سرمربی تیم هندبال نجف آباد اصفهان: اشتباهات داوری باعث شد تیم ما صدمه ببیند / قاسم شعبانپور: امروزه در ورزش پول حرف اول را می زند

براتعلی رجبی / مجله اینترنتی اسرارنامه

سرمربی تیم هندبال نجف آباد اصفهان گفت: تیم ما تیمی نبود که بخواهد با این اختلاف گل ببازد. اشتباهات زیاد داوری چه در این مسابقه و چه در بازی های دیگر ما باعث شد تیم نجف آباد صدمه ببیند. کمیته داوران و فدراسیون هندبال همگی در جریان اشتباهات داوری در این بازی ها بودند ولی متاسفانه همیشه حق را به داوران داده اند .

حسین نظری سرمربی تیم نجف آباد اصفهان بعد از بازی تیمش در برابر تیم هندبال سربداران سبزوار در گفتگو با خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه افزود: تیم هندبال سبزوار تیم خوب وریشه داری است و تا آنجائیکه من خبر دارم این تیم هم مثل تیم نجف آباد با کمک مردمی و همیاری بازیکنان تشکیل شده است. متاسفانه امروز بازیکنان ما توپ های بسیاری را خراب کردند و همین امر باعث شد تا  بازیکنان سبزوار از نقاط ضعف تیم ما بهره ببرند و نتیجه را به نفع خودشان تمام کنند.

همچنین مدیر فنی تیم سربداران سبزوار بعد از دیدار تیمش در برابر تیم نجف آباد اصفهان گفت: بالاخره امسال با همه فراز و نشیب ها لیگ برتر هندبال کشور تمام شد و تیم سبزوار توانست در رده هفتم جدول قرار گیرد. امروزه متاسفانه پول در ورزش حرف اول را می زند. تیم ما از لحاظ مالی در رده آخر بود و به همین خاطر نتوانستیم حق بچه ها را به طور کامل بپردازیم. من از تک تک این بازیکنان که با دست خالی و با تمام توان به میدان آمدند و جانانه جنگیدن تشکر می کنم.

قاسم شعبانپور اظهار داشت: سربداران سبزوار بر خلاف تیم های فولاد مبارکه اصفهان، اسلام آباد زاگرس غرب، دهدشت و مس کرمان که با مبلغی بالاتر از یک ونیم میلیارد تومان بسته شده اند فقط با هزینه پانصد، ششصد میلیون تومان که شامل تیم های هندبال در رده بزرگسالان آقایان، بانوان، نونهالان و تیم فوتسال آقایان بسته شد و تاکنون هنوز تمام این پول به ما نرسیده است و آن مبلغی هم که به تیم تزریق شده بیشتر صرف هزینه تیمها شده است.

وی افزود: ورزشکارانی که در این سطح حرفه ای بازی می کنند معمولا حداقل ماهی دو میلیون تومان باید خرج تغذیه و آمادگی خودشان کنند تا در بازی ها بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند. ما در طول فصل فقط توانستیم بین هشت تا نه میلیون تومان به این بازیکنان بدهیم که صبح و عصر در تمرینات و در خدمت تیم بودند که در طول یکسال واقعا پولی نیست.

مدیر فنی تیم سربداران سبزوارادامه داد: ما امسال به خاطر اینکه چراغ هندبال سبزوار روشن بماند با همه سختی هایی که پیش رو یمان بود در این مسابقات حاضر شدیم. در کنار تیم علی شعبانپورمربی تیم ملی جوانان  و حمید ربانی کیا مربی تیم ملی نوجوانان دونفر از بهترین مربی های حال حاضر سبزوار را داشتیم که این دو بزرگوار برای تیم سربداران آبرو و وقتشان را گذاشتند.

این پیشکسوت هندبال تصریح کرد: پیش بینی خودمان امسال در جدول جایگاه پنجمی بود اما در بعضی از بازی ها به علت بدشانسی و نداشتن انگیزه در مقابل برخی از تیم ها به جای مساوی باختیم و جای برد مساوی کردیم وهمین امر باعث شد که خوب ظاهر نشویم و به جایگاه هفتمی در جدول برسیم. لیگ هندبال امسال با همه تلخی ها و شیرینی هایش به پایان رسید. سال آینده به همه طرفداران عزیزمان قول می دهیم که تیمی را روانه بازی ها خواهیم کرد که صددرصد جزء سه تیم اول هندبال ایران خواهیم شد ودر شان ونام مهد هندبال ایران در مسابقات ظاهر خواهیم شد.

همچنین سرمربی تیم هندبال سربداران سبزوار بعد از بازی تیمش مقابل نجف آباد اصفهان اظهار داشت: بازی امروز بازی پایاپای و سختی بود چون هر تیمی که می باخت به دسته پائین ترسقوط می کرد. خدا را شکر امروز روز تیم ما بود و بازیکنانمان  مواردی را که به آنها دیکته کرده بودیم را به خوبی در زمین پیاده کردند و در ضد حملات خیلی خوب ظاهر شدند و در نهایت تلاش بازیکنان ما به ثمر نشست و توانستیم که با اختلاف 10 گل تیم حریف را شکست دهیم.

علی شعبانپور افزود: امسال متاسفانه از لحاظ حمایت مالی تیم ما وضع خوبی نداشت. جایگاه هفتمی برای مهد هندبال ایران اصلا خوب نیست. اگر خواسته باشیم برای قهرمانی در لیگ سال آینده برنامه ریزی کنیم باید حامی مالی خوبی برای تیم پیدا کنیم آن وقت می توانیم برای پستهایی که در آنجا ضعف داریم بازیکن خریداری کنیم. اگر برای سال آینده بخواهیم به همین منوال پیش برویم به نظرم تیم نداشته باشیم بهتر است.

حسین شهابی کارشناس هندبال سبزوار نیز در حاشیه دیدار تیم های هندبال سربداران سبزوار و نجف آباد اصفهان به خبرنگار اسرارنامه گفت: برای سال آینده مسئولین رده بالای شهرستان اعم از فرماندار، شهردار، نماینده ها باید تصمیم جدی بگیرند که واقعا اگر در لیگ برتر هندبال می خواهند تیم داشته باشند باید همه همدل پای کار بیایند و حامی مالی معتدلی برای تیم پیدا کنند چون ورزش قهرمانی بدون حمایت مالی امکان پذیر نیست و ماندگار نخواهد بود.

این کارشناس هندبال افزود: امروز هندبال ما چوب اشتباهات سالهایی را می­خورد که  ثامن الحجج چهار، پنج سال پشت سرهم با پانزده، شانزده بازیکن اجاره ای  قهرمان ایران شد وهمه دلخوش به آن قهرمانی بودند. پتانسیل سبزوارمهد هندبال ایران آن تیم اجاره ای نبود. آن زمان بهترین بازیکنان جوان سبزوار کنار گذاشته شدند و هندبال امروز سبزوار تاوان بی مدیریتی آن سالها را می دهد.

 وی اظهار داشت: باید این تیم جوان را حفظ کنیم و به این بازیکنان جوان که  برخی از آنها اولین تجربه  حضورشان در لیگ برتر بود اجازه دهیم به مدت دو سه سال تجربه کافی را به دست آورند. اگر ما روی همین جوانان  سرمایه گذاری کنیم شاهد خواهیم بود که هندبال سبزوار مثل تیم های فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن اصفهان به مدت  ده، پانزده سال بازیکنان تراز اولی خواهیم داشت.

حسین شهابی در ادامه گفت: در بحث پایه ها خوشبختانه ما 16مربی در تراز بین المللی و ملی در سبزوار داریم که می توانند هدایت تیم های پایه را بر عهده گیرند ولی هیات هندبال به تنهایی نمی تواند عهده دار این مسئولیت باشد و باید آموزش وپرورش، شهرداری، فرمانداری، اداره ورزش و جوانان پای کاربیایند و هزینه مربی، تمرینات، سالن، توپ و همه این موارد را برعهده بگیرند تا محیطی فراهم شود وپایه های ما بتوانند رشد کنند.

همچنین علی صالحی آزاد از دیگر کارشناسان هندبال سبزوار اظهار داشت: برای سال آینده تقریبا چند نفر از بازیکنان سبزوار سن وسال شان 38،39،40سال است که  دیگر جوابگوی لیگ سال دیگر نمی باشند  و باید جایگزینی  برای این بازیکنان داشته باشیم. جوانگرایی و استفاده  از بازیکنان  بومی یک پروسه زمانبر 4 ، 5 ساله ای را می طلبد ولی در این مقطع زمانی اگربخواهیم در لیگ سال آینده روی سکو باشیم و یا سودای رفتن به لیگ آسیایی را داریم باید از همین فردا برای سال آینده برنامه ریزی کنیم و حتما باید بازیکن خریداری نمائیم و به تیم تزریق کنیم و این مستلزم داشتن حامی مالی قوی است.

 در حاشیه این دیدار از بازیکنان نونهالان سربداران سبزوار که در کشور مقام سوم را کسب کرده بودند تجلیل شد. حسن صالحی سرمربی تیم نونهالان در گفتگو با خبرنگار اسرارنامه گفت: این تیم در مسابقات آموزشگاههای قهرمانی استان خراسان رضوی توانست مقام اول را کسب کند و با این برد جواز حضور در منطقه یک کشور را به دست آورد و نیز در منطقه یک کشور هم توانست  قهرمان شود و در نهایت در مسابقات کشوری هم به مقام سوم رسید.

این پیشکسوت هندبال اظهار داشت: در نونهالان تیمی مثل نقده از آذربایجان غربی میاید وقهرمان کشور می شود پس می بینید که همه شهرهای ایران دارند روی تیم های پایه سرمایه گذاری می کنند .اگر آینده هندبال سبزوار برای مان مهم است باید به مربی های پایه وبازیکنان در سطح نونهالان ونوجوانان  بها دهیم و برایشان برنامه ریزی کنیم تا درآینده  خلا کم بازیکنی تیم سبزوار پر شود. امیدوارم در سال آینده با برنامه ریزی های دقیق تر و تمرینات منسجم تر و امکانات بهتر بتوانیم در رده نونهالان و تیم های پایه قهرمان کشور شویم.

گفتنی است از سری مسابقات لیگ برتر هندبال کشور جمعه 10اسفندماه 1397 دو تیم سربداران سبزوار و نجف آباد اصفهان در سبزوار روبروی هم قرار گرفتند که در پایان این دیدار تیم سربداران سبزوار با نتیجه 32 بر 22 موفق شد تیم هیات هندبال نجف آباد اصفهان را شکست دهد و تیم هندبال سربداران سبزوار با این برد در رده هفتم جدول قرار گرفت.


نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما