معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سبزوار

گزارش رسانه ها درباره عملکرد موسسات خیریه منجر به ورود فرمانداری شد

براتعلی رجبی / مجله اینترنتی اسرارنامه

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سبزوار گفت: بعد از اینکه گزارشات رسانه ها درباره عملکرد موسسات خیریه منتشر شد، حساسیت ما راجع به این قضیه بیشتر شد و به همین خاطر فرمانداری جلسه ای تشکیل داد. دراین جلسه تصمیم گرفته شد کارگروهی متشکل ازحسابرس، نماینده سازمانهای مردم نهاد، و کارشناس سمن ها ایجاد شود تا از طرف فرمانداری به سراغ موسسات خیریه سطح شهرستان بروند تا وضعیت مالی این موسسات و اقداماتی را که انجام داده اند را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه علی جزندری اظهار داشت: همانطور که در جریان هستید علاوه بر فرمانداری، نیروی انتظامی ، بهزیستی و کمیته امداد سبزوارهم مجوزهایی را برای موسسات خیریه صادر کرده اند. ما ازهمه این موسسات خواستیم که گزارش عملکردشان را اعلام نمایند.

وی افزود: در گزارش عملکرد موسسات خیریه چند آیتم مد نظر ما بود، اول اینکه موسسات تعداد کارکنانشان و تعداد پرسنل بیمه شده شان را اعلام کنند، دوم اینکه درآمدها و هزینه های  ماهیانه شان را گزارش دهند و در نهایت تعداد خانواده هایی را که این موسسات تحت پوشش خود دارند را اعلام کنند.

جزندری در ادامه گفت: کلا تعداد 14 موسسه از فرمانداری سبزوار مجوز گرفته اند که  موسسات حمایت از سالمندان اسرار، امام حسین، مجمع خیرین مدرسه ساز، کریم آل طاها، حمایت از بیماران خاص، آبشارعاطفه ها، انجمن حمایت از زندانیان، بنیاد جامع خیرات، همت سبزخسروجرد، بنیاد خیرین دانشگاه ساز قرآن، شجره طیبه مرحوم نیکوصفت، آتیه سازان رستگاری، مجمع خیرین سلامت و انجمن خیرین کتاب و کتابخانه ساز است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سبزوار افزود: با بررسی و حسابرسی دقیقی که توسط این کارگروه از موسسات مجوزدار صورت گرفت، تخلفات و فرآیندهای غیر قانونی داخل این موسسات وجود نداشت.

وی افزود: برای اینکه کار نظارتی مان را بهتر پیش ببریم قرار شد نرم افزاری طراحی شود و در اختیار موسسات خیریه زیر نظر فرمانداری قرار گیرد تا ارتباط زنجیره ای بین این موسسات به وجود آید. به عنوان مثال، فردی که تحت پوشش موسسه «الف» است و از این موسسه دارد خدمات دریافت می کند دیگرنتواند از موسسه «ج» خدماتی مشابه دریافت کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سبزوار گفت: در بحث نظارتی از کارهایی که فرمانداری به دنبال انجام آن می باشد این است که  بعد از عید به صورت دوره ای به سراغ خانواده هایی برویم که تحت پوشش موسسات خیریه قرار دارند، تا درباره کمکهای مردم و نحوه خدمات موسسات به جامعه هدفشان راستی آزمایی انجام گیرد.

جزندری در پاسخ به سوال خبرنگار اسرانامه که پرسید آیا حسابرسی موسسات خیریه توسط حسابرس رسمی صورت گرفته است گفت: در مرحله اول از حسابرس رسمی استفاده نکردیم.  برای شروع تلاش ما این بود که موسسات خیریه را از بحث نظارتی آگاه کنیم. انشالله از بعد از عید و در سال 98 سعی می کنیم به صورت فصلی حسابرس مستقلی را از طریق خود موسسات به کار گیریم تا به صورت دقیق گزارشات مالی موسسات را بررسی نماید.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما