برای مردم، برای خودتان، سبزوار را آباد کنید

محسن تدینی ثانی/ مجله اینترنتی اسرارنامه
 
نرم نرمک می رسد اینک بهار
خوش به حال روزگار...
 
گر نکوبی شیشه ی غم را به سنگ هفت رنگش می شود هفتاد رنگ
 
نوروز فرصتی برای بازاندیشی در نگرش هاست، تا در سال پیش رو آبادانی و سربلندی این مرز پر گهر را شاهد باشیم.
 
تلنگری است تا  از بهار بیاموزیم، تغییر را.
واژه ای که گویا هفت پشت با آن غریبه ایم.
 
آنچه در مقابلش می ایستیم، کارشکنی می کنیم و فعل نشدن را صرف می کنیم. 
 
ظرفیت های پیدا و پنهان سبزوار را نیک می دانیم اما در عملی شدن آن تردید داریم.
 
اگر در کوچه پس کوچه های این شهر گردشگران از شهرهای مختلف ایران و حتی برزیل و آمریکا در ایام نوروز قدم می گذارند، این اتفاق مبارک نوید آن را می دهد که می شود برای ۲۰میلیون مسافری که سالانه از سبزوار عبور می کنند برنامه ریزی کرد.
 
اگرتاجران هندی برای خرید فلفل به روستای بیزه می آیند، یعنی زیره ، پنبه، پشم، پوست، کتیرا، زعفران، پسته، گیاهان دارویی و خشکبار و... سبزوار قابلیت های فراوانی برای صادرات دارد که باید کمی به خود بیاییم.
 
اگر چینی ها از هزاران کیلومتر آن طرف تر برای سرمایه گذاری به سبزوار می آیند و زمینه اشتغال برای صدها تن در شامکان را فراهم می کنند باید چشمانمان را باز کنیم و از زاویه ای دیگر به سبزوار بنگریم.
 
اگر مدیری فارغ از مسئولیتش برای سبزوار، خودش را به زمین و آسمان می زند تا امتیازی برای شهرش کسب کند و به اصالتش پشت پا نمی زند، باید تامل کرد و از خود پرسید چرا برخی دیگر به شهرشان به عنوان ابزاری برای نردبان خود می نگرند!
 
این جا شهری  که برخی چون نام شریعتی بزرگ را می شنوند برایش تب می کنند و حاضرند در آن سرمایه گذاری کنند و ما باید تنها بستر آن را فراهم کنیم.
 
هریک از شهروندان با هر مقدار توان و ظرفیت که برای سبزوار قدمی بردارند باقیات صالحاتی برای خود، فرزندان و شهر خریده اند که سالیان سال از برکات آن استفاده خواهند کرد.
 
نظرت را بنویس
comments

سبزواری

اگر میخواهیم این امر اعتلای سبزوار محقق شود می شود شهرداری و همچنین فرمانداری ، سایتی را برای جمع آوری ایده های سبزواری ها جهت پشنهاد های پیشرفت سبزوار و همچنین مشکلات شهر ، ایجاد کنند تا وضعیت موجود کاملا به شکل علمی و دقیق نمایان شود، چون در هر سری فکر هست و ممکن است نظر وایده ای بسیار ناب و چاره ساز خودش را در بین ایده های دریافتی نشان دهد و یا هر سال جشنواره ی دریافت ایده و راهکار حتی یک عکس و یا کاریکاتور یا یک صفحه ی ساده ، برای پیشرفت و رفع مشکلات سبزوار ، برگزار شود و به برندگان جوایزی و یا حتی به کار گیری در ارگان های شهری انجام شود

امین

به نظر بنده هم سبزوار ظرفیت فوق العاده ای داره که ازش غافل شدیم.بنده علی رغم اقامت در تهران، با این حال هربار اسم فرهیختگانی مثل دکتر علی شریعتی رو می شنوم واقعا به اصالت سبزواری خود افتخار می کنم.با تشکر از اسرارنامه
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما