رئیس بنیاد شهید سبزوار:

حسینیه گلزارشهدای سبزوار با هزینه 800 میلیون تومان در دست احداث است

سمیرا واعظی نژاد، براتعلی رجبی / مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار گفت: با مشارکت بنیاد شهید، خانواده های شهدا، شهرداری و شورای شهر، حسینه ای در قسمت گلزار شهدا در دست ساخت داریم که حدوداً تا سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و هزینه آن تا پایان کار 800 میلیون تومان برآورد شده است. 
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه مهدی محتشم در نشست خبری با اصحاب رسانه دیار سربداران افزود: با داشتن چنین مکانی بسیاری از مشکلات ما برای برگزاری مراسمی همچون  مراسم دعا و زیارت عاشورا، معرفی شهدا و ... در گلزار شهدا حل خواهد شد. 
 
مهدی محتشم در مورد برگزاری برنامه های فرهنگی در سالن آمفی تئاتر بنیاد شهید اظهار داشت: برای برگزاری همایش ها و برنامه های فرهنگی محدود به جا نیستیم. به عنوان مثال 35 مورد یادواره را در مدارس برگزار کردیم و چنان چه سالنی خواسته باشیم می توانیم از سالن اداره ارشاد و ... استفاده کنیم.
 
وی با اشاره به این که سالن آمفی تئاتر بنیاد شهید حدود 35 سال قبل ساخته شده است افزود: قبلا که در بین فرزندان شاهد گروه های موسیقی و تئاتر داشتیم بیشتر از این سالن استفاده می شد اما در حال حاضر چندان مورد استقبال قرار نمی گیرد. البته این سالن به صورت مخروبه و انباری نیست اما کیفیت چندانی نیز نداشته  و کمبودهای بسیاری دارد.
 
محتشم در پاسخ به خبرنگار اسرارنامه مبنی بر بهسازی این سالن اظهار داشت: در سال 93 پیگیر این موضوع بودیم و در آن سال هزینه بهسازی، 100 تا 150 میلیون تومان برآورد شد که این رقم در حال حاضر بیشتر شده است. 
 
وی ادامه داد: اما بحث اصلی اعتبارات است و ما چندین بار با استان مکاتبه داشته  و درخواست بودجه کرده ایم. قابل ذکر است که بودجه های ما خدماتی است و برای بهسازی سالن آمفی تئاتر بایستی بودجه عمرانی تخصیص داده شود.
 
وی در مورد واگذاری این سالن به بخش خصوصی گفت: از آن جهت که دید مردم به بنیاد شهید نسبت به سایر ادارات متفاوت تر است، لذا ممکن است در واگذاری این سالن به بخش خصوصی حواشی ایجاد شود که خود مشکلاتی را به همراه داشته باشد.
 
محتشم تصریح کرد: در سالن آمفی تئاتر برنامه های جزئی همچون مراسم شب های قدر و جلسات انجمن اولیا برگزار می شود اما سعی می کنیم برای سال آینده برنامه های بهتری برای این سالن داشته باشیم.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار از بازسازی 90 درصد تصاویر شهدا در سطح شهرستان و روستاها خبر داد و گفت: در گلزار شهدای سبزوار حدود 560 شهید دفن هستند که تصاویر تمامی آن ها در سطح شهر نصب شده است. 
 
وی افزود: در مورد روستاها نیز معمولا تصاویر کل شهدای آن روستا بر روی تابلویی در ورودی آن نصب شده و در حال حاضر صد درصد روستاهای شهرستان این تابلو را دارند. علاوه بر آن در مسیر برخی روستاها نیز تصاویر شهدا نصب شده که با کمک دهیاری ها بوده است.
 
وی با بیان این که طراحی و نصب بنر و تابلو کاری تخصصی است، اظهار داشت: برای این منظور با شرکت اوج قرار داد بسته ایم و پس از طراحی تابلوها و تایید اطلاعات آن ها توسط دهیاری و خانواده شهدا چاپ و در محل نصب می شود.
 
در ادامه مهدی محتشم درباره وام مسکن جامعه هدف بنیاد شهید سبزوار گفت: در بحث وام مسکن ایثارگران اشتباهی که در اذهان شکل گرفته این است  که اگر 60 میلیون تومان به آنها وام داده می شود، باید خودشان هم 60 میلیون تومان دیگر بیاورند ولی اینطور نیست. امسال وام مسکنی که دولت می پردازد 66 میلیون تومان است و امکان ندارد با این مبلغ خانه ای پیدا کرد. البته اگر بزرگواران جامعه هدف ما بتوانند با همین مبلغ 66 میلیون تومان خانه ای تهیه کنند که مورد تائید بانک باشد می توانند برای در خواست وام به ما مراجعه کنند.
 
محتشم افزود: شهرستان سبزوار بعد از منفک شدن جوین، جغتای، خوشاب و داورزن  دارای 2850 جانباز و 960شهید گلگون کفن است که ما توفیق خدمت به خانواده های این عزیزان را داریم و یکی از بهترین و خداپسندانه ترین اقدامات بنیاد طرح سپاس است  که در این طرح ما به دیدار  خانواده معظم شهدا و ایثارگران می رویم و سعی در رفع مشکلات آنها داریم و پیام ما به خانواده شهدا دربحث  سرکشی از این عزیزان این است که  مردم و مسئولین سبزوار قدردان رشادت های فرزندان شهید آنها هستند.
 
وی ادامه داد: خدمات بنیاد شهید ابتدا فقط برای جانبازان 25 درصد بود و جانبازان زیر 25 درصد فقط خدمات درمانی شامل حالشان می شد اما با تصویب قانون جامع ایثارگری برنامه توسعه ششم در مجلس، جانبازان 5 تا 14 درصد هم با مراجعه به یگان های اعزام کننده شان چه سپاه، چه ارتش می توانند برای حقوق و کمک معیشتشان اقدام کنند و همچنین در همین مصوبه مجلس آمده است که جانبازان 15 درصد با سن 55 سال برای حقوق بازنشستگی شان می توانند از طریق بنیاد شهید اقدام کنند.
 
مهدی محتشم در پاسخ به سوال خبرنگار اسرارنامه که پرسید چرا خانواده معظم شهدا از خدمات درمانی فعلی ناراضی هستند، گفت:  بودجه های دولتی به دلیل تحریم ها و وضعیت موجود اقتصادی قابل قیاس با سنوات قبل نیست و نارضایتی خانواده ها بیشتر به این خاطر است که در سنوات قبل هزینه ها در داخل خود بنیاد شهید سبزوار انجام می شد. به طور مثال  اگر بزرگواری در رابطه با بیمه تکمیلی و ارائه فاکتور برای دارو، آزمایش  و سایر مسائل  با کسری اسناد روبرو بود، قبلا  از طریق خود بنیاد شهید و کارشناسان درمان شهرستان این مشکلات حل و فصل می شد، اما اکنون این اسناد باید به مرکز ارجاع داده شود.
 
وی تصریح کرد: والدین شهدای ما که سن شان بین 70 تا90 سال است، اگر قرار باشد برای نتیجه یک آزمایش یا پرینت یک نسخه  و به خاطر تکمیل اسناد، کارشان انجام نشود قطعا به خاطر کهولت سن اذیت می شوند . متاسفانه این مشکلات وجود دارد  و ما کتمان نمی کنیم.  تعدادی از این مسائل بیشتر به خاطر عدم اطلاع خانواده هاست و ما با توجه به قرارادادمان تلاش کرده ایم جامعه هدفمان را به مکانهایی که طرف قرار دادمان هست هدایت کنیم. 
 
مهدی محتشم در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار اسرارنامه در باره چرایی اعزام جانبازان قطع عضو برای رفع مشکلا تشان به مشهد گفت: برای این منظور قبلا در خود سبزوار مرکزی داشتیم که گاهی جانبازان ما از ارائه خدماتش ناراضی بودند به طور مثال برای پروتز پای قطع شده از بالای زانو احتیاج به تجهیزات خاصی است  که باعث ایجاد زخم نشود و کارگاهی که در مشهد وجود دارد، از کیفیت تخصصی و بالایی برخوردار است و به همین خاطر این عزیزان را به آنجا می فرستیم. 
 
وی در پایان اظهار داشت: با توجه به رشادتها و جانفشانی های شهدا از اصحاب رسانه  خواهش می کنم که فرهنگ ایثار و شهادت را در بین مردم ترویج دهید.
 
نظرت را بنویس
comments

علی راد

سلام و احترام .. اگر میشد جناب محتشم در حضور خانواده های شهدا و جانبازان این مطالب را می گفتند بعد میدیدین چقدر صحبت هایش فرق میکرد. اکثر صحبت هایش دروغ است
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما