همایش استاد حمید سبزواری در زادگاهش برگزار می شود/ سرانجام پدر شعر انقلاب در سبزوار چه می شود؟!

ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه
 
شهردار سبزوار گفت: با همکاری شورا ، شهرداری، فرمانداری و مراکز علمی همایش استاد حمید سبزواری پدر شعر انقلاب برگزار می شود.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه سید علی کوشکی در جلسه نشست خبری کاروان رسانه انقلاب با مسئولین شهرستان سبزوار افزود: انشا... در تاریخ 15 بهمن 97 همایشی برای استاد حمید سبزواری در زادگاهش سبزوار برگزار خواهیم کرد که در این مراسم خانواده استاد نیز حضور دارند.
 
وی تصریح کرد: هنگامی که استاد حمید سبزواری درگذشت، برای انتخاب مکان تدفین ایشان اختلاف نظرهایی وجود داشت که در نهایت فرمانداری و شهرداری به این نتیجه رسید که دفن را در پارک جانبازان انجام دهد و در ادامه اعتبارات لازم برای موزه و مقبره را از طریق اداره ارشاد شهرستان و نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری نماید.
 
شهردار سبزوار بابیان اینکه شورای شهر، فرمانداری، شهرداری و دانشگاه حکیم سبزواری، بهسازی مکان موقت را با همکاری همدیگر انجام دادند تا اعتبارات لازم جذب گردد، گفت: وزیر وقت، قول 2 میلیارد اعتبار برای بهسازی موزه و مقبره استاد حمید سبزواری را در آن زمان داد که متاسفانه تاکنون با وجود پیگیری های متعدد، هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
 
وی اظهار داشت: از آنجایی که قرار بود ساختمان آبشار قدیم در پارک جانبازان تبدیل به موزه ای برای آثار استاد حسین ممتحنی (حمید سبزواری) شود، بنده شخصا برای تحویل آثار وی به تهران مراجعه کردم و به پسر استاد نیز اطلاع دادم، اما متاسفانه از آن آثار چیزی به ما تحویل داده نشد.
 
وی در پایان گفت: متأسفانه تاکنون نه 2 میلیارد تومان اعتبار جذب شده است و نه موفق شده ایم آثار را برای موزه بگیریم ، اما امیدواریم که این اتفاق به زودی تحقق یابد.
 
در حاشیه این جلسه چند نفر از خبرنگاران به عدم برگزاری نشست خبری توسط سیدعلی کوشکی در طول فعالیتش انتقاد کردند، که وی سعی کرد به این انتقاد پاسخ بدهد، اما بعضی خبرنگاران قانع نشدند.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما