مسعودپسندیده: اگر شهرداری حمایت تیم هندبال را بپذیرد ما در شورا با جان و دل قبول می کنیم

براتعلی رجبی / مجله اینترنتی اسرارنامه

سخنگوی شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: کل بودجه فرهنگی ورزشی و گردشگری شهرداری سبزوار در سال گذشته مبلغی در حدود 270 میلیون تومان بوده است. با نگاه به این بودجه حتی اگر ما در شورای شهر حمایت از تیم هندبال را مصوب کنیم بعید می دانم شهرداری بخواهد  یک میلیارد تومان برای این تیم هزینه کند البته اگر شهرداری حمایت از تیم هندبال را بپذیرد ما در شورای شهربا جان و دل  قبول می کنیم.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه روز سه شنبه 14 اسفندماه 1397 مسعود پسندیده در نشست خبری با اصحاب رسانه دیار سربداران افزود: در بحث حمایت از تیم هندبال لازم است بگویم درخواستی کتبی از سوی قاسم شعبانپور به شورای شهر ارسال شده است مبنی بر اینکه شورای شهر و شهرداری از تیم هندبال حمایت کنند. البته ما باید وضع موجودمان را در نظر بگیریم. اگر شهرداری بخواهد پای کار بیاید و یک میلیارد تومان فقط  در هندبال هزینه کند باید حداقل هزینه فرهنگی ورزشی واجتماعی شهرداری ده میلیارد تومان باشد. البته درخواست آقای شعبانپورهنوز در کمیسیون فرهنگی بررسی نشده است ولی حتما بررسی خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار اظهار داشت: وقتی کاری می خواهد انجام شود شهرداری باید لایحه آن را به شورا بنویسد و شورا برای تصویب یا رد آن تصمیم بگیرد. اگر شهرداری موافق حمایت از تیم هندبال است لایحه آن را بنویسد و ما بدون شک تایید می کنیم . اگر موافقت حمایت از تیم هندبال شفاهی گفته شود این حرف خیلی شایسته نیست.

وی ادامه داد: اعتقاد شخصی خودم را بیان می کنم شهرداری سبزوار این توانمندی را دارد که از تیمی مثل هندبال حمایت کند. اگر شهرداری ادعا کند من توانمند نیستم این ادعا دور از واقعیت است. ولی در فضای فرهنگی اجتماعی ورزشی موجود، بعید می دانم شهرداری بخواهد از تیم هندبال با هزینه یک میلیارد تومان حمایت کند.

پسندیده درباره بررسی بودجه سال 98 در شورای اسلامی شهرسبزوار گفت: در بررسی بودجه برای سال آینده منطقی ترین روش این است که برگردیم به گذشته نگاهی کنیم و بعد برای آینده تصمیم بگیریم. در بودجه 97 ما چه گلی بر سر مردم زده ایم که بخواهیم در بودجه 98 همان راه را ادامه دهیم؟ در بودجه 97 مصوب شده بود شهرداری می تواند در حوزه فرهنگی ورزشی و هنری سه میلیارد تومان هزینه کند. اما در عمل اتفاقی که افتاد متفاوت با مصوبه شورا بود.

سخنگوی شورای شهر سبزوار اظهار داشت: در این مجال کم مواردی را  که شورای شهر در حوزه فرهنگی مصوب کرده و شهرداری به آن عمل نکرده است تیتر وار برایتان بیان می کنم ؛ عدم استفاده بهینه از اماکن فرهنگی مثل ساختمان بانک شهر و شورای شهر قائم، عدم حمایت از صنایع دستی و بازارچه این صنایع که از بودجه حذف شده است، عدم برگزاری نمایشگاه رسانه، عدم نشست خبری از سوی شهردارسبزوار، عدم تجلیل از خبرنگاران در دوسال متوالی، تهدید به شکایت و شکایت از خبرنگاران، عدم سعه صدر شهردار در ارتباط با خبرنگاران و عدم رسیدگی به مقوله ورزش مخصوصا ورزش همگانی.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: در موضوع گردشگری اگر بخواهم به شهردار نمره ای بدهم از نوروز97 به بعد قطعا به ایشان نمره صفر خواهم داد. چون هیچ اتفاقی در حوزه گردشگری در سبزوار نیفتاده است. خلاصه اتفاقی که افتاده است  در سال 96 خانه اولیا خریداری شد و در سال 97 این خانه واگذار شد.

مسعود پسندیده در ادامه گفت: شهرداری ها باید نیم درصد از بودجه سالیانه شان را به نهاد کتابخانه ها بپردازند و اگراین نیم درصد را نپردازند نهاد کتابخانه های عمومی کشور براساس قانون این مبلغ را از شهرداری به زورمیگیرد و به خزانه واریز می کند پس منطقی آن است  که این نیم درصد در کتابخانه های سطح شهر هزینه شود.  شهرداری سبزوار تاکنون به این نهاد کلا 35 میلیون تومان پرداخت کرده است و مبلغ  712 میلیون تومان دیگر بدهکار می باشد.

وی افزود: برای خیابان بیهق شورای شهر چندین مصوبه دارد که تابلوهای غیر متعارفی همچون چلنیوم و آلومنیوم را جمع آوری کنند و نیز جلوی دیوار نوشته های که هرروز رو به افزایش  است گرفته شود ولی انگار که نه انگار این شهر شهردار دارد.

 رئیس کمیسیون فرهنگی شواری شهر سبزوار افزود: برگزاری بزرگداشت دکتر سید محمد علوی مقدم در طول حیاتشان جزء مصوبات شورای شهربود اما این تجلیل متاسفانه توسط شهرداری انجام نشد و این اندیشمند بزرگ که جزء مفاخر سبزوار بودند به رحمت خدا رفتند. اتفاق عجیبی که امسال توسط شهرداری رقم خورد این بود که بزرگداشت حاج ملاهادی سبزواری در بدترین حالت ممکن به صورت تفیلی با همایشی کاملا غیر مرتبت برگزار شد. من  به عنوان رئیس کمیسیسون فرهنگی شورای شهر به این نتیجه رسیده ام که شهردار گرامی نگاه فرهنگی ضعیفی دارد و باید به او کمک کرد تا در حوزه فرهنگی نمره قابل قبولی کسب کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر سبزوار درباره پایتختی کتاب اظهار داشت: در بحث پایتختی کتاب هیچ اراده  ای برای کسب این عنوان در سبزوار وجود ندارد. ما باید بپذیریم که پایتختی کتاب نیاز به همت واراده همه مسئولین این شهر دارد. ما در شورای شهر سبزوار مصوب کردیم که مبلغ 15 میلیون تومان شهرداری برای این مقوله هزینه کند که متاسفانه  شهردار این مبلغ را نپرداخت. پایتختی کتاب نگاه همه جانبه را نیاز دارد که ما هنوز در سبزوار به این نگاه نرسیده ایم و بعید می دانم به جای برسیم. وقتی سبزوار می تواند عنوان پایتختی کتاب را کسب کند که شهردار محترم که بودجه سال 98 را تقدیم شورا کرده است در ردیفی از این بودجه برای پایتختی کتاب مبلغ 100 میلیون تومان  در نظر گرفته باشد ولی  در بودجه 98 شما یک کلمه درباره پایتختی کتاب نمی بینید. همت و هم افزایی بین مدیران شهری برای کسب عنوان پایتختی کتاب در سبزواروجود ندارد.

وی افزود: از ویژگی های ممالک تحت سیستم  دموکراسی این است که مردم تصمیم می گیرند. ما خوشحالیم که بحث خانه های تاریخی جزء مطالبات مردم سبزوارشده است و همه از ما سوال می کنند که آیا امسال خانه های تاریخی برای بازدید عموم دایر هست یا نیست؟ شورای شهر در حوزه میراث فرهنگی در یکسال گذشته رایزنی های زیادی انجام داده است  تا در عید نوروز 98 حداقل 5 خانه جدید به مکانهایی مورد بازدید خانه های تاریخی اضافه شود. اگر شهرداری همکاری و همت نماید در عید نوروز هرروز یک رویداد جدید با اجرای موسیقی و برنامه های شادمانه خواهیم داشت.

سخنگوی شورای شهر در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید چرا باید همه اعضا شورای شهر ماشین شخصی در اختیارشان باشد گفت: جریاناتی در سبزوار پیش کشیده می شود تا حواس مردم به تعداد ماشین های اعضای شورای شهر پرت شود. چرا هیچکس سوال نمی پرسد که وقتی  یکی از وظایف شهرداری حمل و نقل عمومی است، چرا همه در شهرداری به جای اینکه ازاتوبوس استفاده کنند از ماشین استفاده می کنند؟ مواردی مانند خودرو و مانیتور،  امکاناتی هستند که کار مردم بهتر انجام شود و اعضای شورای شهر باید داشته باشند.

مسعود پسندیده درباره گزارش مالی شورای شهرسبزوار گفت: برای ارائه گزارش مالی شورا باید بگویم که هنوز سایت ما آماده نیست و از طرف دیگر رویکرد مردم به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بیشتر شده است و کمتر کسی به سراغ سایتها می رود و همین امر باعث شده ما انگیزه مان کمتر شود ولی قطعا سایت ما راه اندازی خواهد شد و گزارش مالی شورای شهر و شهرداری درسایت قرار خواهد گرفت.

این عضو شورا ادامه داد: شورای شهر از بودجه ای که در اختیارش می باشد عدول نکرده است و انشالله به محض اینکه سال مالی بسته شد براساس نظر برخی از دوستان ما این گزارش را در اختیار نشریات خواهیم گذاشت.

سخنگوی شورای شهر سبزوار در پاسخ به سوال خبرنگار اسرانامه درباره مناسب سازی مبلمان شهری برای معلولان اظهار داشت:  در بحث مناسب سازی مبلمان شهری برای معلولان در سبزوار من به شهرداری نمره قابل قبولی می دهم، چون کارهای خوبی در این زمینه توسط شهرداری در سبزوار انجام شده است. به عنوان مثال  موزائیک ها (لاین) زردی که برای نابینایان ساخته شده است. اگر در گوشه کنار شنیده می شود  در مسیر  لاین درختی، چاله ای یا مانعی هست به خاطر این است که آن بنای سازنده هیچ آگاهی نداشته است چون به او گفته اند که  این ردیف را موزائیک زرد و ردیف دیگر را موزائیک آبی کار کند. آن بنا کارایی این موزائیک ها را واقعا نمی دانسته است. اگر در لاین ویژه معلولان مشکلی هست این وظیفه شهروندان است که گزارش این مشکل را به شهرداری  بدهند.

وی افزود: البته قبول دارم که برای معلولان  جسمی حرکتی معضل بیشتری در این شهر وجود دارد. همین ساختمان شورای شهر برای راحتی حال معلولان آسانسوری ندارد. در آینده نزدیک در میدان سی هزار متری پارک پیروزی فضایی برای جامع معلولین سامان سبزوار در نظر گرفته شده است وهمچنین نیز قرار است پارکی ویژه معلولان جسمی حرکتی درست شود که می تواند پاسخگوی کمبودهای این قشر از جامعه باشد.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما