گزارش میم مثل مالیات اسرارنامه، سکوت صنعتگران سبزواری را شکست

ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه
 
چندی قبل خبرنگار اسرارنامه گزارشی با عنوان میم مثل مالیات (منبع) تهیه کرد که در متن آن گزارش به سکوت معنادار صنعتگران سبزواری نیز اشاره نمود. از آنجایی که در گزارش منتشر شده، به علت یابی عدم رشد صنعتی سبزوار پرداخته شد، عملکرد اداره دارایی شهرستان به عنوان یکی از موانع عدم رشد مورد بحث قرار گرفت. برای تکمیل گزارش میم مثل مالیات به سراغ چندین نفر از صنعتگران واحدهای صنعتی شهرستان رفته بودیم، اما با وجود اینکه سخت گیری های مالیاتی یکی از مشکلات اصلی قشر کثیری از صنعت گران سبزوار است ، ابتدا اعضای این جامعه، در این زمینه همکاری لازم را نداشتند.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، بعد از انتشار گزارش میم مثل مالیات در فضای مجازی که بازتاب های فراوانی در برداشت و از آنجایی که برخی از عناوین مطرح شده توسط رئیس امور مالیاتی سبزوار، باعث شده بود گلایه هایی برای فعالان صنعتی به وجود بیاورد، یکی از فعالان صنعتی که ابتدا با خبرنگار اسرارنامه همکاری نکرده بود و به طور کل حاضر به گفتگو نشده بود، از خبرنگار ما درخواست کرد بدون ذکر نام و  مشخصات، به شرح این گلایه ها بپردازد:
 
این فعال صنعتی با اشاره به مطالب مطرح شده از جانب رئیس امور دارایی سبزوار همچون عدم اشراف مدیران مالی و هیئت مدیره برقوانین مالیاتی که باعث زیان بنگاه های اقتصادی می شود، گفت: قطعاً کارمندان اداره دارایی به تمام قوانینی که رئیس اداره از آنها نام برده است، اشراف کامل دارند، از همین رو درخواست داریم حداقل در این زمینه مودیان را راهنمایی نمایند.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه کارمندان دارایی از بی اطلاعی کارفرماها نسبت به قانون سوءاستفاده میکنند، ادامه داد: متاسفانه نه تنها هیچ راهنمایی و هدایتی توسط کارمندان این اداره به کارفرمایان صورت نمی گیرد، بلکه گاهاً کارفرمایان را به سمت و سویی می برند تا هزینه های بیشتری در غالب جریمه و... از آنها گرفته شود.
 
وی افزود: بهتر است رئیس امور دارایی به جای پیشنهادهای مطرح شده برای حمایت از سرمایه گذار و جلوگیری از فرار سرمایه، اگر واقعا نیت این اداره را کاهش هزینه های شرکت های تولیدی می داند، جلسات آموزشی برای حل این مشکل برگزار کند تا حسابدارن ناآگاه و هیئت مدیره ناوارد، به این حوزه اشرافیت پیدا نمایند ، که در نهایت این امر باعث می شود صنعتگران کمتر با هزینه های سنگین مالیاتی مواجه گردند.
 
وی با اشاره به اینکه ادارات دولتی همچون اداره دارایی و سازمان تامین اجتماعی از صدقه سر سرمایه گذاران و کارفرمایان حقوق و مزایای خود را دریافت می کنند، افزود : اگر عدم اطلاع کارفرمایان و حسابداران از قوانین مالیاتی را بپذیریم، از آنجایی که کارفرمایان دائما نمی توانند پیگیر قوانین مالیاتی باشند، حدالامکان از کارمندان این حوزه می خواهیم از عدم آگاهی کارفرمایان به نفع خود استفاده نکنند و حداقل بخشنامه های جدید را اطلاع رسانی نمایند.
 
وی در پایان مباحثی را برای خبرنگار اسرارنامه مطرح نمود که بعد از تکمیل اطلاعات و پیگیری از اداره دارایی سبزوار به انتشار آنها نیز خواهیم پرداخت.
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما