نگاهی به مسیرهای پروازی فرودگاه سبزوار از ابتدا تا کنون در داخل و خارج از کشور / کیش چهارمین مسیر هوایی در غرب خراسان رضوی

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
فرودگاه سبزوار از ابتدای افتتاح در بهمن ماه 82 تا به این لحظه در فروردین 98 در 4 مسیر هوایی در داخل و خارج کشور پرواز داشته است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه فرودگاه سبزوار تا کنون در مسیر هوایی تهران و نیز مسیرهای هوایی بغداد پایتخت کشور عراق و دمشق پایتخت کشور سوریه پرواز داشته است و با انجام نخستین پرواز سبزوار – کیش و بالعکس در 6 فروردین ماه جاری، چهارمین مسیر هوایی غرب خراسان رضوی نیز برای اولین بار برقرار شد.
 
بر اساس آمارهای منتشر شده در وبسایت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، بیشترین پروازهای انجام شده در فرودگاه سبزوار در مسیر هوایی تهران بوده است که تمامی آمار مربوط به آن در آرشیو ماهنامه عملکرد فرودگاه های کشور موجود است و در این بین در سال 85 دو پرواز دمشق و نیز در سال های 90 و 91 مجموعا 42 پرواز در مسیر هوایی بغداد به عنوان پروازهای خارجی تنها فرودگاه نیمه غربی خراسان رضوی انجام شده است. 
 
اکنون نیز با اضافه شدن پروازهای شرکت آتا در مسیر کیش، 105 مسافر این پرواز، اولین نفراتی بودند که چهارمین مسیر هوایی فرودگاه سبزوار را تجربه کردند.
 
البته در حال حاضر پروازهای سبزوار- کیش و بالعکس با همکاری یکی از آژانس های گردشگری سبزوار و تنها برای ایام نوروز تدارک دیده شده به طوری که طبق اعلام مسئولان در روزهای 6، 9، 10، 13 و 16 فروردین ماه برقرار خواهد بود و بعد از آن اگر از جانب مردم و سایر آژانس های گردشگری استقبال باشد، ادامه خواهد یافت.
 
به هرحال راه اندازی چهارمین مسیر از فرودگاه سبزوار اتفاق خوبی است که می تواند نویدبخش رونق گرفتن حمل و نقل هوایی به عنوان یکی از روش های موثر و مهم در جابه جایی مسافر، بار و به طور کل صنعت توریسم در غرب خراسان رضوی باشد. 
 
بسیاری از علاقه مندان و فعالان توسعه دیار سربداران بر این باورند که تنها فرودگاه غرب خراسان که جمعیتی در حدود یک و نیم تا دو میلیون نفر از مردم شهرستان های سبزوار، نیشابور، کاشمر، بردسکن، خلیل آباد، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، فیروزه و ... را پوشش می دهد، ظرفیت برقراری پروازهایی در مسیرهای هوایی دیگری نظیر قشم، شیراز، عتبات عالیات، حج، مناطق شمالی کشور و ترکیه، دبی و حتی مقاصدی در منطقه آسیای میانه را دارد.
 
البته لازمه موفق شدن فرودگاه سبزوار در جذب مسافران این مناطق استمرار پروازها در یک برنامه زمانی منظم و قابل پیش بینی است تا مردم شهر سبزوار و دیگر شهرستان های مجاور با خیال راحت بتوانند برای استفاده از پروازهای این فرودگاه برنامه ریزی کنند.
 
چنانچه مدیران فرودگاهی شهرستان و استان بتوانند این شرط را برای مدتی محقق نمایند، از جمعیت بالای ساکنین شهرستان های غرب خراسان رضوی که از فرودگاه های فعال کشور در شهرهای نزدیک به خود نظیر فرودگاه بین المللی مشهد فاصله زیادی دارند، مطمئناً به تعداد کافی مسافر و بار ثابت برای تنها فرودگاه غرب استان پهناور خراسان رضوی جذب خواهند شد.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما