قول رئیس شورای شهر برای راه اندازی تئاتر روباز و یک تماشاخانه کوچک در سبزوار / دیوارهای اطراف مجتمع فرهنگی هنری اسرار برداشته می شود

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
رئیس شورای شهر سبزوار گفت: به زودی دیوارهای اطراف مجتمع فرهنگی هنری اسرار سبزوار که محل استقرار اداره ارشاد این شهرستان است، برداشته می شود و شورای شهر تصمیم گرفته است یک تئاتر روباز و یک تماشاخانه کوچک را در آنجا راه اندازی کند که در اختیار خود هنرمندان قرار بگیرد و سودش نیز برای خود ارشاد و هنرمندان مصرف شود. 
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه دکتر علی اصغر محمدی در مراسم جشن امضای کتاب های علی اصغر سیدآبادی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که اوایل این هفته در سبزوار برگزار شد، ضمن اعلام حمایت شورای شهر از فعالیت های حوزه کتاب در این شهر گفت: بیشتر سعی ما در شورای پنجم این است که ببینیم چگونه مشارکت مردم را در فعالیت ها جلب کنیم.
 
وی همچنین گفت: در ارتباط با برداشتن دیوارهای اطراف مجتمع فرهنگی هنری اسرار، قبلا پیشنهادمان را با با فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در میان گذاشته بودیم که به تازگی مدیر کل موافقت کرده و قرار شد نامه نگاری های آن را آقای شجاع سرپرست اداره ارشاد پیگیری بکند که انشاالله از این به بعد سریعتر بقیه مراحل کار انجام خواهد شد. 
 
محمدی همچنین درباره راه اندازی گذر فرهنگی سبزوار هم گفت: ابتدای شروع کار با شورای شهر است و بقیه اش با خود هنرمندان و مردم است که بیایند کار را از خودشان بدانند و پیش ببرند.
 
وی اظهار داشت: یکی از مکان های پیشنهادی برای ایجاد گذر فرهنگی سبزوار در محل همان مجتمع فرهنگی و هنری اسرار است.
 
*    *     *
 
گفتنی است مجتمع فرهنگی هنری اسرار در مجاورت میدان لاله و در ضلع جنوب پارک ارم سبزوار واقع شده و از محوطه فضای سبز قابل توجهی برخوردار است که در صورت اضافه شدن  این محوطه به فضاهای عمومی شهر، می تواند کمک موثری به ارتقاء سرانه فضای سبز و با نشاط شهری سبزوار بکند. 
 
از زمان افتتاح این مجتمع فرهنگی در سبزوار بیش از یک دهه می گذرد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیز از همان ابتدا از مکان قبلی خود در میدان نقابشک به این مکان انتقال یافت.
 
لازم به ذکر است، بر اساس آنچه مدتی است که در رسانه های کشور مطرح شده، ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر در فضاهای موجود شهری، طرحی است که با هدف افزایش دسترسی مردم به آثار، رویدادها و فضاهای فرهنگی و هنری، اجرا می شود و تا کنون در شهرهای یزد و کاشان انجام شده است. 
 
گذرهای فرهنگ و هنر کار مشترک بین شهرداری‌ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است وشهرداری‌ها با اختصاص مکان مناسب به این کار و آماده‌سازی آن در این اقدام مشارکت می‌کند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق صندوق اعتباری هنر با اعطای تسهیلات، از بخش خصوصی برای راه‌اندازی کسب و کارهای فرهنگی و هنری حمایت می‌کند.
 
بر اساس این طرح از کسانی که بخواهند با تبدیل فضاهای موجود شهری چه فضاهای میراثی، چه فضاهای اوقافی و چه فضاهای دیگری که این قابلیت را دارند، به فضاهای فرهنگی و هنری، کسب و کار فرهنگی و هنری راه‌اندازی کنند، با ارائه تسهیلات از طریق صندوق اعتباری هنر حمایت می‌شود.
 
کتاب‌فروشی، گالری، سالن‌های کوچک نمایش فیلم، تماشاخانه‌های خصوصی، پلاتوهای تئاتر، کارگاه، فروشگاه‌های لوازم هنری، آموزشگاه‌های هنری، کارگاه و فروشگاه طراحی مد و لباس ایرانی، موزه‌های خصوصی مربوط به فرهنگ و هنر، کافه موزه‌های فرهنگی و هنری، فعالیت‌های نوپای فرهنگی و هنری از جمله کسب و کارهای مورد حمایت است.
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments

علی

دکترمحمدی برای نمایندگی مجلس آینده داه تلاش می کنه و میخواد 13 هزارمتر زمین اداره ارشاد را برای کسب امتیاز به مجموعه شهری اضافه کنه من از رئیس ارشاد سبزوار متعجبم که برای ایشون چه نفعی داره که رفته در تیم ایشون واز شما خبرنگار اسرار نامه .rnاین کار جز ضربه به هنرمندان و ناامن شدن فضای فرهنگی شهر هیچی نداره حداقل شعار اینکه برای هنرمندان سود دارد رو ندهید .کجاش سود جز زیان که شما 13هزار متر زمین رو به شهرداری واگذار کنی وبعد از اقای شهردار اجازه بگیری برای در اختیار گذاشتن فضا فرهنگی
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما