یادداشتی از دکتر مهدی ابراهیمی به مناسبت دومین سالگرد ارتحال امام جمعه فقید سبزوار مرحوم ابراهیمی

دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند                   واندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند
چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی              آب شب قدر که این تازه براتم دادند
 
25 آذر دومین سالگرد عروج آسمانی بزرگمردی است که به مدت 27 سال با مردم این شهر زیست و در محراب امام جمعه منادی تقوی برای خود و مردم بود و سلوک زاهدانه او بود که این ندا را به دل ها می نشاند.
 
او از نوادر شخصیت هایی بود که قریب سه دهه زندگی با مردم روش زهد و پارسایی را پیشه خود کرده بود و علم و عمل خویش را توأم کرد و در همه خوشی ها و ناملایمات و تندباد حوادث مختلف شهری و کشوری که بر این دیار وزیدن داشت با مردم و یار آنان بود. 
 
هویت و حرمت این شهر و مردم آن را پاس می داشت و به سربلندی دیار سربداران چشم دوخته بود. به آبادانی و فرهنگ مذهبی شهر نگاه ویژه ای داشت. 
 
تلاش های بی وقفه او برای ساخت و راه اندازی فرودگاه، مشارکت در ساخت و احیای ابنیه مذهبی مساجد و حسینیه ها، همکاری با دانشگاه ها و مراکز بهداشتی برای ارتقاء سطح سلامت مردم، توسعه و ساخت مدرسه تاریخی فصیحیه و ده ها فعالیت دیگر او از حافظه تاریخی این شهر پاک نخواهد شد. 
 
در آستانه دومین سالگرد ارتحال این عالم ربانی انتظار می رود مسئولین محترم شهری همگام با مردم بزرگوار این دیار یاد و خاطره او را پاس بدارند و به ویژه امید است، شورای محترم شهر سبزوار در نامگذاری اثری ماندگار به یاد او که بنیانگذار آثار زیادی بود، دریغ نورزند و خاطره او را جاودان کنند. 
 
خداوندا این دیار که هویت تاریخ علم و ادب و فرهنگ و تمدن و دیانت است از جمیع بلایا مصون بدار
 
پایان یادداشت. /
 
*   *   *
 
گفتنی است حجت ­الاسلام والمسلمین حاج­ شیخ غلامحسین ابراهیمی- نماینده ولی ­فقیه و امام جمعه سبزوار- درسال 1319 در کیذور از روستاهای آباد بخش ششتمد، دیده به جهان گشود. تحصیلات مقدماتی­ خود را در مکتب خانه زادگاهش وسپس حوزۀعلمیه سبزوار آغاز کرد.
 
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ازطریق سازمان تبلیغات اسلامی خراسان، به مدت دو سال مسئول ائمه­ جماعات مشهد بود و درسال 1359 به ­همراه ده نفر از روحانیون آنجا، جهت فعالیت­های فرهنگی و تبلیغی، عازم جبهه شد و خود، به برگزاری نمازجماعت و جلسات سخنرانی در ستاد جنگ­ های نامنظم شهید چمران اهتمام ورزید.
 
پس از آن درسال 1360 به پیشنهاد مرحوم آیت­الله صالحی مازندرنی و حجت­الاسلام علی رازینی، به ریاست شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی منصوب شد.
 
پس از دوسال با حفظ سمت قبلی، به ­ترتیب مسئولیت دادگاه انقلاب وعمومی پاسداران و دادگاه انقلاب ارتش در مشهد نیز به وی محوّل شد و درسال 1364 با ادغام دو دادگاه نظامی در سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان، مدت 12سال مسئولیت آن نهاد قضایی را برعهده داشت.
 
در سال 1367 به مدت دوسال، مسئولیت دادگاه نظامی نیروهای مسلح سیستان وبلوچستان را نیز به عهده داشت.
 
حجت­ الاسلام والمسلمین ابراهیمی، از سال 1369 به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه سبزوار، انتخاب شد و همچنین، مدیریت حوزه علمیه این شهر را برعهده گرفت و باجذب استادان و مدرسان در حوزه، و گزینش طلاب جوان ومستعد، به ساماندهی نظام تدریس دروس حوزوی اقدام کرد.
 
ایشان از آن زمان تاکنون، علاوه بربازسازی مدرسه علمیه اهل­ البیت(ع) وتوسعه فیزیکی آن که بالغ بر11هزار مترمربع است، باحمایت ازساخت مساجد وحسینیه­ ها و نیز توسعه مدرسه علمیه «مکتب­ نرجس» ویژه بانوان طلبه، احداث بنای یادبود شهدای گمنام در کنار بلوار توحیدشهر، خرید و واگذاری 286 قطعه زمین (20هکتار) جهت طلاب بدون ­مسکن وحوزه علمیه شهرستان، برگزاری کنگرۀ حکیم حاج ­­ملاهادی سبزواری در سال 1372 وکنگره آیت­الله سیدعبدالاعلی­ سبزواری در سال 1389، نقش بارز و مؤثری در اجرای فعالیت­ های فرهنگی­، اجتماعی وعمرانی شهرستان ایفا کرده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی سرانجام در 25 آذر 95 پس از تحمل یک دوره بیماری در منزل شخصی خود در سبزوار دار فانی را وداع گفت.
 
نام و معرفی کامل مرحوم غلامحسین ابراهیمی در فهرست روحانیون و شخصیت های برجسته سبزوار بزرگ درج شده است:
 
 
کد: 5050

 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما