حضور سرزده پدر تئاتر سبزوار در پایگاه خبری اسرارنامه

ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه
 
 استاد حسین صفی آبادی پدر تئاتر سبزوار در روز شنبه 10 آبان ماه 97 ،همراه با همسرش برای عرض خداقوت گویی به اعضای تحریریه اسرارنامه در دفتر این پایگاه حضور یافت.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، استاد صفی آبادی در این دیدار ضمن تعریف خاطرات گذشته و شیرین خود ، با اشکی که در چشمانش حلقه زده بود گفت: متاسفانه اکثر افرادی که برای بنده بازی کرده اند چهره در سینه ی خاک کشیده اند و تنها دوستان خوبم، دکتر لطفی مقدم و استاد فتاحی در قیدحیات هستند.
 
وی اظهار داشت: ما هیچوقت برای اجرا به جشنواره ها نمی رفتیم اما در اکثر شهرها همچون رامسر، تهران، کاشمر، مشهد و.... تور اجرایی داشتیم که بسیار لذت بخش بود. به طور مثال اجرای نمایش مورفین در نیشابور با استقبال بی سابقه تماشاچیان روبرو شد.
 
استاد صفی آبادی ادامه داد: از آنجایی که در آن زمان سالنی  وجود نداشت، اکثر اجراهای ما در مدرسه انجام می شد. اما مدرسه معمولا درگیر درس و امتحان بود و سالن را به سختی در اختیار ما می گذاشت ؛ که با پیشینهاد بنده محوطه ای که بلااستفاده بود را تبدیل به سالن شهید مفتح کردند ولی متاسفانه اکنون این سالن ویران شده است. 
 
در این دیدار سرزده و صمیمانه استاد صفی آبادی گرچه گفته بود دیگر توانایی کار در عرصه هنر و اجرا را ندارد؛ ولی با بازی بداهه و البته زیبای خود در دفتر اسرارنامه همگان را به وجد آورد و دقایقی فضایی شادی را برای اعضای تحریریه رقم زد.
 
گفتنی است پدر تئاتر سبزوار هنوز از سال ها فعالیت هنری اش در این عرصه خاطرات بسیاری دارد که در نوع خود شنیدنی است و با هر دفعه حضورش در دفتر اسرارنامه تاریخ شفاهی حدود هشتاد سال از تئاتر نوین غرب خراسان را که در سینه دارد برای افراد تحریریه بازگو می کند و این اتفاق لذت بخش ترین قسمت کار خبرنگاران اسرارنامه است.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما