسپانسر مالی قوی تشکیل دهند. تا زمانی که هندبالیست ها خودشان را وابسته به نماینده ها بدانند نه تنها هندبال رشد نمی کند بلکه عوامل سقوط هر چه بیشتر این رشته ورزشی مهیا می شود همانطور که در این فصل وضعیت  هندبال رخ داد .
 
مقصودی تاکید کرد: هندبال به جایگاه اصلی خود بر نخواهد گشت مگر اینکه به بطن مردم برگردد و وابستگی خود را از جریان خاص یک نماینده کنار گذارد.
 
 وی در دیگر سوال، در خصوص پیگیری های خود برای جذب 150 عدد توپ و مبلغ 50 میلیون تومان از فدراسیون هندبال نیز گفت: در سه سال گذشته تعداد 8 هزار توپ برای انواع رشته های ورزشی حوزه انتخابیه جذب و در اختیار هیات های ورزشی توپی قرار گرفته است در رابطه با رشته هندبال نیز تعداد 80 توپ بین نونهالان توزیع شده و 20 توپ نیز در اختیار هیات هندبال قرار گرفته است و مابقی توپ ها نیز موجود هست.
 
مقصودی افزود: در رابطه با مبلغ ریالی فدراسیون به هندبال سبزوار نیز قرار نیست ما هم دستور بگیریم  و هم اقدامات جذب  آن  را انجام دهیم. دستور تخصیص مبلغ  گرفته شد منتهی کسی از سبزوار پیگیری نکرد و از طرفی نیز برخی  افراد  کار شکنی زیادی کردند و مانع تزریق مبلغ به هیات هندبال شدند. این درد دل بنده است که از محلی پول جذب می شود و همینکه خبر رسانه ای می شود رقبا یا رفقا کارشکنی می کنند و می گویند به چه دلیل این مبلغ برای این ورزش تزریق شود و بخاطر اینکه ما قصد جذب آن را داشتیم کار شکنی می کنند.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی  اضافه کرد: ما چراغ سبز به هندبال نشان داده ایم، بنده نماینده هندبال نیستم نماینده ایران و حوزه انتخابیه خود هستم با این حال علاقه ویژه ای به بحث وزرش دارم و از آن حمایت می کنم تاکنون کمک های خوبی نیز از بنیاد برکت، سپاه و حتی شرکت های خصوصی برای انواع  رشته های ورزشی حوزه خود داشته ام.
 
وی ادامه داد: ویژه ورزش هندبال نیز 3 جلسه برگزار شده اما از هیات هندبال کسی در این جلسات حضور نداشته است. زمانی که خودشان وارد صحنه نمی شوند و کمک ما را قبول نمی کنند و می خواهند به نام یک فرد خاص در هندبال باقی بمانند که آن فرد خاص نیز جزء سیاسی بازی کار دیگری نمی کند نباید انتظار داشت که هندبال  سبزوار رشد کند.
 
مقصودی در سوالی دیگر مبنی بر اینکه شهرداری سبزوار عنوان کرده که صرفاً بخاطر موانع قانونی نمی توانیم از هندبال حمایت مالی کنیم  نیز گفت: اینکه اعلام کنند شهرداری به خاطر موانع قانونی نمی تواند از هندبال حمایت کند را قبول ندارم چون در دیگر شهرها هنوز شهرداری هااسپانسر تیم های ورزشی هستند ما در سال 87 که سکان شهرداری را در دست داشتیم مبلغ 100 میلیون تومان به رشته هندبال از شهرداری کمک شد که عدد آن زمان نسبت به ارزش ریالی امروز عدد قابل توجهی است.
 
وی گفت: بهرحال شهرداری یکسری وظایف اصلی و فرعی دارد وظیفه مهم شهرداری خدمات دهی به مردم و آبادانی شهر است، اینکه انتظار داشته باشیم شهرداری کارهای اصلی خود را رها کند و به هندبال توجه کند انتظار بی موردی است شهرداری طبق قانون می تواند از ورزش های همگانی حمایت کند و در صورت اضافه بر درآمد با اخذ مصوبه شواری شهر و تاییدیه فرمانداری  این اختیار را دارد که از ورزش های تخصصی نیز حمایت کند.
 
مقصودی افزود: اینکه شهرداری یا شورای شهر در بحث حمایت از هندبال دچار معذوریت هستند همین یک جانبه نگاه کردن به هندبال است زمانی که فلان شخص که خود را پدر هندبال سبزوار و مشاور می داند و در صدا و سیما در کنار دیگر نماینده دو نفری از هندبال حمایت می کنند و مانور تبلیغاتی دارند شهرداری و شورای شهر و ... هیچ حرکتی به سمت هندبالی که بار سیاسی و استفاده ابزاری دارد بر نخواهند داشت.
 
 وی اظهار کرد: با این حال چون به سبزوار  و به هر آنچه که نامش با سبزوار عجین شده علاقه دارم هندبال را که خواستگاه اصلی دیار سربداران است حمایت می کنم کارنامه بنده در طول خدمتم در شورای شهر، شهرداری و نمایندگی مجلس واضح است، هیچ کس به اندازه مقصودی از ورزش های این شهرستان حمایت نکرده است،همه نماینده های مجلس در ادوار مختلف  هر  رقم پولی را که برای ورزش تخصیص داده اند را ضربدر 100 و به اضافه تعداد نمایندگان کنید ببنید این رقم با مبالغی که بنده در این مدت در بحث ورزش حوزه انتخابیه خود تزریق کرده ام برابری دارد یا نه؟
 
مقصوی با بیان اینکه بنده در عمل مدافع هندبال هستم نه در حد حرف، افزود: هندبال چراغ روشنی برای آینده خواهد داشت و قطعاً به خاستگاه اصلی خود باز می گردد اگر از مباحث سیاسی خارج و به بطن مردم و هندبال دوستان برگردانده شود.
 
کد:6430
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما