درخشش گروه موسیقی سنتی آوای باربد سبزوار در اسلام آباد و لاهور پاکستان

 
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سبزوار ، گروه موسیقی سنتی آوای باربد سبزوار با اجرای برنامه درمراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب درشهرهای اسلام آباد و لاهورپاکستان مورد تحسین و تشویق دوستداران و علاقمندان به ایران وانقلاب اسلامی قرارگرفت.
 
گروه موسیقی سنتی آوای باربد سبزوار به سرپرستی فرامرز ایزی، به دعوت سفارت ایران دراسلام آباد و سرکنسولگری ایران در لاهور پاکستان و با همکاری سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی کشورمان برای اجرای برنامه درمراسم 22 بهمن و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به کشور پاکستان اعزام گردید . 
 
اجرای گروه آوای باربد در کشور پاکستان در دوشهر لاهور و پایتخت سیاسی آن یعنی شهر اسلام آباد انجام گرفت. 
 
اولین اجرای گروه در دانشگاه لمز ، یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاههای پاکستان درشهرلاهور انجام شد که با استقبال بسیار خوب دانشجویان مواجه گردید.
 
اجرای دوم گروه باربد دریکی از شبکه های جهانی پاکستان انجام شد و روز سوم اجرای بسیار مهم گروه بمناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به میزبانی سر کنسولگری ایران در لاهور ودر یکی از هتلهای بسیار زیبای آن انجام شد که مدعوین همه از سران و مهمانان خاص پاکستان و دیپلماتهای ایران بودند . شایان ذکر است که  شهر لاهور  جمعیتی بیش از 12 میلیون نفر را در بر میگیرد. پس از استقبال و مهمان نوازی بسیار عالی که در خانه فرهنگ از گروه بعمل آمد گروه جهت اجرای برنامه به اسلام آباد عزیمت کرد. 
 
اولین برنامه گروه در شهرزیبا و سرسبز اسلام اباد پایتخت پاکستان ، اجرا در مرکز هنرهای ملی پاکستان (pnca) بود که حضور گروههایی از کشورهای دیگری همچون چین و کره و همچنین پاکستان به اهمیت این برنامه افزوده و دراین برنامه از گروه آوای باربد که نماینده ایران در جشنواره بود بسیار تقدیر شد و مورد استقبال مردم خوب و خونگرم اسلام اباد و همچنین ایرانیان مقیم قرار گرفت.
 
همچنین درروزهای دوم و سوم ، گروه آوای باربد برنامه هایی در نگارخانه مرکزیادشده ودردو شبکه جهانی پاکستان یعنی شبکه های پی تی وی  و سچ تی وی درمحل هتل زیبای ماریوت نجام داد که همچون برنامه های قبلی گروه مورد استقبال گرم حاضران قرارگرفت و بالاخره در شب آخراقامت گروه دراسلام آباد و در مهمترین اجرای گروه که همزمان با روز 22 بهمن 97 و مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و هفتادمین سالگرد روابط دوستانه ایران و پاکستان بود برنامه پایانی و زیباترین برنامه گروه مذکور انجام گرفت که مورد توجه سفیر ایران و حاضران درمراسم قرار گرفت.
 
اسامی اعضای گروه آوای باربد عبارتند از: فرامرز ایزی، سعید سلیمانی و حسن روحی
 
خاطرنشان می شود سبزوار با دارا بودن ذخایرارزشمندی ازهنر و هنرمندان دررشته های مختلف موسیقی و کسب افتخارات و مقامهای ارزشمند شهرستانی، استانی و کشوری، یکی از قطب های موسیقی بخصوص موسیقی سنتی به شمار می رود که جا دارد مسئولین محترم شهرستان، استان و کشور با بهادادن به هنرمندان این دیار باعث هرچه پربارتر شدن این گنجینه هنراستان شوند.
 
کد:6430
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما