افتتاح نمایشگاه عکس « دستاوردهای انقلاب » در سبزوار

سمیرا واعظی نژاد / مجله اینترنتی اسرارنامه

نمایشگاه عکس دستاوردهای انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب و به همت دانشگاه فناوری های نوین سبزوار جهت آشنایی نسل جدید و دانشجویان با دستاوردهای انقلاب افتتاح شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه روز گذشته با حضور برخی مسئولین شهری و معلمان و دانش آموزان شهرستان سبزوار در مرکز آفرینش های دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد. در این نمایشگاه مجموعه عکس هایی از دست آوردهای انقلاب و وقایعی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شده است به نمایش گذاشته شد که بخشی از عکس ها مربوط به وقایع کشوری و بخشی نیز اتفاقاتی است که در حین انقلاب در سبزوار رخ داده و قسمتی دیگر به دستاوردهای هسته ای، تکنولوژیکی، علمی و اقتصادی و فن آوری های مختلف و پیشرفت هایی که ایران طی این چهل سال داشته، اختصاص یافته است.

در این مراسم رئیس دانشگاه فن آوری های نوین سبزوار با اشاره به این که آموزش عالی کشور در زمان وزارت دکتر منصور غلامی پیشرفت های خوبی در عرصه های بین المللی و ملی کسب کرده است، افزود: طبق رتبه بندی تایم، در سال 2011 میلادی فقط یکی از دانشگاه های ایران در طبقه بندی دانشگاه های برتر دنیا قرار داشت و در سال 2014 این رقم به دو دانشگاه رسید و در سال 2019 ما حدود 29 دانشگاه در رده دانشگاه های برتر دنیا داشتیم و این رشد فوق العاده ای است که شاید در هیچ برهه از زمان بعد از انقلاب اتفاق نیافتاده است.

ابوالقاسم امیر احمدی ادامه داد: در گذشته دانشگاه ها هر رشته ای که می خواستند می گرفتند و و در هر زمینه ای فعالیت می کردند اما نقطه مثبتی که در زمان وزرات دکتر غلامی ایجاد شد، ماموریت گرا شدن تمام دانشگاه های کشور بود.

وی با بیان این که حوزه ماموریت دانشگاه فن آوری های نوین سبزوار، فنی و مهندسی است، تصریح کرد: این دانشگاه از سال 1392 با سه رشته مهندسی صنایع، مهندسی آی تی و مهندسی فن آوری اطلاعات تشکیل شد و از آن جهت که هیچ عضو هیئت علمی و رشته ای به آن اضافه نشده است تقریبا می شود گفت که فعالیت های آن تا سال 96 رشد چندانی نداشته اما خوشبختانه از سال 96 با همدلی مسئولین دانشگاه رشد خوبی داشته است.

امیر احمدی با اشاره به این که دانشگاه فن آوری های نوین جزو دانشگاه های نسل سوم است و دارای رشته هایی است که ایجاد اشتغال می کند، ادامه داد: سال گذشته برای اولین بار چارت تشکیلاتی دانشگاه فن آوری های نوین سبزوار توسط وزارت علوم مصوب و به دانشگاه ابلاغ شد یعنی پیش از این دانشگاه اصلا شناسنامه ای نداشته و پس از گذشت 4-5 سال این اتفاق افتاد و در شهریور 97، 25 نفر عضو هیئت علمی مصوب کردیم.

وی با اشاره به این که رشته اپتیک و لیزر جزو رشته های جدیدی است که در معدود دانشگاه های کشور آموزش داده می شود، افزود: با مقدماتی که صورت گرفته در تلاش هستیم مهرماه 98 در دو رشته جدید مهندسی انرژی و مهندسی اپتیک و لیزر نیز دانشجو بگیریم.

امیر احمدی در مورد برنامه های توسعه ای دانشگاه گفت: پیگیر هستیم تا از طرف سازمان مسکن و شهرسازی استان خراسان رضوی، سند زمینی به مساحت 7 هکتار در روبروی دانشگاه حکیم سبزواری به نام دانشگاه زده شود و پس از آن عملیات عمرانی مان را در آن جا شروع کنیم.

رئیس دانشگاه فن آوری های نوین اظهار داشت: یکی از افتخارات بزرگ شهرستان سبزوار در مقایسه با سایر شهرستان های استان(به جز مشهد) این است که سبزوار دارای دو دانشگاه دولتی روزانه و مستقل (حکیم سبزواری و فناوری های نوین) است که این دو دانشگاه دارای یک هیئت امنا و مستقل از هیئت امنای دانشگاه فردوسی مشهد است.

گفتنی است این مراسم به همت معاونت فرهنگی و روابط عمومی دانشگاه فناوری های نوین سبزوار و با همکاری انجمن فیلم و عکس جوانان سبزوار، اداره بنیاد شهید اسلامی، اداره ارشاد اسلامی و اداره آموزش و پرورش سبزوار افتتاح شد و از شانزدهم الی هفدهم بهمن ماه از ساعت 9 صبح الی 13 بعداز ظهر و عصرها از ساعت 17 الی 20:30 آماده استقبال از شهروندان و بازدیدکنندگان می باشد.

برای مشاهده تصاویر بیشتر هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما